سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندی که از دانشش استفاده می شود، از هزار عابد بهتر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز

استاندار خراسان‌رضوی:

مصوبات سفر استانی دولت 79 درصد پیشرفت دارند

 استاندار خراسان رضوی گفت: پیشرفت پروژه های مربوط به سفر رییس جمهور خوب است، اما پروژه های استانی از برنامه تعیین شده عقب هستند.

به گزارش ایسنا،مهندس محمدجواد محمدی زاده در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد افزود: پیشرفت پروژه ها قابل قبول است، ولی 66 درصد پیشرفت عدد قانع کننده ای نیست و در چند شهر پیشرفت ها مناسب نبوده‌است.

محمدی زاده کیفیت پروژه‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: 82 درصد پروژه‌ها خوب ارزیابی شده‌اند و تنها 18 درصد آن ها نمره متوسط دریافت کرده‌اند. در مورد مصوبات سفر نیز 79 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

او ادامه داد: شهرستان مشهد حجم قابل توجهی از اعتبارات را به خود اختصاص داده است و در حوزه مربوط به منابع آب و عمران، تسریع در پروژه های آب رسانی مشهد، تسریع در اجرای طرح مربوط به فاضلاب برای توزیع آب سد دوستی را خواستار هستیم.

 استاندارخراسان رضوی حساس ترین سال کاری را سال 1387 دانست و گفت: موضوع انتقال آب از سازنده های آهکی زاگرس و مطالعات مربوط به آن در دستور کار و جز فوریت ها قرار گرفت.

وی در مورد قطار شهری مشهد ابراز امیدواری کرد واگن ها به زودی خریداری شود و در مورد تقویت پارکینگ ها نیز تصریح کرد: پارکینگ ها تحت هیچ شرایطی نباید به اشخاص فروخته شوند.

محمدی زاده با اشاره به جدی گرفتن طرح مدیریت بحران اظهار داشت: طرح مدیریت بحران مشهد باید در سال 87 اجرایی و عملیاتی شود.

او افزود: نکته دیگر حاشیه شهر و تعیین تکلیف حریم و خدمات در این مناطق و موضوع شهر بینالود است که اجرای این مصوبه در شرایطی است که فضای فیزیکی مناسبی تهیه شده و ساختارها آماده شده است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ادارات دولتی باید معتقد شوند که حریم های مشخص شده را رعایت کنند و ادارات جدید را در این شهر ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: اراضی مناطق طرقبه، شاندیز و بخش مرکزی مشهد، باید صیانت شود و از زمین خواری جلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر انتقال گمرک و انبارهای سوخت از مرکز شهر به نقاط تعیین شده از گمرک به خاطر تاخیر در این امر انتقاد کرد و گفت: باید منطقه طبرسی هر چه زودتر از این تراکم رها شود.

او خواستار تسریع در انتقال زندان مشهد و پادگان به خارج شهر شد و تاکید کرد که این امر تا سال 87 عملیاتی شود.

او همچنین بر توسعه راه آهن و فرودگاه، تحرک شبکه پایانه، تکمیل مجموعه ثامن و تکمیل شهرک المپیک و اتمام بیش از 4 پروژه رفاه و تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: قطار شهری به سمت گلبهار و باید زودتر عملیاتی شود و ابراز امیدواری کرد: کار مطالعاتی قطار شهری مشهد بینالود زودتر به اتمام برسد.

محمدی زاده گفت: پروژه های قطار مشهد _ گرگان و قطار سریع السیر مشهد - تهران باید زودتر اجرایی شود و در صدا و سیما نیز پوشش رادیو تلویزیونی و ساخت استودیوها جز اولویت ها است.

استاندار تصریح کرد: نوسازی مدارس و ساخت مدارس در شهرهای جدید و اجرای طرح های ساخت هنرستان و اماکن ورزشی در اولویت است.

محمدی زاده مشهد را قطب اصلی توسعه علمی استان خواند و تکمیل پروژه های آموزش عالی با محوریت توسعه مراکز غیر انتفاعی و جامع علمی و کاربردی و دوره های تکمیلی ارشد و دکتری را خواستار شد.

وی در موضوع بهداشت و درمان نیز اولویت مشهد را بازسازی بیمارستان های قائم و امام رضا(ع) دانست و تصریح کرد: یک مرکز ارایه خدمات به سوانح باید ایجاد شود.

 در بخش دیگری از جلسه که با محوریت مسکن برگزار شد، محمدی زاده ضمن ابراز خرسندی از روند واگذاری زمین ها و ارایه تسهیلات زمین های 99 ساله ، گفت: سهمیه مشهد در این زمین ها بسیار بالاست و چون حجم قابل توجهی از طرح مربوط به مشهد است، نباید کاستی و سستی صورت بگیرد.

محمدی زاده ادامه داد: در شهر جدید بینالود باید ادارات دولتی هر چه زودتر ساخته شوند.

وی گفت: مشهد به قدر کافی در پهنه توسعه پیدا کرده و توسعه افقی بیش از این جا ندارد، ضمن این که مسکن و شهرسازی برای توسعه شرق و شمال مشهد باید ایجاد انگیزه کند و برای اصلاح ساخت قدیمی مشهد و پیشرفت صعودی چاره اندیشی شود.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از جلسه شورای اداری مشهد گفت: با توجه به ظرفیت های گوناگونی که وجود دارد، موضوع آمایش شهرهای بیش از یک صد هزار نفر با اولویت مشهد باید در دستور کار قرار گیرد و اصلی ترین قابلیت ها مشخص شود.

او وجود بارگاه حضرت رضا(ع)، کریدور شمال _ جنوب و شرق _ غرب، موقعیت ژئوپولیتیک، پشتوانه تمدنی، وجود مراکز علمی و حوزوی، وجود نیروهای متخصص، بهره مندی از آستان قدس رضوی به خصوص در مسایل اقتصادی، صنایع گوناگون، جاذبه های گردشگری را از مزیت های مشهد و خراسان رضوی دانست و تلاش برای ارتقای عدالت اجتماعی و شاخص های توسعه استانی را جزو وظایف مدیران خواند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه آب مهمترین چالش امروز بشر است خواستار مهار آب های سطحی و بهبود روند کاشت، داشت و برداشت شد و گفت: بر توسعه مراکز آموزشی و ساختار مدیریتی مشهد باید توجه بیشتری شود و تمرکز زدایی و واگذاری امتیازات به صورت عملیاتی در دستگاه های استان اجرا شود.

اوبا انتقاد از روند موجود در برخی ادارات اظهار داشت: بسیاری از سرمایه گذاران در دستگاه های مشهد به خاطر مسایل کوچک با مشکل مواجه می شوند و این به جذب امتیازات و کمک مردم برای ساخت مشهد لطمه می زند.

محمدی زاده بر سامان دهی مسافرخانه ها و مراکز اقامتی تاکید کرد و افزود: واگذاری زمین، صدور پروانه و ارایه تسهیلات برای اماکن جدید باید مد نظر قرار بگیرد.

وی همچنین بر همکاری دستگاه ها در حوزه تربیت بدنی، تغییر الگوی کشت و بهبود راندمان آبیاری، تبدیل دامداری های سنتی به صنعتی، گسترش صنایع تبدیلی و حفاظت از منابع پایه، توسعه مجتمع های دام، طیور و آبزیان و مدیریت جنگل و مرتع داری تاکید کرد.

در جلسه شورای اداری مشهد، مهندس مهدی مروج الشریعه معاون اداری - مالی و برنامه ریزی خراسان رضوی ضمن سخنانی نسبت به پدیده تحرک های جمعیتی به دلیل مهاجرپذیری بسیار بالای مشهد هشدار داد و آن را چالش جدی برای مسوولین این استان دانست.

وی گفت: کشور از یک عدم توازن استقرار جمعیتی رنج می برد زیرا به دلیل مسایل آب و هوایی تراکم در غرب کشور بالا است ولی در شرق کشور این گونه نیست و فقط مشهد به عنوان تنها نقطه ای است که با تراکم و تحرک جمعیتی بالا مواجه است.

او تاکید کرد: ابتدا باید نقش مشهد در تصمیم سازی به عنوان یک مرکز دارای خدمات برتر در مقیاس های ملی و بین المللی روشن شود و وقتی روشن شد مابقی قضایا حل خواهد شد.

 




انجمن اسلامی ::: دوشنبه 87/10/23::: ساعت 5:1 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :70914
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : انجمن اسلامی[87]
نویسندگان وبلاگ :
واحد خواهران[1]
واحد برادران[0]

 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
10 پرسش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی . 325 واحد مشاور املاک بدون مجوز تعطیل شد . احمدی نژاد محبوب ترین مرد سال 2008 . اختصاص دو هزار و 600میلیارد تومان به طرح مسکن مهر . ارسال3000تن‌ مهمات ‌آمریکا به اسرائیل . انتقاد نمایندگان مجلس از توهین اصلاح طلبان به مردم یزد . ایران مقابله به مثل کرد . با یوزارسیف مشکل دارید یا احمدی نژاد؟! . باز هم قرآن بر سر نیزه کرده اند ... . براى شهادت آماده ایم ما را به غزه اعزام کنید . برنامه ریزى دولت براى حضور فعالانه انبوه سازان در ساخت مسکن . بز ن باران سیاهی باب کردند . .... . بزرگترین دلیل اثبات ولایت چیست؟ . بودجه 88 با نفت 37.5 دلاری بسته شد . بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی در مورد وقایع اخیر . بیانیه دبیران انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در محکومیت ت . بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی کشاورزی . پرتوی ازسیره و سیمای حضرت امام رضا (علیه السلام) . پرداخت سود سهام عدالت از 12 بهمن . تصمیم جدید دولت برای مسکن مهر . جدیدترین فعالیت ضدشیعی وهابیون . جلسه ویژه احمدی‌نژاد با زاهدی و فرهاد رهبر، ساعت 3 بامداد . جم یا فروغی ، مستقل یا غیر مستقل . جنبش دانشجویی . حجم شایعات علیه دولت، بدون برنامه نیست . حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و نقد گفتمان های رقیب . خاتمی از حضور در جمع‌های گلچین نشده گریزان است . خاتمی به سفرهای استانی میرود . خاتمى خوب فهمیده بود که از حمایت برخوردار نیست . خانه تکانی در حقوق کارمندان . ختم قرآن در روز جمعه 13 دی ماه به نیت آزادسازی غزه . خشم پیاده نظام رژیم صهیونیستى از استغفار کارگزاران . دروغ که کنتور نمى اندازد اما توهین به شعور مردم چی؟! . دفتر تحکیم وحدت . دم خروس یا قسم حضرت عباس ؟! . دنیای سیاستمداران . دولت 7800 میلیارد تومان یارانه کالاهاى اساسى پرداخت کرد . دولت موقت . سهام عدالت . شریعتی زیر زره بین . شکارچیان مأمورنماى دختران نوجوان در شیراز دستگیر شدند . طرح تحول اقتصادى 15 سال پشتوانه تحقیقاتى دارد . غزه ، کربلای امروز . فتوای جدید روحانیون سلفی برای ایدزی‌ها . فشار ملکه قطر علیه شیعیان! . قیمت مسکن و اجاره بها باز هم کاهش می‌یابد . متن کامل سخنان رییس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی برای ارایه لا . متن کامل سخنرانی لاریجانی در مونیخ . محکوم مى کنیم اما براى دلخوشى دشمن . مردم پاسخ تخریب گران دولت انقلابی را در انتخابات آتی می دهند . مصوبات سفر استانی دولت 79 درصد پیشرفت دارند . مُهر پایان مجلس بر آغاز راه تحول اقتصادی . میر حسین: مشغول فکر کردن هستم . نسل‌کشی در غزه با اورانیوم ضعیف شده . نصرالله اعلام انتفاضه سوم کرد . نگاهی به کوچکترین شهید غزه . نماز قنوت عندالنازله در غزه به امامت هنیه . هنرش نیز بگوی... . وصیت نامه ی سردار شهید مهندس محسن وزوایی . ولایت فقیه را بیشتر بشناسید . یار غربت امام خمینی(ره) کیست؟ . یزدی ها هم دوستت داشتند ... . یک میلیون دلاری برای اعدام حسنی مبارک . کاهش 14 درصدى تولید نفت ایران از امروز .
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<