چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

توضيح : ابتدا قدري در مضمون اين حديث شريف نبوي(ص) دقت نموده و سپس مطلب را دنبال نماييد
جابر روايت کرده است که رسول خدا (ص) به کعبه نظر افکند و فرمود :
« آفرين بر تو ،خانه اي که چقدر بزرگي و احترام تو زياد است ! سوگند به خدا ، احترام مومن نزد خدا از تو بيبشتر است ، زيرا حرمت تو فقط از يک جهت است { که خونريزي در تو حرام است } ، ولي مومن از سه جهت احترام دارد :
1- خون وي محترم است .
2- مال او حرمت دارد .
3- بدگماني نسبت به او حرام است . » « شرح نهج البلاغه ابن ابي الحديد / نقطه هاي آغاز در اخلاق عملي »
متاسفانه مدت زمان زيادي است که هر از گاهي به بهانه هاي مختلف شاهد اهانت و توهين به برخي از شخصيت ها و سرمايه هاي نظام از طرف هواداران گروههاي مختلف در جامعه مي باشيم که دير يا زود عواقب اين اعمال ناپسند گريبانگير همه جامعه خواهد شد و اگر خداي ناکرده اين رويه خطرناک که در اکثر موارد از طرف فعالان سياسي يا منتسبين به آنها نيز صورت مي گيرد از طرف دلسوزان نظام به خصوص شخصيت هاي ملي و فراجناحي محکوم نشوند و جامعه بي تفاوت از کنار آن بگذرد اين افراد گستاخ تر شده و هيچ فرد يا چيز مقدسي از تيررس حملات ناجوانمردانه آنان در امان نخواهد بود اگر يک روز شخصيت هايي همچون آقايان هاشمي رفسنجاني،سيد محمد خاتمي و احمدي نژاد و .... را مورد اهانت و حمله قرار دادند و واکنش انقلابي شخصيت ها و مردم وفادار به آرمان هاي امام(ره) را کم رنگ ببينند از هيچ اقدامي فروگذار نکرده و همه ارکان نظام و مقدسات اسلامي را نيز مورد حمله قرار خواهند داد.
در اين ميان نبايد هيچ فردي به واسطه جايگاه حقوقي فعلي يا انتسابش به ديگر مسولين از بازخواست شدن و اعتراض در امان باشد. وظيفه همگاني امر به معروف و نهي از منکر بايستي تکليف اين افراد را به خوبي روشن نمايد .نبايد اجازه دهيم تا کساني که از ابتداي پيروزي انقلاب و حتي سالها قبل تر از آن با قبول همه مشکلات و ايثار و فداکاري در همه عرصه ها مدال افتخار تاييد هاي مکرر حضرت امام(س) و مقام معظم رهبري را نيز بر گردن آويخته اند به راحتي از تير هاي مسموم زبان و قلم کساني ضربه ببينند که گاها از دور نيز دستي بر آتش حوادث گوناگون اين نهضت نداشته اند.
بي شک بروز اين اعمال ناشايست براي همگان امري مذموم و ناپسند است تا چه رسد به کساني که در خانواده هاي مذهبي و روحاني رشد ونمو يافته و زمينه زيادي براي تخلق به اخلاق نيکو و پيروي از دستورات حيات بخش اسلامي داشته اند،قطعا جرم اين گونه افراد در جامعه بزرگتر و عوارض آن نيز شديدتر خواهد بود.
چرا براي رسيدن به برخي مطامع بسيار زودگذر يا دلخوشي اجانب و برخي از افراد سياسي به راحتي حاضريم تا دين و دنياي خود را خراب کنيم؟ مگر تنها ما قدرت بيان و نوشتن يا احساس تکليف شرعي داشته و همه علماء وديگران از عهده اين کار بر نمي آيند؟آيا انتساب ما به يک حزب و گروه خاص يا فلان مقام کشوري در آن دنيا نيز مي تواند براي ما مفري باشد و از عذاب و پاسخگويي در بارگاه الهي مصونمان دارد؟ مگر دستيابي به اهداف بي مقدار و زودگذر دنيا چقدر ارزش دارد که حاضريم به راحتي آن را با رضايت پروردگار عوض کنيم؟
واکنش مقتدرانه و مسوولانه برخي از شخصيت هاي ارزنده نظام از جناح هاي مختلف سياسي نقطه روشن و مايه اميدواري فراواني است تا اين افراد را به وظيفه اسلامي انساني خويش آشناتر نموده و از تکرار اين کارها جلوگيري نمايند. به اميد روزي که هيچ فردي به دليل نپذيرفتن عقيده سياسي طرف مقابل مورد اتهام و ترور شخصيت قرار نگيرد.