سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، کشنده نادانی و مایه بزرگواری است . [امام علی علیه السلام]

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز

طرح ضربتى دولت براى مهار قیمت ها

 

جزییات اجرای طرح ضربتی کنترل قیمت ها در سراسر کشور از سوی معاون وزیر بازرگانی و رئیس سازمان بازرگانی استان تهران در گفت وگو با کیهان تشریح شد.

براین اساس طرح ضربتی کنترل قیمت ها و برخورد با متخلفان در روزهای پایانی سال و نوروز 88 با همکاری17هزار بازرس در سراسر کشور اجرا می شود.

محمدصادق مفتح معاون وزیر بازرگانی در گفت وگو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: وزارت بازرگانی طبق روال همه ساله برای ایام پایان سال و نوروز در سه محور برنامه ریزی دارد.

وی افزود: محور اول برگزاری نمایشگاههای بهاره است که امسال 300نمایشگاه با 25 هزار غرفه در سراسر کشور از 9اسفند برگزار می شود. محور دوم تنظیم بازار میوه و مرکبات است که با کمک تعاونی باغداران و تشکل های صنفی و توزیعی انجام می شود. وی افزود: میوه مورد نیاز مردم برای شب عید ذخیره شده و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

مفتح، محور سوم برنامه وزارت بازرگانی را بازرسی و نظارت بر کار صنوف با همکاری اتحادیه های صنفی و خود اصناف ذکر کرد. وی گفت: 15هزار بازرس که بصورت پیمانکاری با وزارت بازرگانی همکاری دارند در ایام پایان سال تا اواخر فروردین با همکاری 2هزار بازرس رسمی وزارت بازرگانی کار کنترل بر قیمت ها را عهده دار خواهند شد.

وی در پایان گفت: این طرح از اسفندماه تا پایان فروردین ماه در سراسر کشور اجرا می شود.

اجرای طرح نظارتی از 9 اسفندماه در استان تهران

طرح نظارتی ایام پایان سال و نوروز 88 برای برخورد با متخلفان اقتصادی از 9 اسفند و همزمان با برگزاری نمایشگاه های بهاره در استان تهران انجام می شود.

عباس قلی زاده رئیس سازمان بازرگانی استان تهران در گفت وگو با کیهان با اعلام این خبر گفت: این طرح با تشدید بازرسی ها از صنوف مختلف تا روز 15 فروردین سال 88 ادامه خواهد داشت. وی درباره برگزاری نمایشگاه های بهاره در تهران گفت: برگزاری نمایشگاه در 3 منطقه حکیمیه- پارک ارم و باستانی قطعی است و در حال رایزنی برای برپایی نمایشگاه در 4 منطقه مصلی- عبدل آباد- شهرک مسعودیه و خیابان حجاب هستیم. وی با اشاره به اینکه هدف سازمان بازرگانی استان تهران تهیه مایحتاج مردم با قیمت مناسب و کیفیت بالاست گفت: امسال صنوف به صورت خودجوش از یک ماه قبل از برگزاری نمایشگاه بهاره در تهران اقدام به حراج کرده اند تا مردم بتوانند کالای موردنیاز خود را با قیمت مناسب در ایام پایان سال تهیه کنند. وی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر اینکه استقبال اصناف مختلف برای حضور در نمایشگاه نیز امسال بسیار چشمگیرتر از سال گذشته است به طوری که سال گذشته 2400 غرفه در نمایشگاه های تهران داشتیم و امسال این تعداد تاکنون به 3600 غرفه رسیده و امکان افزایش نیز دارد. قلی زاده، پوشاک- میوه- خشکبار- کیف و کفش- مواد پروتئینی و لوازم التحریر را کالاهای قابل عرضه در نمایشگاه اعلام کرد. رئیس سازمان بازرگانی استان تهران در ادامه این گفت وگو به تشریح برخورد با گرانفروشان پرداخت.

وی در پاسخ به این سؤال که بعضاً در برخی مغازه ها قیمت اجناس با قیمت اعلامی از سوی اتحادیه ها و یا سازمان بازرگانی متفاوت است و گرانتر عرضه می شود گفت: درباره قیمت میوه مسئولین اتحادیه ها کاهش قیمت در میادین اصلی را اعلام می کنند که درست است، مغازه داران باید با سود متعارفی که اعلام شده میوه را عرضه کنند. وی از مردم خواست در هر جا که احساس کردند واحد صنفی قیمت کالای خود را از جمله میوه و دیگر مایحتاج را گرانتر عرضه می کند بلافاصله مراتب را به تلفن 124 اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان رسیدگی شود. وی از مردم خواست با کسبه بحث و گفت وگو نکنند و در ایام پایان سال برای خود استرس ایجاد نکنند، در اینگونه موارد فقط با یک تماس تلفنی مراتب و آدرس واحد صنفی را به بازرسان سازمان بازرگانی استان تهران اطلاع دهند. قلی زاده یادآور شد: بازرسان این سازمان در میدان میوه و تره بار مرکزی مستقر هستند و واحدهای صنفی که میوه و تره بار را از میدان به همراه فاکتور خریداری می کنند باید فاکتور را به رویت بازرسان مستقر در یکی از 4 در اصلی میدان برسانند و فاکتور ممهور به مهر سازمان بازرگانی استان تهران شود. وی افزود: اگر بازرسان هنگام بازرسی از یک واحد صنفی فاکتوری ارائه دهند که مهر سازمان را نداشته باشد تخلف محسوب شده و با آنان به شدت برخورد می شود. وی از مردم خواست در دیگر واحدهای صنفی مانند پوشاک- کیف و کفش- خشکبار فروشی- قنادی و... اگر احساس کردند جنس گران است مراتب را به 124 اطلاع دهند.

قلی زاده دراین باره گفت: ما نمی توانیم در هر واحد صنفی یک بازرس مستقر کنیم و معتقدیم بهترین بازرسان خود مردم هستند، از مردم می خواهیم برای نهادینه شدن فرهنگ مبارزه با گرانی با سازمان بازرگانی استان تهران همکاری کنند. وی گفت: اپراتورهای 124 از ساعت 8 صبح تا 9 شب آماده دریافت شکایت های تلفنی هستند. از 9 شب تا 8 صبح نیز شکایت های مردم ضبط می شود و روز بعد رسیدگی می شود. ضمناً مردم می توانند به طور حضوری و کتبی شکایت خود را درباره گرانفروشی و... اطلاع دهند. وی افزود: از اول سال جاری تا تاریخ 30 آذرماه گذشته 60 هزار فقره شکایت به این سازمان واصل شده که مورد رسیدگی قرار گرفته است. وی گفت: در حال حاضر شکایت های مردم در کمتر از یک ساعت رسیدگی می شود و بازرسان در محل حضور خواهند یافت. وی درباره کاهش قیمت کالاها گفت: قیمت کلیه کالاهای وارداتی کاهش یافته و کالاهای تولید داخل نیز که از مواد اولیه داخلی و خارجی استفاده می کنند نیز کاهش چشمگیری داشته است. قلی زاده دیگر اقدامات سازمان بازرگانی استان تهران را تمدید یک روزه کارت بازرگانی ذکر کرد. وی همچنین درباره پرداخت جوایز صادراتی که به سازمان های بازرگانی محول شده است گفت: در استان تهران معوقه های جوایز صادراتی سال های 83 تا 86 امسال پرداخت شده است و در حال رسیدگی به مدارک جوایز صادراتی سال جاری هستیم که در صورت کامل بودن مدارک جایزه صادراتی سال جاری تا قبل از پایان سال پرداخت می شود.

 




انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/12/4::: ساعت 3:49 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :70906
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : انجمن اسلامی[87]
نویسندگان وبلاگ :
واحد خواهران[1]
واحد برادران[0]

 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
10 پرسش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی . 325 واحد مشاور املاک بدون مجوز تعطیل شد . احمدی نژاد محبوب ترین مرد سال 2008 . اختصاص دو هزار و 600میلیارد تومان به طرح مسکن مهر . ارسال3000تن‌ مهمات ‌آمریکا به اسرائیل . انتقاد نمایندگان مجلس از توهین اصلاح طلبان به مردم یزد . ایران مقابله به مثل کرد . با یوزارسیف مشکل دارید یا احمدی نژاد؟! . باز هم قرآن بر سر نیزه کرده اند ... . براى شهادت آماده ایم ما را به غزه اعزام کنید . برنامه ریزى دولت براى حضور فعالانه انبوه سازان در ساخت مسکن . بز ن باران سیاهی باب کردند . .... . بزرگترین دلیل اثبات ولایت چیست؟ . بودجه 88 با نفت 37.5 دلاری بسته شد . بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی در مورد وقایع اخیر . بیانیه دبیران انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در محکومیت ت . بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی کشاورزی . پرتوی ازسیره و سیمای حضرت امام رضا (علیه السلام) . پرداخت سود سهام عدالت از 12 بهمن . تصمیم جدید دولت برای مسکن مهر . جدیدترین فعالیت ضدشیعی وهابیون . جلسه ویژه احمدی‌نژاد با زاهدی و فرهاد رهبر، ساعت 3 بامداد . جم یا فروغی ، مستقل یا غیر مستقل . جنبش دانشجویی . حجم شایعات علیه دولت، بدون برنامه نیست . حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و نقد گفتمان های رقیب . خاتمی از حضور در جمع‌های گلچین نشده گریزان است . خاتمی به سفرهای استانی میرود . خاتمى خوب فهمیده بود که از حمایت برخوردار نیست . خانه تکانی در حقوق کارمندان . ختم قرآن در روز جمعه 13 دی ماه به نیت آزادسازی غزه . خشم پیاده نظام رژیم صهیونیستى از استغفار کارگزاران . دروغ که کنتور نمى اندازد اما توهین به شعور مردم چی؟! . دفتر تحکیم وحدت . دم خروس یا قسم حضرت عباس ؟! . دنیای سیاستمداران . دولت 7800 میلیارد تومان یارانه کالاهاى اساسى پرداخت کرد . دولت موقت . سهام عدالت . شریعتی زیر زره بین . شکارچیان مأمورنماى دختران نوجوان در شیراز دستگیر شدند . طرح تحول اقتصادى 15 سال پشتوانه تحقیقاتى دارد . غزه ، کربلای امروز . فتوای جدید روحانیون سلفی برای ایدزی‌ها . فشار ملکه قطر علیه شیعیان! . قیمت مسکن و اجاره بها باز هم کاهش می‌یابد . متن کامل سخنان رییس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی برای ارایه لا . متن کامل سخنرانی لاریجانی در مونیخ . محکوم مى کنیم اما براى دلخوشى دشمن . مردم پاسخ تخریب گران دولت انقلابی را در انتخابات آتی می دهند . مصوبات سفر استانی دولت 79 درصد پیشرفت دارند . مُهر پایان مجلس بر آغاز راه تحول اقتصادی . میر حسین: مشغول فکر کردن هستم . نسل‌کشی در غزه با اورانیوم ضعیف شده . نصرالله اعلام انتفاضه سوم کرد . نگاهی به کوچکترین شهید غزه . نماز قنوت عندالنازله در غزه به امامت هنیه . هنرش نیز بگوی... . وصیت نامه ی سردار شهید مهندس محسن وزوایی . ولایت فقیه را بیشتر بشناسید . یار غربت امام خمینی(ره) کیست؟ . یزدی ها هم دوستت داشتند ... . یک میلیون دلاری برای اعدام حسنی مبارک . کاهش 14 درصدى تولید نفت ایران از امروز .
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<