سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقصود از روزی گوارا، دانش است . [امام باقر علیه السلام درباره این کلام خدای متعال «و ما آنها را از چیزهای گوارا روزی دادیم»فرمود]

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح اللتی حلت به فنائک
ایام محرم حسینی را صمیمانه تسلیت عرض می کنم و خدای بزرگ را سپاسگذارم که فرصت دیدار با نمایندگان عزیز ملت را فراهم نمود. قبل از طرح مطالبی پیرامون لایحه هدفمند کردن یارانه و مباحث اقتصادی به نظرم ضروری است اشاره¬ای به وضعیت غزه داشته باشیم .
امروز غزه یک زخم بزرگ بر تن بشریت است. حمله صهیونیست های بی فرهنگ در ماه محرم به غزه و کشتن زن ها و بچه ها و جوانان و مردان و زنان ومحاصره طولانی مدت و جلوگیری از رسیدن غذا و دارو و درمان یک مظلومیت عاشورایی را رقم زده است. مردم غزه، در مظلومیت امام حسین (ع) و یاران و خانواده او شریکند در این ماه جامعه بشری از دو جهت مصیبت زده است. مصیبت اکبر و اعظم مصیبت کربلا و حادثه عاشورا و شهادت خاندان پیامبر گرامی اسلام و فرزندان و یاران اوست و مصیبت دوم مظلومیت مردم غزه است. من این مصیبت ها را به شما عزیزان، به ملت بزرگ ایران و به رهبری عزیز و عالی قدر تسلیت عرض می کنم.
به نظر من حادثه غزه مقدمه ای بر تحولات بزرگ در منطقه است. صهیونیست ها و اربابان آنها پس از تحمل شکست های متوالی و پی در پی به تصور خام خودشان غزه را و مقاومت مردمی غزه را حلقه ضعیف جبهه مقاومت در منطقه ما تصور کردند و خیال می کنند با شکستن این حلقه می توانند شکست های متوالی را جبران کنند.
به نظرم این اشتباه دیگر و اشتباه بزرگتری از ناحیه صهیونیست ها است. آنها قدرت عاقله و اندیشه خود را از دست داده اند. دیوانه وار به زنان و کودکان حمله می کنند و تصور می کنند با کشتار بی پناهان ، پیروزی و عزت و اقتدار را برای خودشان به ارمغان می آورند. در حالی که کشتن زنان و کودکان، موجب ننگ بیشتر قاتلان خواهد شد. وعمر رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی را کوتاه تر و کوتاه تر خواهد کرد. همانطوری که قیام ها و مقاومت های محرمی به فضل الهی تا امروز با نصرت خدا مواجه شده اند . همان طور که عاشوراییان پیروز شدند و در انقلاب اسلامی محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر شد. ان شاء الله و به فضل الهی در این حادثه غزه هم ملت فلسطین و مردم عزیز غزه پیروز خواهند شد. پیروزی مقاومت فلسطین در غزه پیروزی، انسانیت در برابر توحش است. پیروزی الله اکبر در برابر شیاطین و امیال شیطانی است. البته مردم غزه امروز هم پیروزند، چرا که در میدان جهاد و شهادتند
و همه در این میدان پیروزند. میدان جهاد و شهادت اساساً میدان پیروزی است.
دشمن صهیونیستی و اربابانش به پایان راه رسیده اند و در همه جبه های سیاسی ، فرهنگی ، نظری و اقتصادی به بن بست کامل رسدیده اند، آنها در غزه هم شکست خورده اند و رسوا شده اند. چیزی برایشان باقی نمانده است.
آخرین پرده های فریب و تزویر از چهره استبکار و مدعیان حقوق بشر فرو افتاد. دروغ ها و اربده کشی هایی که در دفاع از حقوق بشر و آزادی خواهی ، دموکراسی و به اصلاح لیبرالیسم سر می دادند امروز باطن خودش را نشان داده است. باطن این شعارها و اندیشه ها همین صحنه های تجاوز و کشتار و تخریب و ریختن خون بی گناهان و زنان و کودکان است. دشمنان بشریت بدانند اوضاع به سرعت عوض خواهد شد. حادثه غزه مقدمه اضمحلال قطعی رژیم صهیونیستی خواهد بود و خون مظلومان در رگ های انسانهای پاک و موحد و عدالتخواه و ملت های اسلامی و آزاده خواهدجوشید و بساط ظلم برچیده خواهد شد. ننگ ابدی بر پیشانی متجاوزان و حامیان عالم خواهد ماند. مدافعان و حامیان رژیم بدانند هم بدانند کسانی که گیسوی خود را به طور علنی یا مخفی با گیسوی صهیونیست ها گره زده اند همه با هم به جهنم خواهند رفت و به حول و قوه الهی بساط آنها را از زمین جمع خواهند کرد .
من صمیمانه از ملت ایران و از نمایندگان محترم و معزز مجلس و رییس محترم مجلس که با ابتکار عمل حرکت مردمی را در جهت حمایت از مردم غزه سازماندهی کرده اند صمیمانه تشکر می کنم و جمله ای را خطاب به قدرت های بزرگ می گویم از زبان شما و از زبان همه ملت ایران و ملت های منطقه که بدانید دوران شما به پایان رسیده است و به فضل الهی به زودی سران صهیونیسم و حامیان آن در دادگاه های عدالت محاکمه خواهند شد و از کاخ زورگویی به مذلت خواهند رسید.
اما بخش دوم عرایضم درباره مسائل اقتصادی و طرح هدفمند کردن یارانه است.
شما می دانید که به لطف انقلاب اسلامی طی سی سال حرکت عمومی و پیشرفت ملت ایران افتخار آمیز بوده است چهره امروز ایران با سی سال قبل قابل مقایسه نیست. در هر بخشی پیشرفت های شگفت انگیز اتفاق افتاده است .
در بخش علم و فناوری ، در بخش صنعت و کشاورزی، در بخش آموزش و بهداشت ، در بخش عمران و زیر بنایی، در بخش کم کردن فاصله ها و رفع فقر ها و محرومیت ها کارهایی که انجام شده است، این کارها افتخار آمیز است. اما همه شما عزیران می دانید که استعداد ایران، جایگاه ایران، توانمندی های ایران، بسیار بسیار بالاتر و والاتر از نقطه ای است که ما امروز در آن قرار داریم و همه شما می دانید که از عوامل اصلی پایداری انقلاب و بالندگی آرمان های انقلابی پیشرفت در عرصه های اقتصادی است و در عرصه اقتصاد ، محو فقر واجرای عدالت و تلاش برای پیشرفت با حداکثر سرعت محور کار است. در سند چشم انداز باید به قدرت و اقتصاد اول منطقه تبدیل بشویم. باید به عنوان ملت پیشرو و الهام بخش نقش آفرینی بکنیم. تحقق این هدف بزرگ نیازمند بازنگری در روند های گذشته، شناخت موانع و راهکارهای افزایش سرعت حرکت است.
خوشبختانه و به لطف کارهای کارشناسی و عنایت رهبری عزیز امروز ما به لحاظ تئوری اقتصاد و راهبردهای اصلی برای نیل به چشم انداز و تحقق یک کشور پیشرفته بر براساس عدالت و علم و معنویت مشکلی نداریم چرا که سیاست های اصلی 44 در حقیقت تئوری اقتصاد اسلامی و برپایی یک اقتصاد توسعه یافته و بالنده است. اقتصادی که با همه ظرفیت خود فعال است، مردمی است و بر پایه عدالت شکل گرفته است.
برای تحقق اهداف اقتصادی بیش از سه سال قبل یک شورای راهبردی اقتصادی در دولت شکل گرفت ؛ هدف اصلی این شورا شناختن موانع تحرک بالای اقتصادی و همین طور راهکارهای مناسب برای تحقق اهداف بود.
بعد از یک سال و نیم خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی رسیدیم. مشکلات ساختاری اقتصاد شناسایی و اصلاح شد و یک گزارش مدونی از آسیب شناسی اقتصاد ایران به دست آمد و این مقدمه تهیه طرح تحول اقتصادی به عنوان اصلاح ساختارها و عوامل اصلی موثر در اقتصاد است. طرح تحول در یک پیوند محکم و پایدار با سند چشم انداز و سیاست های اصل 44 عمل خواهد کرد. مجموعه عوامل اصلی دست اندر کار آسیب رسانی یا مانع در مسیر رشد مناسب اقتصادی در 7 نظام طبقه بندی شدند. نظام مالیات ، نظام یارانه ها، نظام گمرکی، نظام بانکداری ، نظام ارزش گذاری پول ملی و نظام توزیع کالا و خدمات و همین طور بهره وری.
شما می دانید در اقتصاد انتخاب اجتناب ناپذیر است. در هر برنامه اقتصادی ناگزیر از انتخاب های متوالی هستیم و کارگروه و شورای راهبردی هم از بین عوامل گوناگون اصلی ترین را برگزید. این نظامات در واقع پیچ و خم ها و دستگاه هایی است که روابط اقتصادی را تنظیم می کند و پشتیبانی از بخش های گوناگون اقتصاد را به عهده دارد. اینها یا محرک و مشوقند و یا مانع مهمی را از سر راه فعالیت های سالم اقتصادی برمی دارند. اهمیت این نظام ها بر شما عزیزان پوشیده نیست.
اگر نظام مالیاتی درست عمل نکند توزیع سرمایه گذاری ها ، جهت گیری های فعالیت های اقتصادی به سامان نخواهد شد و درست در مقابل مالیات یارانه ها قرار دارد. اگر یارانه ها درست عمل نکند سرمایه گذاری ها و جهت گیری ها درست انجام نخواهد شد و همین طور بانکداری، ارزش پول ملی در مبادلات خارجی و نظام توزیع کالا و بهره وری اصلاحات لازم در هر هفت بخش در دستور کار کمیته های تخصصی قرار گرفت و بیش از یک سال و سه ماه است که تقریباً با همه ظرفیت های کارشناسی کشور تلاش برای پیدا کردن راه حل ها و اصلاحات بنیادین ادامه داشته است و در تمام این بخش ها لوایح لازم برای تغییر در قوانین و وضع قانون جدید در شرف آماده شده برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی است.
لایحه ای که امروز در دستور کار شما عزیران قرار داد، همدفمند کردن یارانه ها است. گرچه شما عزیران همه به اشکالات اساسی وارد بر نظام توزیع یارانه ها واقفید اما به نظرم یک مروری سریع بر این اشکالات اساسی خالی از لطف نخواهد بود.
اشکال اول این است کالاها و خدمات مشمول یارانه درست انتخاب نشده اند . می دانید که نسبت یارانه در تولید ناخالص داخلی 29 درصد است و 26 واحد درصد آن مربوط به انرژی است. این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا از انرژی و مصرف انرژی مالیات می گیرند. در ایران طی سال های 80 تا 85 به طور متوسط حدود 92 درصد هزینه جاری کشور اختصاص به انرژی داشته و در سال 85 این 127 درصد است. تبعات ناشی از مصرف بی رویه انرژی در محیط زیست بر کسی پوشیده نیست. این شیوه توزیع یارانه مصرف انرژی را در حوزه های غیرمولد تشویق می کند .
ایراد دوم این است که یارانه ها به اهداف خودشان نمی رسند اصل توزیع یارانه برای کمک به دهک های پایین درآمدی است اما در سال 85 آمار 85 را خدمتتان می دهم سال 86 به خاطر سهمیه بندی بنزین یک مقداری تغییر کرده است . سهم دهک دهم شهری از بنزین و گازوئیل چیزی حدود 5/32 درصد کل مصرف است و سهم دهک اول از بنزین 5/1 درصد و از گازوئیل 9/0 درصد. یعنی چیزی حدود سی برابر مصرف بنزین و گازوئیل دهک دهم نسبت به دهک اول و در مجموع سه دهک بالای درآمدی چهار برابر سه دهک پایین درآمدی انرژی مصرف می کنند این شیوه توزیع یارانه به معنای این است هر کس بیشتر مصرف می کند ، از یارانه بیشتر استفاده می کند .
مشکل دیگر مشکل قاچاق مواد است. علی رغم سهمیه بندی ، علی رغم کنترل های بسیار شدید اما همچنان ما با قاچاق مواد سوختی مواجه ایم. اشکال دیگر اختلال در تولید و سرمایه گذاری است . شما می دانید وضعیت یارانه در انرژی به بخش اقتصاد ما علامت دهی غلط می کند . کالاهای پرمصرف به قیمت ارزان تولید و توزیع می شود و سرمایه گذاری با فن آوری های بالا و مصرف پایین از توجیه اقتصادی خارج می شوند. نوع سرمایه گذاری و نوع مصرف و نوع فناوری بسیار و بسیار متناسب است با نوع توزیع یارانه و اشکال بعدی مصرف بالا و بهره وری پایین است. شما می دانید که شدت انرژی در ایران در بالاترین سطح جهانی قرار دارد و بهره وری ما از هر بشکه نفت خام در پایین ترین سطح ممکن در مقایسه با دیگران یعنی حدود یک سوم متوسط جهانی .
اشکال دیگر این است که این شیوه توزیع یارانه مانع مهمی در تحقق اهداف سیاست های اصل 44 و چشم انداز است.
عزیزان و دوستان من اگر ما اهداف چشم انداز و سیاست های اصل 44 را هم در اختیار نداشیم ناگزیر به اصلاح روش توزیع یارانه ها بودیم ، چرا که ادامه این روند غیر ممکن است اگر که منحنی مصرف و تولید نفت را ترسیم و مقایسه کنیم خواهیم دید که رشد مصرف داخلی به جایی خواهد رسید که در افق چشم انداز تولید نفت و مصرف سر به سر خواهد شد.
اما اهداف اصلی از ارائه لایحه ، هدف اول اجرای عدالت و رفع تبعیض است و بعد استفاده بهتر از منابع کشور و بهینه سازی مصرف و بعد شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و واقعی کردن آن فعالیت ها و هدف بعدی رقابت پذیر کردن تولید و خدمات . دادن فرصت به تدبیر و مدیریت صحیح و زمینه سازی برای اعمال روند های درست اقتصادی، کاهش وابستگی به درآمد نفت در بودجه عمومی ، توسعه سرمایه گذاری در کشور و افزایش فعالیت های عمرانی.
خوشبختانه این اولین طرحی است که اولاً بیشترین کار کارشناسی روی آن انجام شده است. البته ادعا نیست که بی عیب و نقض است اما در مقایسه با طرح های اقتصادی گذشته تقریباً اجماع کارشناسی کشور را پشت سر خودش دارد و اولین طرحی است که بر کلیات و اساس آن رهبری عزیز هم صحه گذاشتند. البته هدفمند کردن یارانه در تمام دولت های قبل در برنامه و مورد پیگیری بوده است در تمام برنامه های 5 ساله سوم و چهارم تاکید شده است و راهکارهایی هم تعبیه شده است اما عزیزان شما می دانید که عدم اجرا به دو دلیل اتفاق افتاده است: چیزی که همه می خواسیتم، تاکید کردیم در قانونگذاری و در اجرا، اما اجرا نشده است . به نظرم دو علت اصلی مانع از اجرای آن بوده است. علت اول عدم پرداختن جدی به ابعاد اجرایی طرح بوده است. یعنی زوایای طرح ، تاثیر طرح در رشد اقتصادی در صنعت ،در کشاورزی در خدمات ، در صادرات ، در اشتغال در درآمد هزینه دهک های خانواری ،آن طوری که باید وشاید مورد بررسی دقیق قرار نگرفته بود که خوشبتختانه در این دوره طولانی بیش از 30 هزار نفر ساعت کار کارشناسی روی این انجام شده است و علت دوم نگرانی از تبعات اجتماعی بوده است. به دلیل نگرانی از تبعات اجتماعی همواره اجرای طرح تحول در توزیع یارانه ها از دستور کار دولت ها خارج شده است. خوشبختانه امروز ما تقریباً برای تمام سوالات اساسی پیرامون این طرح پاسخ روشنی را در اختیار داریم. اما محورهای لایحه که در اختیار شما عزیزان است چند محور است که من آنها را به سرعت عبور می کنم دو خواهش دارم و عرضم را تمام می کنم.
محور اول اصلاح قیمت ها است. هدفمند کردن یارانه بدون اصلاح قیمت ناممکن است بنابراین باید قیمت ها را اصلاح کرد و حتی الامکان قیمت را واقعی کرد و در بازه های زمانی معین که امکان برنامه ریزی برای فعالان اقتصادی را تامین بکند آنها را تثبیت کرد. محور دوم لایحه جبران کاهش خرید و توانمند سازی خانوارهای حداقل هفت دهک است که برای این پیشنهاد دولت 60 درصد منابع استحصالی از اصلاح قیمت ها است
محور دیگر لایحه حمایت از بنگاه های اقتصادی ، تولید و صادرات است که در این بخش پیش بینی کرده دولت که 15 درصد از منابع به این بخش اختصاص پیدا کند بعلاوه از مجلس اجازه خواسته که در این بخش بتواند تا اصلاح سازو کارهای تولیدی و مدیریت ها تا مدتی از قیمت های ترجیحی و تبعیضی برای آنها استفاده بکند . محور دیگر جبران هزینه های دولت و توسعه عمران در کشور است که 25 درصد برای این امر اختصاص پیدا کرده
است .
محور دیگر لایحه تشکیل صندوق هدفمند سازی یارانه است . برای اینکه توزیع یارانه منابع استعثالی کاملا شفاف باشد پیش بینی شده است که اینها در یک صندوقی متمرکز بشود و به اهداف تعیین شده اختصاص پیدا بکند.
محورهای دیگری هم دارد ضمانت اجرایی ، معافیت های مالیاتی و همین طور ساز وکارهای شناسایی اقشار هدف و بنگاه های هدف که امروز این لایحه در اختیار شما است.
اما نکات پایانی: خوب همه شما می دانید که یکی از نگرانی های اصلی پیرامون هدفمند کردن یارانه ها آن جهشی است که درقیمت ها و در ابتدای کار اتفاق می افتد گر چه این چهش در طول 12 تا 18 ماه مستهلک خواهد شد اما همواره نگرانی وجود داشته است شاید این لطف خدی متعال بوده است که امروز ما در قوس نزولی سطح قیمت های عمومی قرار داریم یعنی کاهش عمومی قیمت ها در جهان و در ایران یک فرصت بسیار مناسبی است برای اجرای این طرح و از سوی دیگر کاهش قیمت نفت هم ما را به اجرای هر چه سریعتر این طرح تشویق می کند.
به نظرم وقت آن است که تصمیم بگیریم ، جبران تبعات این طرح با هماهنگی و با همدلی به بهترین نحو ممکن امکان پذیر است. یعنی اگر فضای عمومی کشور ، دولت و مجلس هر دو با هم دست به دست هم بدهند و هماهنگ طرح را جلو ببرند ما کمترین تبعات منفی و بیشترین آثار مثبت را خواهیم داشت البته دولت سیاست های مکمل را هم پیش بینی کرده است. ذخیره سازی مناسب کالا ، نظارت دقیق بر بازارهای اساسی و تاثیر گذار و حمایت هوشمند از فعالیت های تولیدی و صادراتی . باید کار را با کمک هم جلو ببریم اگر با کمک هم جلو ببریم به سرعت انجام خواهد شد.
اما خواهش پایانی و تشکر. شرایط امروز اقتصادی کشور و جهان اقتضا می کند که ما هرچه زودتر تصمیم بگیریم. امروز مجلس پای کار، مجلس به روز و مجلس تصمیم گیر و در کنار او دولت آماده به کار، دولت تحول گرا و دولت تصمیم گیر و پایه کار بهترین فرصت را برای اجرای طرح های تحولی فراهم کرده است. ما در مجلس هفتم و هشتم تاامروز کارهای بزرگی با هم انجام دادیم برای اولین بار بخش های مهم اقتصادی و سازندگی کشور را به سامان کردیم ، طرح حمل و نقل، طرح مسکن ، طرح بنزین و طرح های از این دست افتخار این دوره است . من انتظار دارم و امیدوارم که نمایندگان عزیز و محترم با دقت البته دقت هر چه تمامتر و البته با سرعت بالا این طرح را رسیدگی کنید و کمک بکنید به پیشبرد امور کشور و اصلاح شرایط اقتصادی.
من می خواهم صمیمانه تشکر بکنم از نمایندگان محترم ، از کمیسیون ویژه مجلس که وقت خوبی را اختصاص دادند ، بحث های بسیار خوبی انجام شد و به نتایج خوبی هم رسیدیم. اصلاحات فراوانی در کار انجام شد و ان شاء الله شما همت خواهید کرد اگر در لایحه نقصی و یا نقطه ضعفی وجود داشته باشد با همت خودتان آن را برطرف خواهید کرد. امیدوارم سرعت عمل شما پشتیبان و یار بردارانتان در بخش اجرا باشد.
از همه شما تشکر می کنم .
واسلام علیکم و رحمته الله و برکاته



انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 7:49 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 12


بازدید دیروز: 10


کل بازدید :70927
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : انجمن اسلامی[87]
نویسندگان وبلاگ :
واحد خواهران[1]
واحد برادران[0]

 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
10 پرسش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی . 325 واحد مشاور املاک بدون مجوز تعطیل شد . احمدی نژاد محبوب ترین مرد سال 2008 . اختصاص دو هزار و 600میلیارد تومان به طرح مسکن مهر . ارسال3000تن‌ مهمات ‌آمریکا به اسرائیل . انتقاد نمایندگان مجلس از توهین اصلاح طلبان به مردم یزد . ایران مقابله به مثل کرد . با یوزارسیف مشکل دارید یا احمدی نژاد؟! . باز هم قرآن بر سر نیزه کرده اند ... . براى شهادت آماده ایم ما را به غزه اعزام کنید . برنامه ریزى دولت براى حضور فعالانه انبوه سازان در ساخت مسکن . بز ن باران سیاهی باب کردند . .... . بزرگترین دلیل اثبات ولایت چیست؟ . بودجه 88 با نفت 37.5 دلاری بسته شد . بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی در مورد وقایع اخیر . بیانیه دبیران انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در محکومیت ت . بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی کشاورزی . پرتوی ازسیره و سیمای حضرت امام رضا (علیه السلام) . پرداخت سود سهام عدالت از 12 بهمن . تصمیم جدید دولت برای مسکن مهر . جدیدترین فعالیت ضدشیعی وهابیون . جلسه ویژه احمدی‌نژاد با زاهدی و فرهاد رهبر، ساعت 3 بامداد . جم یا فروغی ، مستقل یا غیر مستقل . جنبش دانشجویی . حجم شایعات علیه دولت، بدون برنامه نیست . حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و نقد گفتمان های رقیب . خاتمی از حضور در جمع‌های گلچین نشده گریزان است . خاتمی به سفرهای استانی میرود . خاتمى خوب فهمیده بود که از حمایت برخوردار نیست . خانه تکانی در حقوق کارمندان . ختم قرآن در روز جمعه 13 دی ماه به نیت آزادسازی غزه . خشم پیاده نظام رژیم صهیونیستى از استغفار کارگزاران . دروغ که کنتور نمى اندازد اما توهین به شعور مردم چی؟! . دفتر تحکیم وحدت . دم خروس یا قسم حضرت عباس ؟! . دنیای سیاستمداران . دولت 7800 میلیارد تومان یارانه کالاهاى اساسى پرداخت کرد . دولت موقت . سهام عدالت . شریعتی زیر زره بین . شکارچیان مأمورنماى دختران نوجوان در شیراز دستگیر شدند . طرح تحول اقتصادى 15 سال پشتوانه تحقیقاتى دارد . غزه ، کربلای امروز . فتوای جدید روحانیون سلفی برای ایدزی‌ها . فشار ملکه قطر علیه شیعیان! . قیمت مسکن و اجاره بها باز هم کاهش می‌یابد . متن کامل سخنان رییس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی برای ارایه لا . متن کامل سخنرانی لاریجانی در مونیخ . محکوم مى کنیم اما براى دلخوشى دشمن . مردم پاسخ تخریب گران دولت انقلابی را در انتخابات آتی می دهند . مصوبات سفر استانی دولت 79 درصد پیشرفت دارند . مُهر پایان مجلس بر آغاز راه تحول اقتصادی . میر حسین: مشغول فکر کردن هستم . نسل‌کشی در غزه با اورانیوم ضعیف شده . نصرالله اعلام انتفاضه سوم کرد . نگاهی به کوچکترین شهید غزه . نماز قنوت عندالنازله در غزه به امامت هنیه . هنرش نیز بگوی... . وصیت نامه ی سردار شهید مهندس محسن وزوایی . ولایت فقیه را بیشتر بشناسید . یار غربت امام خمینی(ره) کیست؟ . یزدی ها هم دوستت داشتند ... . یک میلیون دلاری برای اعدام حسنی مبارک . کاهش 14 درصدى تولید نفت ایران از امروز .
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<