سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ سهل پسر حنیف أنصارى پس از بازگشت از صفّین در کوفه مرد ، و امام او را از هرکس بیشتر دوست مى‏داشت فرمود : ] اگر کوهى مرا دوست بدارد در هم فرو ریزد [ و معنى آن این است که رنج بر او سخت شود و مصیبتها به سوى او شتاب گیرد . و چنین کار نکنند جز با پاکیزگان نیکوکار و گزیدگان اخیار . و این مانند فرموده اوست که : ] [نهج البلاغه]

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز

مصاحبه ی اختصاصی با عباس سلیمی نمین

مقدمه:به مناسب سی امین سالگرد انقلاب بسیج دانشجویی دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تصمیم گرفته تا ویژه نامه ای را به همین مناسبت تدوین کند. در همین راستا مصاحبه ای را با مهندس عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ترتیب داده ایم که در ادامه میخوانید:

س:امام خمینی (ره) در اواخر عمر شریفشان در مواردی نظیر منشور روحانیت و یا فرمان پذیرش قطعنامه ی پایان جنگ ، مبحث اسلام ناب و اسلام آمریکایی را مطرح کردند ،به نظر شما ویژگی ها و مصادیق این ها کدامند؟

ج:ببینید هم اسلام ناب و هم اسلام آمریکایی یک سری ویژگی های کلی دارند که از قبل از انقلاب هم مطرح بوده است ؛برای مثال یک ویژگی کای اسلام آمریکایی این بود که باید نسبت به مسائل جامعه و ظلم و ستم هایی که صورت می گیرد بی تفاوت بود؛طبیغتا این اسلام مورد پسند دشمن بود و هیچ مخالفتی هم با آن نمی کرد.

س:همان اسلام انجمن حجتیه ای؟

ج:بله ؛ هم این و هم موارد دیگر بود که اساسا حساسیت نسبت به ظلم و ستم نداشتند و در نتیجه به مبارزه ی با شاه هم رغبتی نشان نمی دادند؛بعد از انقلاب هم بلافاصله پس از فوت حضرت امام کسانی پیدا شدند و گفتند که دوران جنگ و زندگی انقلابی دیگر سر آمده و باید این حرف ها را کنا بگذاریم،10 سال زندگی سخت و انقلابی کافیست و  الان زمان آن ریده تا زندگی راحت و بی دردسر را شروع کنیم و دست از تنش و مبارزه ی با دشمن برداریم؛این ها همان کسانی بودند که از صلح و سازش و گفتگو و تساهل حرف می زدند؛این حرف ها دقیقا منطبق بر اسلام آمریکایی است چرا که اسلام حقیقی هیچگاه نمی گوید 10 سال انقلابی زندگی کن و بعد تسلیم شو و سازش کن و راحت طلبی را انتخاب کن،از نگاه اسلام حقیقی همه ی امور زندگی باید دفاع از ارزش ها و مبارزه ی با دشمن باشد،نکته ی مهمی که باید روی آن تامل کرد اینست که کسانی که بعد از جنگ دنیا طلبی را ترویج می کردند مخاطبشان چه کسانی و چه قشری بودند،طبیعتا مردم نبودند چرا که اگر امکانات باشد و شرایط زندگی راحت هم فراهم باشد مردم نیازی به توصیه و ترویج این فرهنگ ندارند؛چرا که در صورت وجود امکانات مردم از آن امکانات و از زندگی راحت خودبه خود بهره می برند ،پس مخاطب این حرفها مردم نبودند در نتیجه روی سخن این افراد با مسئولان بود؛مسئولانی که تحت تاثیر فضای انقلاب و جنگ و همچنین ساده زیستی امام عادت کرده بودند که در سطح مردم زندگی کنند و نه بالاتر از آنان.باید بپذیرم که این القائات موثر بود و تعداد زیادی از مدیران به دنیا گرایی و اشرافیت متمایل شدند و از همین جا بود که طبقه ی جدید اشرافیت شکل گرفت.

س: به نظر شما علت بر کناری آقای منتظری و عزل وی از قائم مقامی توسط امام چه بود ؟

 

 

ج:ببینید مسئله ی آقای منتظری یک مسئله ی پیچیده و عمیقی است که باید روی آن تامل کرد اما به طور خلاصه بگویم که ایشان ظرفیت و توانایی حکومت داری را نداشت البته اینکه ایشان در مبارزه بسیار زحمت کشید شکی نیست اما میدان مبارزه با میدان حکومت داری تفاوت دارد؛در حکومت داری ظرافت ها و ریزه کاری هایی و جود دارد که در مبارزه وجود ندارد و ایشان آن ظرافت ها را درک نکرده بود طبیعتا کسی که نداند در دفترش چه می گذرد و چه کسانی می آیند و می روند تا جایی که حتی اسناد و مدارک دفتر ایشان سر از بی بی سی در می آورد،این فرد نمی تواند مسئول و مدیر خوبی برای جامعه باشد ؛این امور را بار ها و بار ها امام به وی متذکر شده بود.

س:قبل از نامه ی 8 فروردین؟

ج:بله ،قبل از آن بارها امام به ایشان تذکر داده بودند اما یک ویژگی بدی که آقای منتظری داشت لجاجت بود که حتی سر حرف امام هم لجبازی می کرد و زیر بار نمی رفت در نتیجه امام هم بجا و بموقع با ایشان بر خورد کردند.

س:یکی از موضاعاتی که امروز در جامعه مطرح است این است که کسانی صرفا به سوابق انقلابی خود تکیه داشته و به واسطه ی همین سابقه حتی خود را ارکان نظام می دادنند.در حالیکه بعضی از همین آقایان ارزش های برجسته و شاخص انقلاب نظیر ساده زیستی و اشرافیت را فراموش کرده اند تا جایی که مردم را که ولی نعمتان این نظام هستند گدا می خوانند با توجه به سرگذشت منتظری تحلیل شما از این موضوع چیست؟

ج:ببینید در هر انقلابی کسانی بوده اند که از قبل از انقلاب مبارزه کرده اند و پس از آن هم انقلابی مانده اند ،افرادی هم بودند که از قبل از انقلاب حضور داشتند ولی پس از آن برگشتند و از ارزش های آن انقلاب عدول کردند و عده ای هم بودند که اصلا قبل از انقلاب نبودند ولی پس از انقلاب به ارزش های آن ایمان آورده و انقلابی شدند ،در بسیاری از انقلابات دنیا بودند انقلابیونی که پس از مدتی نه تنها از ارزش های انقلاب برگشتند بلکه به جرم فساد مالی و تخلفات زیاد از صحنه کنا گذاشته شدند بنابراین صرفا سابقه ی انقلابی نمی تواند تضمین کننده ی آینده ی فرد باشد چرا که افراد و بخصوص کسانی که منصب و مقامی دارند همواره در معرض امتحانات و اغزش ها قرار دارند و در نتیجه معیار ما در سنجش ارزش ه نباید این افراد باشند بلکه افراد را باید با ارزش ها سنجید.

س:به نظر شما دلیل این  که پس از سی سال از انقلاب دولتی روی کار بیاید که به فرموده ی رهبری گفتمان و ارزش های انقلاب

را احیا کرده چیست؟

ج:با نظر من به این دلیل آقای احمدی نژاد در انتخابات پیروز شد و دولت نهم روی کار آمد که جامعه واقعا احساس می کرد ارزش هایی را که برای آن انقلاب کرده دارد به فراموشی می رود و کسانی که در راس امورند دلبستگی شدیدی به آن ارزش ها ندارند در نتیجه مردم به دنبال کسی رفتند که آن ارزش ها و در راش آن ها عدالت را فریاد می زد و اولویت خود را احیای گفتمان انقلاب می دانست و بر خلاف بعضی ها که معتقد بودند باید آن ارزش ها فراموش شود احمدی نژاد به آن ها افتخار می کرد؛ارزش هایی نظیر عدالت گرایی ،ساده زیستی ،خدمت به مردم ،زیر بار زور مرفتن و سیاست خارجی عزت مندانه؛الان هم وقتی که به کارنامه ی چند ساله ی ایشان نگاه می کنیم هر چند که توانسته است صد در صد شعارهایش را تحقق ببخشد اما به وضوح می بینیم که ایشان دارند در ممسیر آن ارزش ها حرکت می کنند.

س:به عنوان سوال آخر از نظر شما امروزه بزرگترین آفت انقلاب اسلامی را تهدید می کند مفشده ی مدیریتی عمیق و ریشه دار آقای جاسبیست،یکسالی می شود که از سخنرانی شما در دانشگاه فردوسی مشهد و کلید خوردن این ماجرا می گذرد ،بفرمایید که تا کنون چه توفیقاتی داشته اید و چه چشم اندازی را در این قضیه پیشبینی میکنید؟

ج: ببینید بزرگترین تخلف مدیریت دانشگاه آزاد بی قانونی است که اوج آن را در قضیه ی تحقیق و تفحص مجاس هفتم از آن دانشگاه به وضوح دیدیم،یعنی آقای جاسبی یه خاطر نبود نظارت در عرض این بیست و پنج سال انقدر قدرت پیدا کرده که به هیچ مرجعی پاسخگو نباشد ولو بالاترین مرجع نظارتی یعنی مجلس شورای اسلامی در نتیجه ی نبود نظارت این مفسده روز به روز گسترش یافت به گونه ای که امروزه می بینیم چه در مجلس و چه در قوه ی قضاییه سمپات های آقای جاسبی برای دفاع از وی دست به هر کاری می زنند،خوشبختانه پس از این که این مفاسد افشا و در جامعه مطرح شد تلاش های بسیاری صورت گرفت که عمده ی آن توسط جنبش دانشجویی بود. مهمترین نتیجه ی این تلاشها هم این بود که اقای جاسبی که به هیچ فرد یا نهادی پاسخگو نبود و حتی توانست جلوی نظارت مجلس را بگیرد به خاطر همین فشار جنبش دانشجویی برای اولین بار به محکمه ی قضایی کشیده شد(23 مهر87) و من مطمئنم اگر دانشجویان فشار خود را در این موضوع بیشتر کنند سرانجام مدیریت غیرقانونی دانشگاه ازاد در برابر قانون تسلیم خواهد شد.

 

 

 




انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/11/27::: ساعت 8:27 عصر

اصلاح طلبان پروژه تخریب میر حسین را لو دادند

 

ابعاد تازه ای از انحصارطلبی افراطیون در دولت سابق و همچنین تندروهای آنها در قبال نامزدهای دیگری غیر از خاتمی فاش شد.

سایت اصلاحات در این باره با اشاره به منش احزابی چون مشارکت و سازمان مجاهدین می نویسد: وزارت علوم در آن سالها توسط افرادی مانند دکتر «خ» و «ظ» ]خانیکی و ظریفیان[ اداره می شد و همین ها با تغییر آیین نامه تشکل ها، آزادی تشکل های سیاسی را سلب کردند... همان زمان متوجه شدیم منفعت طلب ها را باید از اصلاح طلب ها جدا کرد. روی دوش ما سوار شدند و همه نیروهای اصلاح طلب را خانه نشین کردند و منفعت طلب ها را بر آنان سوار کردند. الان هم همان ها دوباره اطراف خاتمی را گرفته اند. بی معرفت هایی که جواب سلام اعضای ستادهای انتخاباتی را بعد از سوارشدن بر اسب قدرت نخواهند داد. باز هم اگر حرف آنها را مو به مو گوش ندهیم، می شویم ضد اصلاحات. بروید ببینید بعد از دوم خرداد چه گروه هایی روی کار آمدند، اصلاح طلبان اصیل یا منفعت طلب های بی ریشه؟ با صراحت عرض می کنم وضع الان اصلاح طلبان بدتر از دوم خرداد است. برخی اطرافیان آقای خاتمی، نماینده میرحسین موسوی را 4ساعت پشت در نگه می دارند. وقتی با میرحسین و کروبی و نوری و کرباسچی  این گونه رفتار می شود، وای به حال دیگران.

سایت مذکور اضافه می کند: اگر می گویید می خواهید درون قدرت باشید و با تعامل کارهایتان را گام به گام پیش ببرید، بروید سراغ میرحسین و کروبی. هیچ  یک از نهادهای نظام نسبت به میرحسین حساس نیست و نمی تواند باشد. کروبی هم همینطور. اما اینکه چرا رفته اید سراغ کسی که می گوید «وقتی به این فکر می کنم که دوباره رئیس جمهور این مملکت  شوم تمام دست و بدنم می لرزد» باید واقعا پاسخگو باشید. بالاخره ما هم پای حرف های خاتمی نشسته ایم. دقیقا به همان دلیل که خاتمی قانع نمی شد بیاید ما هم معتقدیم نباید می آمد. حتی الان هم می گوید که «علی رغم میل باطنی آمده ام.» ما هم به او حق می دهیم و از شما می پرسیم چرا مجبورش کردید؟ لااقل به ما نگویید که میرحسین خودش نیامد که ما می دانیم شما چه بازی هایی راه انداختید که میرحسین نیاید. خوب می دانیم از وقتی خاتمی گفت « یا من یا میرحسین»، شما افتادید به جان میرحسین که خرابش کنید و نیاید. چه نامه هایی که نوشتید به خاتمی و تهدیدش کردید زودتر بیاید تا میرحسین نیاید. شاید اعضای شما در شهرستان ها باخبر نباشند. لازم باشد کد می دهیم که چه کارهایی کردید تا میرحسین موسوی نیاید. اکنون که خاتمی را مجبور کرده اید بیاید، برنامه تان چیست؟ آمده اید برای تعامل یا دعوا؟ اگر می خواهید تعامل کنید آیا حاکمیت به شما اطمینان دارد؟ اگر می خواهید دعوا کنید آیا خاتمی اهل دعواست؟ شما و خاتمی با هم جور درنمی آیید.

اصلاحات می نویسد: چطور آن زمان که شعار عبور از خاتمی را مطرح کردید، از اصلاح طلبی خارج نشدید اما امروز که با نامزدی خاتمی مخالفیم، خروج کرده ایم؟ مگر اولین بار عبور از خاتمی را نشریه عصر ما]سازمان مجاهدین[ مطرح نکرد؟ چه انتقاداتی از خاتمی کردید تا حمایت از معین را توجیه کنید. چه کسی گفته یک ملت باید جلوی شما تعظیم کند تا روی دوشش به قدرت برسید؟ چه کسی به فلان آدم خوش احوال اجازه داده که زنگ بزند مدیرعامل خبرگزاری... را تهدید کند که چرا از میرحسین حمایت می کنید؟ مگر شما پدرخوانده اصلاحات هستید؟ چه گلی به سر این مردم و اصلاح طلبی زده اید که این قدر طلبکارید؟

این سایت اصلاح طلب در پایان می نویسد: استراتژیست بودن شما را هم دیده ایم، مگر شما نبودید که دوره قبل به کروبی گفتید بیا وزن کشی و وقتی آمد، همه با هم شکست خوردید؟ بعد می نشینید یک عده ساده لوح و جوان  احساسی پیدا می کنید و می گویید انتخابات دوره نهم مهندسی شده  بود!؟ کدام مهندسی؟!... البته شما یک راهبرد اساسی دارید و آن هم این است؛ «دیگی که برای من نمی جوشد، می خواهم سر سگ بجوشد.» شما وقتی حساب و کتاب می کنید و می بینید اگر میرحسین موسوی یا کروبی بیایند چیزی به شما نمی رسد، به این نتیجه می رسید حالا که چیزی به ما نمی رسد بگذاریم که ببازند... اگر به دنبال پست و مقام هستید، عیبی ندارد، اما چرا سرمایه های جریان اصلاح طلبی را می سوزانید. 10 سال از عبداله نوری خواهش کردید سکوتش را بشکند و از او استفاده کردید اما وقتی سکوتش را شکست، سانسورش کردید. 20 سال خواهش کردید موسوی سکوتش را بشکند  اما وقتی این اتفاق مهم افتاد، به او تاختید و زیرسوالش بردید. فقط در این چند روز به این پرسش فکر کنید که چرا خیلی از اصلاح طلبان نظیر مهاجرانی، کدیور، باقی، سروش، نوری، عبدی، کرباسچی، کروبی، منتجب نیا، هادی خامنه ای و... از خاتمی دور شدند؟ چرا همه ساکتند و فقط مشارکت و مجاهدین در این روزها فعال هستند؟




انجمن اسلامی ::: شنبه 87/11/26::: ساعت 9:28 صبح

رویترز: خاتمی تنش‌زدا و احمدی‌نژاد تنش‌زا است

خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی که پس از اعلام کاندیداتوری خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری دهم منتشر شد، از خاتمی به‌عنوان یک مجری تنش‌زدا باد کرد و احمدی‌نژاد را به دلیل پافشاری بر حقوق ملت ایران، تنش‌زا خواند.

به گزارش رجانیوز، در این نوشته که به قلم خبرنگار ایرانی مقیم تهران رویترز تهیه شده است، با اشاره به رفتار دولت‌های غربی در قبال ایران طی 8 ساله دولت خاتمی، می افزاید: این اعلام آمادگی از سوی خاتمی، رأی دهندگان ایرانی را بین 2 کاندیدا یعنی خاتمی و احمدی نژادی که در طول اولین 4 سال ریاست جمهوری خود، ایران را با تباهی های زیادی در جریان برخورد با غرب در زمینه اجرای برنامه هسته ای مواجه کرده است، مواجه می‌کند.

خاتمی در نشست سیاست مداران طرفدار اصلاحات اعلام کرد: "من در اینجا اعلام می کنم که به‌طور جدی در انتخابات شرکت خواهم کرد."

انتخابات ایران در خارج از مرزهای این کشور بسیار مورد توجه است زیرا اوباما رئیس جمهور جدید امریکا نیز رویکرد جدیدی را نسبت به ایران اتخذ کرده وخواهان برقراری و گسترش رابطه با ایران به عنوان چهارمین کشور نفت خیز جهان است؛ البته اگر تهران "مشتش را باز کند".

به گفته تعدادی از تحلیل‌گران، واشنگتن تا مشخص شدن نتیجه انتخابات ایران منتظر خواهد ماند و از اعلام جزئیات برنامه خود در قبال ایران خودداری خواهد کرد. در عین حال، ایران شرایط سختی را برای آغاز مذاکرات با امریکا اعلام کرده است. این دو دشمن دیرینه، از ابتدای انقلاب اسلامی در سال 1979 تاکنون تعامل دیپلماتیکی نداشته اند.

به گفته تحلیل‌گران، انتخابات به معنای تغییر در سیاست جمهوری اسلامی ایران نخواهد داد زیرا نهایتاً حرف آخر را رهبر انقلاب اسلامی یعنی آیت‌الله خامنه‌ای می زند. با این حال، رئیس جمهور می تواند بر نگاه رهبری نسبت به اجماع در میان نخبگان سیاسی تأثیرگذار باشد.

به گفته محمد علی ابطحی مشاور و یکی از نزدیکان سیاسی خاتمی در زمان دولت سابق، "مردم در اثر سیاست خارجی و اقتصادی اعمال شده توسط احمدی نژاد احساس می کنند که به تغییر نیز دارند بنابراین ما فکر می کنیم که مردم به‌خاطر تغییر به خاتمی رأی دهند و با ورود خاتمی به صحنه رقابت ها، انتخابات قطبی خواهد شد."

احمدی نژاد به دلیل مشکل در مدیریت اقتصاد و تورم که به نقلی، در سال گذشته به 30 درصدافزایش یافته است، با انتقادات زیادی روبرو است. براساس اظهارات اصلاح‌طلبان، سخنان تند و موضع‌گیری‌های احمدی‌نژاد در سیاست خارجی باعث منزوی شدن ایران شده است.

غرب ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای می کند، چالشی که تهران آن را انکار می کند و هدف خود را از پی گیری برنامه هسته‌ای، تولید انرژی برق می‌خواند. اگرچه تهران به‌علت آنکه نتوانسته است قدرت‌های جهانی را در مورد هدف خود قانع کند، تاکنون با 3 دور تحریم از سوی سازمان ملل مواجه شده است.

خاتمی چنانچه مجدداً انتخاب شود قصد دارد در خارج از مرزها سیاست تنش‌زدایی و در داخل کشور، تغییرات سیاسی و اجتماعی را پیگیری کند. اما وی در پیاده کردن این برنامه‌ها با چالش‌های زیادی و با کسانی که قدرت اصلی را در سطوح مختلف در دست دارند، مواجه خواهد شود که باعث ممانعت از پیاده کردن اهداف اصلاحی وی خواهند شد.

در مقابل احمدی نژاد که گفته است در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت خواهد کرد، بیشتر بر پیاده کردن و بازگشت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و تقسیم درآمدهای نفتی به‌طور منصفانه در میان تمامی اقشار تأکید دارد و آن را در برنامه کاری خود قرار داده است.

این دو کاندیدا، از نظر ظاهر هم تفاوت‌هایی با هم دارند. خاتمی یک روحانی با عمامه سیاه است که نمایانگر آن است که وی از سلاله پیامبر اسلام است. در عوض احمدی نژاد شخصی غیر روحانی است و غالباً کاپشنی به تن دارد که قیمتش کمتر از 25 دلار است.

خاتمی می گوید: «من همیشه بر شکل‌گیری و تشکیل سازمان‌های مدنی پافشاری کرده‌ام. جهت مطالبات تاریخی ملت ایران میل به آزادی، استقلال و عدالت استوار دارد و من هم بر روی همین اصول کار خواهم کرد.»

اگرچه تعداد بسیار زیادی از نقشه‌ها و برنامه‌های اصلاحات خاتمی مانند قانون رفع محدودیت مطبوعات تحقق نپذیرفت با وجود اینکه تعداد زیادی از روزنامه‌ها در زمان وی تعطیل شدند، اما تعداد مطبوعات در زمان ریاست جمهوری وی رو به افزایش گذاشت و بعضی از سختگیری های اجتماعی کاهش یافت.

با وجود این، تعدادی از اصلی‌ترین حامیان خاتمی با به پایان رسیدن زمان ریاست جمهوری وی ازاو کناره‌گیری کردند. آنها همیشه چنین اظهار می‌داشتند که خاتمی در زمان ریاست جمهوری خود باید برای ایجاد تغییرات تلاش و فشارهای بیشتری اعمال می کرد. دانشجویانی که یک زمان از جلوداران تغییر محسوب می شدند، وی را متهم به دادن قول های بزرگی کردند که هیچ وقت عملی نشد.

به گفته کارشناسان، همه شرایط بستگی به این دارد که آیا احمدی نژاد از حمایت‌های رهبری همچنان برخوردار باشد یا نه، زیرا رهبری آشکارا احمدی نژاد را مورد تحسین، تجلیل و حمایت خود قرار داده است.

در انتخابات پیش رو، بیشتر تمرکز بر روی احمدی نژاد و خاتمی قرار دارد، اما مهدی کروبی و مصطفی پورمحمدی نیزدر این انتخابات حضور خواهند داشت.

 




انجمن اسلامی ::: پنج شنبه 87/11/24::: ساعت 11:42 صبح

تشکر سردار فیروزآبادی از گزارش رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن

ملت فراموش نمی‌کند که خادمشان چگونه خودباوری را در جوانان بارور کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: افتخار ملت ولایتمدار و انقلابی ایران، اتکا و اطمینان به تلاش و پایمردی کسانی است که معنای خدمت صادقانه را در لوای پیروی از ولایت‌فقیه دنبال می‌کنند و با اعتقاد به نصرت الهی، میراثی دیرین و ماندگار را زیر نام نورانی امام خمینی (ره) در تاریخ ایران زمین به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش رجانیوز، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با سپاس از ملت شریف در حماسه‌سازی 22 بهمن 1387، به پاس پیشرفت‌های عظیم کشور و ارائه زیبا و کامل آن توسط رئیس‌جمهور در میدان آزادی در پیامی به محمود احمدی‌نژاد آورده است:

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

جناب آقای محمود احمدی‌نژاد

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

افتخار ملت مسلمان و انقلابی ایران، دلیر فرزانه‌ای مجاهد و صادقی خدوم است که افتخار وی جلب رضایت خاطر ولی امر مسلمین و هویت او برخاسته از تایید ملتی است که چونانی هم او را لیاقت بخشیده و در کنارش طی طریق کرده‌اند.

افتخار ملت قهرمان و انقلابی ایران، بهره‌مندی از خدمتگزارانی پاک‌نهاد و مومن است که با مجاهدت خالصانه و داهیانه خود، این کشور را به سمت قله رفیع سعادت و عزت رهنمون می‌سازد.

افتخار ملت ولایتمدار و انقلابی ایران، اتکا و اطمینان به تلاش و پایمردی کسانی است که معنای خدمت صادقانه را در لوای پیروی از ولایت‌فقیه دنبال می‌کنند و با اعتقاد به نصرت الهی، میراثی دیرین و ماندگار را زیر نام نورانی امام خمینی (ره) در تاریخ ایران زمین به ثبت رسانده‌اند.

افتخار ملت شهیدپرور و انقلابی ایران، حمایت از دلاور مردان شجاع و با صلابت است که همچون بنیانی مرصوص، مدیریتی راهبردی و قاطعانه را در مسیر اعتلای تمدن پر افتخار کشور ترسیم و تصویر نموده‌اند و در اجرای آن جوانمردانه و با عمل انقلابی جهاد نموده‌اند.

افتخار ملت بسیجی و انقلابی ایران، داشتن مدیران فرهیخته و متعهد است که بر کرسی مدیریت کشور قرار گرفته و در تمامی فراز و فرود تمدنی آن، جز به استقلال و سربلندی این ملت در پناه دین و ارزش‌های الهی نیاندیشیده‌ و نام خود را در تمسک به ولایت، در تاریخ جاودانه ساخته‌اند.

جناب آقای احمدی‌نژاد

نزدیک چهار سال هدایت سکان مدیریت عالی اجرایی ایران عزیز، این کشتی نور بنیان در تلاطم‌های جهان، نشان از رهروی و تلاش صادقانه خستگی‌ناپذیر و خردمندانه حضرت عالی دارد.

تلاشی ماندگار که دعای خیر رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران موجب تقویت و استحکام آن گردیده است و امروز ملت ایران اراده کرده است که در پناه تولید علم و توسعه و تقویت قدرت ملی خود بار دیگر بر قله رفیع افتخارات علمی و فرهنگی در جهان تکیه زده و برتری حکومت اسلامی را در پرتو ولایت‌ امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای عزیز به اثبات برساند.

درک این مسئولیت و رسالت بزرگ از سوی شما، بر دوش گرفتن تکلیفی عظیم بود که ملت ایران را بر بال علم و دانش در مسیر کمال و خلیفه الهی و تحقق این اراده مقدس یاری کند، که علم اگر در ثریا باشد ایرانیان بر آن دست خواهند یافت.

به یقین جامعه اندیشمند و فرهیخته ایرانی فراموش نخواهند کرد که چگونه آن خادم صدیق ایران اسلامی در دوره مسئولیت اجرایی خویش، خودباوری و اعتماد به نفس ملی را بارور ساخته و جوانان دانشمند و خلاق کشور را به تولید قدرت علمی و توسعه فناوری و صنعت در بخش‌های اقتدارآفرین ملی مجدانه پشتیبانی کردند.

پاسداشت مدیریت و عملکرد کیفی حضرتعالی در تکریم نخبگان و توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در مراکز علمی و دانشگاهی و حمایت مادی و معنوی شما از نوآوری‌های ملی و اسلامی، نوید بخش شکل‌گیری ایرانی مقتدر در صحنه‌های جهانی و رسیدن به مرجعیت علمی میهن عزیز ما خواهد بود.

این برادر بسیجی‌تان به نمایندگی از خیل عظیم بسیجیان کشور و همه سربازان ولی امر در نیروهای مسلح و فرماندهان ارجمند افتخار دارم که از گزارش مقام محترم ریاست جمهوری در راهپیمایی عظیم و بی‌نظیر تاریخی ملت بزرگ و شهیدپرور ایران ابراز مسرت و خرسندی نمائیم و به عرض برسانیم که نیروهای مسلح پیشرو و با اقتدار ایران و خدمتگزار و فدایی ملت عزیز و اسلام و قرآن و ولایت تحت امر رهبر بزرگوار، بیش از پیش آمادگی خود را برای دفاع از میهن عزیز و مقدسمان ایران و امنیت و آسایش این ملت پرافتخار اعلام نمائیم. و از توجه و پشتیبانی شما قدردانی می‌کنم. پیروان و فرزندان ولایت و خدمتگزاران علم و فناوری و سربازان ارزش‌ها در ایران آرزو دارند با تداوم و تمرکز دادن کانون توسعه و تکامل ملی در حوزه علم و فن‌آوری و ارتقاء و اتصال این پیوستگی به خدمات پیشروان علمی کشور به اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کند و ان‌شاءالله شاهد ظهور جامعه‌ای عالم، توانا، ارزش‌مدار و مسئول در زمینه‌سازی و تحقق وعده الهی حکومت واحد جهانی حضرت مهدی‌(عج) باشیم.

سرلشکر بسیجی سید حسن فیروز‌آبادی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

 

 

 

 




انجمن اسلامی ::: پنج شنبه 87/11/24::: ساعت 11:38 صبح

قدردانی رییس‌جمهور از مردم

رییس‌جمهور در جلسه صبح روز چهارشنبه هیات دولت با اشاره به حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: حضور آگاهانه ملت در 22 بهمن امسال یک عید بزرگ و تولد دوباره‌ای برای انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که " میلیون‌ها نفر از مردم ایران در سراسر کشور در مراسم عید انقلاب شرکت کردند" گفت: دیروز همه اقشار آمده بودند؛ به ویژه حضور نسل سوم و چهارم انقلاب نشاط ویژه‌ای به این روز داده بود و به همین خاطر می‌توان گفت 22 بهمن سال 87 تولد دوباره انقلاب اسلامی بود.

وی با تشبیه انقلاب اسلامی به یک رودخانه عظیم و زلال که به سرچشمه‌های وحی و امامت و اقیانوس بزرگ معنویت و کمال متصل است، تاکید کرد: حضور با نشاط مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، 20 سال انقلاب را به جلو انداخت و در آغاز دهه چهارم انقلاب قدرت زاینده درونی انقلاب را بالا برد و ملت دهه چهارم انقلاب و سی ساله دوم این نهضت شکوهمند را خیلی قوی کلید زدند.

احمدی‌نژاد همچنین از همه اقشار مختلف مردم که با حضور آگاهانه خود در راهپیمایی 22 بهمن یکبار دیگر دلبستگی خود به آرمان‌های امام و شهدا را به نمایش گذاشتند؛ تشکر کرد




انجمن اسلامی ::: پنج شنبه 87/11/24::: ساعت 11:31 صبح

متن کامل سخنرانی لاریجانی در مونیخ

رییس مجلس شورای اسلامی جمعه شب در مراسم چهل و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به موضوع خلع سلاح که در سخنرانی‌های پیش از وی مطرح شده بود، گفت: همه شما می‌دانید که ایالات متحده تنها کشوری است که از سلاح هسته‌یی در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی لاریجانی با بیان این که در سال‌های اخیر آمریکا مشکلی نسبت به مساله هسته‌یی اسراییل ندارد افزود: چطور می‌توان خلع سلاح هسته‌یی از زبان آمریکا را باور کرد. آمریکا با کشورهایی آزمایش‌های هسته‌یی انجام داده است.

وی در ادامه گفت: البته ما با هند مشکلی نداریم و با آن‌ها دوست هستیم. مورد دوم هم پاکستان است که سلاح‌های هسته‌یی را آزمایش کرده است. البته ما با پاکستان هم مشکلی نداریم.

لاریجانی تاکید کرد که رفتار دوگانه آمریکا نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

متن کامل سخنرانی دکتر علی لاریجانی به این شرح است:

« جناب آقای رییس

حضار محترم

خانم‌ها و آقایان؛

از رییس محترم کنفرانس و دولت محترم آلمان تشکر می‌کنم.

من از منطقه‌ای می‌آیم که در طول سه دهه و مخصوصاً سال‌های اخیر بیش‌ترین جنگ‌ها در آن ظهور یافته، تحریک غرب به حمله نظامی صدام بر علیه ایران‌، که هشت سال به‌طول انجامید، و بعد دو جنگ غرب برعلیه صدام به خاطر تجاوز به کویت و هم‌چنین اشغال عراق که بیش از 800 هزار کشته و زخمی روی دست ملت عراق گذاشت و دیگر جنگ در افغانستان و جنگ اسراییل با برعلیه لبنان‌، و اخیراً جنگ اسراییل برعلیه ملت شجاع و مظلوم غزه. البته بهانه‌های این جنگ‌ها متفاوت بود اما بهانه مبارزه با تروریسم و سلاح‌های کشتارجمعی ارکان آن را تشکیل می داد.

سوال مهم این است با این جنگ‌ها که فقط ایران بیش از 250 هزار شهید در دفاع مقدس داد، امنیت منطقه بهتر شد‌؟ یا تروریسم کاهش یافت‌؟ یا در عراق سلاح اتمی پیدا شد؟

در هنگام اشغال افغانستان‌، آمریکا مدعی شد مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروریسم‌، و دستگیری سران تروریست‌ها هدف آن‌هاست، کدام محقق شد؟

تولید مواد مخدر در زمان اشغال سال 2001‌، 200 تن در افغانستان بود و در سال 2008 به بیش از 8000 تن رسید. مبارزه با تروریسم که ماجرای مضحکی یافته و به مذاکرات پنهانی برخی اعضای‌ ناتو با آنان بدل شده است که نتیجه آن را در ماجرای زندان قندهار و فرار صدها نفر می توان به خوبی یافت، رهبران گروه‌های تروریستی هم که سرجای‌شان هستند، پس کدام هدف محقق شده است؟

اخیراً رییس‌جمهور جدید آمریکا در اعزام نماینده خود به خاورمیانه اعلام کرد:

او را برای شنیدن حرف‌ها اعزام کردم نه دستور دادن.

آقایان و خانم‌ها

این رویکرد نشانه اولیه مثبتی است که غلط بودن استراتژی گذشته را نشان می‌دهد که تئوری پردازی با توهم نسبت به مسائل منطقه خاورمیانه اضلاع مشکلات امنیتی را بیش‌تر خواهد کرد. باید مشخصات فرهنگی مناطق و مصائب آن‌ها را دقیق‌تر دید.

اینک می‌خواهم برخی سخنان منطقه را ارائه دهم و امیدوارم شنیده شود.

ـ آمریکا با کودتای 28 مرداد 1332‌، دولت ملی مصدق را سرنگون و دیکتاتوری پهلوی را در ایران مجدداً مستقر کرد‌، نتیجه این دخالت عقب نگه داشتن ایران و سلطه بر منابع انرژی ایران و خفقان چند دهه و شکنجه بسیاری از مبارزان و به شهادت رساندن تعداد زیادی از مردم ایران بود.

1 ـ آمریکا در سال 1357‌، با اعزام تیمی همراه ژنرال‌هایزر قصد کودتای دیگری داشت که با روشن‌بینی امام خمینی (ره)، این شگرد خنثی شد.

2 ـ آمریکا پس از انقلاب اسلامی از طریق سفارت خود در تهران در حرکت‌های تجزیه‌طلبی و ترور شخصیت‌های انقلاب طراحی و هدایت عملیاتی می‌کرد و اسناد آن موجود است.

3 ـ آمریکا صدام را تحریک به حمله به ایران کرد و در طول جنگ 8 ساله همه گونه کمک نظامی از وی کرد.

4 ـ آمریکا اموال ایران را در بدو پیروزی انقلاب مصادره کرد.

5 ـ آمریکا قرارداد اتمی با ایران را در بدو پیروزی انقلاب لغو کرد. و یا حتی تعهدات خود را در تحویل سوخت راکتور اتمی تهران را نیز انجام نداد.

6 ـ به بهانه مبارزه با تروریسم و سلاح کشتار جمعی در عراق پس از 11 سپتامبر افغانستان و عراق را اشغال کرد که هم برای مردم این دو منطقه دردسر ایجاد کرد و هم برای نظامیان آمریکا.

7 ـ جنگ 33 روزه اسراییل علیه لبنان با طراحی و کمک آمریکا صورت پذیرفت با تصور این که ریشه مقاومت حزب الله را بکنند اما این امر توهمی بیش نبود و دفاع شجاعانه حزب الله لبنان شکست جدی اسراییل را متبلور کرد.

8 ـ جنگ ناجوانمردانه 22 روزه اسراییل علیه مردم شریف غزه با همکاری همه جانبه آمریکا همراه بود که یک فاجعه انسانی وسیع حادث شد، اما با همه ادعاهای طرفداری از حقوق بشر در این زمینه سخنی از آمریکا شنیده نشد‌.

9 ـ درمسأله هسته‌یی ایران آمریکا عاملی دردسر ساز و مانع اصلی حل مسأله به طریق دیپلماتیک بود.

و بسیاری از مسائل دیگر.

حال توقع دارید با تغییر ادبیات و ژست مصاحبه‌ای این آلام رفع شود؟ یا نیازمند پذیرش اشتباهات و یک تغییر استراتژیک است‌. علت این که این اشتباهات فاحش به یک فاجعه فراگیرمنطقه علیه کشورهای ماجراجو بدل نشد، حکمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای بود که با تدبیر شرایط را کنترل و به سوی آرامش سوق دادند.

آقای رییس‌، حضار محترم

متأسفانه این روش‌های غلط ریشه در تصوری دارد که پس از انقلاب صنعتی در اروپا شکل گرفت مبنی براین که شرق دچار خواب آلودگی است و باید تحت استعمار درآید. بنابراین هژمون سلطه‌طلبی غرب را سامان دادند و برای حریفان نیز نسخه «توازن وحشت» را تعریف کردند. که مسابقه تسلیحاتی مخصوصاً سلاح‌های هسته‌یی از این استراتژی برخاست. و در طول جنگ سرد به اوج خود رسید.

اینک در شرایط متفاوتی قرار گرفته ایم.

اولاً: تئوری یک‌جانبه‌گرایی که از اصل، نگاهی ارتجاعی نسبت به عالم و آدم را توصیه می کرد به بن‌بست رسیده است.

ثانیاً:‌ شرق به دلایل مختلف از چین و مالزی گرفته تا ترکیه و مصر و ایران و خاورمیانه در شرایط متفاوتی قرار دارد و در ضمن بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه پدیده‌ای نیست که با انکار آن دردی دوا شود.

امروز نیازمند تئوری معقول و عادلانه و واقع گرایانه برای ایجاد امنیت پایدار هستیم‌.

دوستان بدانید که سلطه‌طلبی و تروریسم دو روی یک سکه هستند و داستان مرغ و تخم مرغ است و در ضمن دوران سلطه غرب بر شرق پایان یافته و انسان شرقی‌، انسان درجه 2 نیست. بحث مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و هم‌چنین حوادث هند و پاکستان و افغانستان نشان می‌دهد استراتژی برخورد با تروریسم اشتباه بوده است و با این روش‌ها عملاً منطقه را تبدیل به انبار باروت کرده‌اند.

مگر می‌توان پذیرفت که 200 کلاهک هسته‌یی همراه با موشک‌ها و هواپیماهای پیشرفته در اختیار اسراییل با جمعیت دو‌، سه میلیونی قرار گیرد و به بیش از 1/5 میلیارد مسلمان بگوید حق ندارید دانش هسته‌یی برای تولید برق و سایر مصارف صلح‌آمیز داشته باشید؟

مگر کسی قبول می‌کند که 5 میلیون مسلمان فلسطینی از وطن‌شان اخراج شوند و آواره در جهان شوند‌، اما کسانی را از سایر نقاط جهان جمع کرده و در سرزمین فلسطین اسکان دهند؟

با تهمت تروریست خواندن حماس هم واقعیت را نمی‌توان تغییر داد. حماس با رای مردم و با نظارت ناظران بین‌المللی در انتخابات پیروز شد که با رفتار غیرعقلانی برخی از کشورهای غربی مواجه شد، و آن‌ها حتی در مقابل دستگیری رییس مجلس وتعدادی از نمایندگان دولت فلسطین سکوت کرد‌. البته در روزهای اخیر شنیدم یکی از سیاستمداران اروپایی که پیگیر مسائل فلسطین است اعلام کرد باید حماس را به عنوان یک واقعیت بپذیریم‌. هرچند قدری دیرهنگام است! ولی در حد خود اقدامی ارزشمند است.

با توهین به حزب الله هم واقعیت تغییر نمی‌کند، حزب الله به عنوان بخش مهمی از حاکمیت لبنان، یک جریان عمیق فکری در قلب مردم لبنان و منطقه قرار دارد. ستم بر آن تنفر نسبت به آمریکا و اسراییل را چند برابر می‌کند.

عده‌ای تلاش می کنند از طریق رسانه‌ها افکار عمومی مردم در غرب را علیه اسلام و مسلمانان تحریک کنند و از آنان چهره‌ای خشن و جنگ طلب بسازند.

سوال این است که آیا در دو جنگ بزرگ جهانی اول و دوم‌، مسلمانان کم‌ترین نقش و دخالتی داشتند؟ به جز این که بخشی از قربانیان آن بودند. اسلام برای همه پیامبران‌، ‌موسی (ع) عیسی (ع) احترام قائل است و همزیستی مسالمت‌آمیز با پیروان ادیان مختلف را توصیه می‌کند. باید نگاه عمیق‌تری به فرهنگ جوامع داشت.

حضار گرامی

تئوری توازن وحشت پس از جنگ جهانی در اروپا و آمریکا طراحی شد که در جهت کنترل قدرت‌ها و مراقبت از یکدیگر ساماندهی شد، صرف وجود سلاح‌های کشتار جمعی و آرایش آن‌ها در مقابل یکدیگر علامت روشنی از شکست انسانیت است یعنی کم‌ترین اعتمادی وجود ندارد‌، ‌آیا این به زندگی گرگ‌ها شبیه‌تر نیست تا زندگی انسان‌ها؟

تا امروز آن چه در جهت کاهش سلاح‌های کشتار جمعی و یا خلع سلاح مطرح شده بیش‌تر جنبه موعظه داشته و هیچ اثر عملی از آن سخنان دیده نشده است‌. اینک دنیا دیگر نیازمند موعظه نیست‌، نیازمند رویت خلع سلاح چند کشور بزرگ هسته‌یی است. اما ایران نه سلاح اتمی را در دکترین دفاع خود دارد و نه در پی کسب آن است. ما از زندگی در زیر سایه سلاح‌های کشتار جمعی بیزاریم چه هنوز با نتایج این سلاح‌ها در مصدومان شیمیایی جنگ صدام پس از بیست سال مواجه هستیم که غالباً از طریق کشورهای غربی به صدام داده شد و من با صراحت اعلام می کنم ایران ساخت و استفاده از هرگونه سلاح هسته‌یی را مخالف آیین اسلام می‌داند.

اما ماجرای هسته‌یی ایران از جنس دیگری است. ما در چارچوب آژانس و ان. پی. تی به چنین دانشی دست یافتیم و آن هم وقتی مصمم شدیم که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قراردادهای اتمی با ایران را لغو کردند.

من در جریان مسائل هسته‌یی ایران هستم و پس از مذاکرات طولانی دریافتم که مناقشه در بحث هسته‌یی ایران مطلقاً جنس حقوقی ندارد‌،‌ بلکه ذهنیت‌های دیگری عامل ماجراجویی است.

گاه گفته می‌شد که ما می‌دانیم شما امروز سلاح هسته‌یی ندارید ولی ممکن است روزی به سوی آن بروید‌؟! به نظر شما این منطق جایی در عقلانیت، اداره جهان دارد؟

گاه گفته شد که ایران با تفوق بر فن‌آوری هسته‌یی توازن منطقه‌یی را بهم می‌زند. حال آن که هیچ‌گاه به کشوری تعرض نکرده و تعرض به کشورها را در تضاد با تفکر انقلاب اسلامی می‌داند. به فرض صحت این سخن‌، ‌مگر توازن منطقه‌یی اصلی است که همه باید بدان ملتزم باشند. همه کشورها می‌توانند در فن‌آوری‌های پیشرفته تلاش کنند. شنیدم در مورد ماهواره اخیر ایران که به فضا پرتاب شد نیز اظهار نگرانی کردند‌، دیگر ‌در این زمینه چه استدلالی وجود دارد؟ این که دیگر سلاح کشتار جمعی نیست‌. از طرفی چطور بحث توازن در تئوری یک‌جانبه‌گرایی آمریکا لحاظ نشد؟

درمذاکرات هسته‌یی چندین‌بار اعلام کردیم که ایران برای رفع نگرانی ادعایی آمادگی دارد فعالیت‌های هسته‌یی خود را در درون کنسرسیومی با مشارکت سایر کشورها سامان دهد. اگر کشوری دنبال سلاح باشد نه چنین پیشنهادهایی را مطرح می کند و نه ان. پی. تی را می پذیرد‌. آن گونه که اسراییل عمل کرده است. و اتفاقاً رفتار دوگانه غرب در این زمینه بدبینی را دامن زده است. در جنگ غزه اسراییل از بمب‌های فسفوری استفاده کرده است‌. یکی از فرماندهان نظامی اسراییل اعلام کرد ما اشتباهاً بمب فسفری استفاده کردیم‌، آیا دنیا این حرف را می‌پذیرد؟! در بمباران‌های وحشیانه اسراییل برعلیه کودکان‌، آقای پرز در داووس اعلام کرد ما قبلاً به خانه‌ها تلفن می‌زدیم که می‌خواهیم حمله کنیم! کسی این حرف‌ها را باور می‌کند؟ لابد این کودک در منزل نبود که صدای آقای پرز را بشنود! اما درمقابل این اقدامات ضد حقوق انسان موضعی گرفته نشد‌.

نمای دیگری از برخورد دوگانه را می‌توان در لشکرکشی آمریکا به منطقه به بهانه تروریسم و کشتار وسیع مردم از طرفی و پناه دادن و کمک کردن و رسمیت بخشیدن به گروه دیگری از تروریست‌ها در کشورهای غربی از جانب دیگر مشاهده کرد.

گاه ادعای حل مساله در درون مذاکرات می‌شد و هم‌زمان نظریه چماق و هویج را مطرح می‌کردند و متوسل به شورای امنیت برای صدور قطنامه می‌شدند.

خانم‌ها و آقایان

سیاست چماق و هویج منسوخ بوده و هست و هیچ کس توجهی بدان ندارد و از اساس نظریه‌ای غیرعاقلانه بوده و ادامه چنین روشی گام زدن در راه غلط است.

تحولات جاری در جهان و چشم انداز قرن بیست و یکم مناسبات جدید می‌طلبد و الگوها و مدل‌های فرسوده در ساختار امنیتی گذشته منطقه نیازمند باز تعریف است و قرن بیست و یکم قرن ساختار، استراتژی ومدل‌های پیشرفته و واقع‌گرا با بازیگران جدید است.

جمهوری اسلامی ایران آماده است و قادر است با همکاری سایر کشورها اندیشه‌های معقول در جهت پنجره‌های جدید برای صلح و امنیت فراگیر در منطقه را شکل دهد.

ما به منافع مشترک و بلند مدت در همکاری با سایر کشورها در حوزه اقتصاد و انرژی و امنیت باور داریم‌.

آمریکا در سال‌های گذشته پل‌های زیادی را تخریب کرده است که مسوولان جدید کاخ سفید می‌توانند آن‌ها را بازسازی کنند. اما ساخت پل‌های جدید نیازمند استراتژی نوین و عملگرا مبتنی بر احترام متقابل و رفتار عادلانه است نه حرف‌های تکراری چماق و هویج گذشته!

البته شرایط جهانی نسبت به تغییرات آمریکا نگاه مثبت محتاطانه دارد و این یک شانس برای ایالات متحده است که از فرصت بهره جوید و استراتژی خود را تغییر دهد نه تاکتیک را.

در این استراتژی چند مولفه پراهمیت است:‌

1 ـ با رویکرد چند جانبه‌گرایی خود را از مدار معیوب یک‌جانبه‌گرایی و اقدام پیش‌دستانه خلاص کنند.

2 ـ به جای مسابقه تسلیحات کشتار جمعی به تئوری امنیت دسته جمعی نظام بین‌الملل توجه کنند.

3 ـ در امنیت منطقه‌یی به بومی‌سازی امنیت تمرکز کنند. نه افزایش نیرو و پایگاه‌های نظامی در کشورهای منطقه که آن‌ها را در دورباطل سلطه نظامی و تروریسم قرار دهند.

4 ـ به جای تحمیل الگوهای ناهم‌خوان با واقع‌گرایی نسبت به مشخصات منطقه‌یی اعم از فرهنگی‌،‌ اقتصادی و سیاسی‌، تئوری تعامل قدرت‌های منطقه و بین‌المللی را محترم بشمارند و دست‌کاری در مهندسی اجتماعی مناطق مختلف جهان و تحمیل الگوهای ناهم‌خوان موجب محاسبات غلط و در نهایت بی‌ثبات و نبود امنیت می‌شود.»




انجمن اسلامی ::: شنبه 87/11/19::: ساعت 4:4 عصر

1. تردیدی نیست که داشتن یک زندگی مطلوب و متوسط حق مردم است و صدقه خوری و گدا پروری نیز امری ناپسند و مذموم‌، ولی جنابعالی بفرمایید آیا این حق فقط در دولت نهم ایجاد شده یا در زمان حاکمیت 8 ساله کارگزاران و 8 ساله اصلاحات که مجموع دوران 16 ساله را از افتخارات خود می‌دانید نیز بوده است؟ آیا در دوران 16 سال حاکمیت کارگزاران و اصلاحات زندگی مردم در حد کفاف و عفاف و در سطح مطلوب تأمین شده است و سیاست‌های تعدیل اقتصادی شما همه گداها و صدقه‌ خورها را به شما و سرمایه دار تبدیل کرد؟! یا گداها و مردم محروم زیر چرخ سنگین سیاست‌های تعدیل اقتصادی خرد شده‌اند؟!
2. آیا تقویت بنیه زندگی طبقات محروم و مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی با اختصاص سهام عدالت و افزایش سه برابری حقوق آن‌ها و دادن بن کالا و تأمین بیمه اجتماعی گدا پروری است؟! آیا در سیاست تعدیل اقتصادی که به صراحت در برنامه 8 ماده‌ای خود برای انتخابات نهم تحت عنوان دموکراسی اقتصادی وعده داده بودید محرومان سرمایه‌دار می‌شدند؟!
3. آیا جنابعالی اجرای طرح تحول اقتصادی و تقسیم عادلانه یارانه‌های کشور که ده‌ها هزار میلیارد تومان است به طبقات پایین جامعه و رساندن آن‌ها به حد زندگی متوسط و مطلوب و حذف تدریجی آن از طبقات مرفه را در راستای توزیع فقر و گداپروری می دانید؟
4. چه کسی در انتخابات نهم پس از آن‌که شعار 50 هزار تومان آقای کروبی را تا حدودی موفق یافت شعار 80 هزار تومان را مطرح کرد؟! چگونه است که دادن 80 هزار تومان بدون هیچ‌گونه طرح و برنامه اگر در یک شب آن هم برای جلب آراء تصمیم‌ گرفته شود در راستای پیشرفت و تعالی کشور تفسیر می‌شود و نه گدا‌پروری؛ ولی طرح تحول اقتصادی که قرار است پس از تصویب مجلس به اجرا در آید گداپروری و صدقه خوری تفسیر می‌شود؟!
5. جنابعالی فرمود‌ه‌اید: تأمین اجتماعی با پرداخت چند شاهی به این و آن محقق نمی‌شود بلکه فرد باید از زمان تولد تا بدرقه گورستان از نظر تغذیه، تحصیل، بهداشت، تفریح، مسکن و شغل خاطرجمع باشد» در این‌که چنین چیزی نه تنها مطلوب است بلکه لا‌زم و ضروری است هیچ‌کس تردیدی ندارد؛ ولی آیا این امور با شعار پرزرق و برق و حرف، عملی خواهد شد؟! اگر قرار بود با حرف و شعار عملی شود طی دوران 8 ساله حکومت کارگزاران و یا 16 سال حکومت مورد قبول حضرت‌عالی تحقق یافته بود.
6. شما فرموده‌اید امکانات کشور برای رسیدن به یک زندگی مطلوب وجود دارد، اگر بگویید این امکانات در این سه‌سال فراهم شده که باید به این دولت آفرین گفت و اگر بگویید در گذشته نیز بوده است، پس چرا دو دولت گذشته از این امکانات جهت رفع مشکلا‌ت مردم استفاده کافی نکردند؟!
7. به‌راستی در شرایط فعلی و در زمانی که کمر بزرگترینکشورهای طرفدار اقتصاد باز لیبرالیستی دنیا زیر بار تورم و بحران مالی شکسته شده و کاهش قیمت نفت کشورهای صادرکننده نفت را به‌زانودرآورده است، طرح جامع جنابعالی برای رسیدن سریع به آن قله‌ای که ترسیم‌کرده‌اید چیست؟ و چرا ارائه نمی‌دهید؟ دولت نهم، طرح تحول اقتصادی را در معرض فکر اقتصاددانان کشور قرار داده، شما هم طرح نجات کشور از بحران اقتصادی را ارائه دهید تا در معرض بررسی کارشناسان قرار گیرد.
7 . اگر خشکسالی و سرمازدگی و سرمای بی‌سابقه در زمان دولت شما اتفاق افتاده بود کمبود میوه، کاهش تولید گندم، برنج، ذرت، جو، علوفهِ دام، دان مرغ و... را چگونه جبران می‌کردید؟ آیا جز این بود که بخش عمده آن می‌بایست از طریق واردات انجام می‌گرفت؟ با کدام پول واردات می‌کردید؟ از نفت و ذخایر ارزی که حق برداشت نداشتید. صادرات پسته شما هم که کفاف آن‌همه واردات نمی‌داد.
8 . آقای هاشمی! آیا در این مدت سه‌سال و اندی که از عمر دولت نهم گذشته است یک سطر پیشنهاد مکتوب یا راهکار مفید برای رفع مشکلا‌ت به‌دولت ارائه کرده‌اید؟
9. نظر حضرت‌عالی درباره موضوع فناوری هسته‌ای چیست؟ آیا همین مشی و منش دولت که مورد قبول مقام معظم رهبری است قبول دارید یا مشی و منش اصلا‌ح‌طلبان و قفل شدن همهِ سایت‌های هسته‌ای؟! اگر استراتژی دولت نهم در رسیدن به انرژی هسته‌ای را صحیح می دانید، بفرمایید اولا‌ً چرا هیچ‌گاه از آن رسماً حمایت نمی‌کنید و ثانیاً جنابعالی چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید که ما به‌رغم مخالفت با زیاده‌خواهی غربی‌ها، غنی‌سازی را ادامه دهیم و هیچ‌گونه قطعنامه‌ای نیز علیه ما صادر نشود؟! اگر راهکار مشخص عملیاتی دارید چرا ارائه نمی‌کنید تا مردم در جریان قرار گیرند؟!
10- آیا بهتر نیست طبق قانون اساسی که سیاست‌های کلی نظام را رهبری تعیین می‌کنند همه مسؤولا‌ن کشور و مردم براساس همان سیاست‌ها مشی کنند و جلوی پراکنده‌گویی‌هایی که احیاناً مایه امید دشمن می‌شود، پرهیز کرد؟



انجمن اسلامی ::: چهارشنبه 87/11/2::: ساعت 8:27 عصر

با یوزارسیف مشکل دارید یا احمدی نژاد؟!

سایت منتسب به حسن روحانی که بارها سخنرانی ها و سخنان افراطی "روحانی" علیه رئیس جمهور را با آب و تاب منتشر کرده و همواره در طول فعالیتش سعی کرده از خبرها و تحلیل های مخربِ مخالفین دولت نهم، نهایت بهره را برای تخریب دولت ببرد، در جدیدترین مطلب خود با عنوان "آقای سلحشور؛ اعلام برائت فرمایید" تلاش کرده تا سریال تاریخی حضرت یوسف پیامبر(ع) را نمایش تبلیغی کارگردان آن برای احمدی نژاد معرفی کرده و برای اینکار کارگردان را وادار به عذرخواهی کند!

نویسنده این مطلب با انتقاد از نمایش وجهه مدیریت اقتصادی حضرت یوسف(ع) در این سریال گفته: "ماجرای زندگی یوسف پیامبر(س) در قسمت اخیر، دیگر رنگ وبوی تاریخ نبوت ندارد، بلکه این پیامبر بزرگوار را در سرزمین «آخناتون» و مصر بزرگ تبدیل به یک مدیر اقتصادی می‌کند تا مخاطب را به آموزه‌های مدیریتی برساند. آیا این هدف با سناریوی فیلم‌های مذهبی تاریخی هماهنگ و متناسب است؟" و در ادامه با متهم کردن کارگردان به استفاده تبلیغی از سریال برای قیاس حضرت یوسف(ع) با احمدی نژاد این سوال را مطرح کرده که: "هرچند سلحشور، شایعه ساخت سفارشی سریال حضرت یوسف(ع) را تکذیب کرده است اما باید پاسخ بدهد که تغییر روایتگری این سریال در طول حرکت بازیگران ناشی از چیست؟"

 باید از نویسنده این مطلب پرسید در شرایطی که در آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) بر وجهه مدیریت هوشمندانه و اقتصادی پیامبران و به خصوص حضرت یوسف(ع) تاکید شده است، پس چگونه این نوع انتقادات را از کارگردان مطرح می کنید؟ آیا انتقاد شما به روایت قرآنی کارگردان است یا مشکل شما چیز دیگری است؟! حال آنکه کارگردان فقط روایتگر بوده و تنها شباهت حقیقی بین یوزارسیف و احمدی نژاد است که شما را اینچنین آشفته کرده است.

پیامبران بعنوان اسوه و الگوی بشریت در همه ابعاد هستند، بنابراین قیاس عملکرد انسان امروزی با الگویی به نام پیامبران، در کدام مکتب و مرام تقبیح شده است که شما مخالفین همیشگی رئیس جمهور به فرض وجود چنین قیاسی از آن انتقاد کرده و بیمناکید؟!

 آیا مشکل شما با یوزارسیف است یا احمدی نژاد؟!

تجربه نشان داده که مشکل شما هم با یوزارسیف است و هم احمدی نژاد!! چون هر دوی آنها دارای 2 ویژگی مشترک هستند و آن اینکه اولا هر دو حامی مستضعفین و محرومان بوده و ثانیا مخالف سرسخت حلقه های قدرت و ثروت هستند و این برای شما که با هر دوی این ویژگی ها مخالفید، گران و غیرقابل پذیریش است.




انجمن اسلامی ::: چهارشنبه 87/11/2::: ساعت 6:33 عصر

بودجه 88 با نفت 37.5 دلاری بسته شد
 دلار 950 تومانی، نفت 37.5 دلاری،8 هزار میلیارد تومان درآمد از محل اجرای طرح تحول اقتصادی،افزایش 54 درصدی درآمدهای مالیاتی،کاهش تراز عملیاتی و مصارف ارزی،منفی شدن رشد اعتبار شرکتهای دولتی و حذف اعتبار واردات بنزین و گازوئیل از ویژگیهای بودجه 88 است.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در گفتگو با مهر با تشریح ویژگیهای بودجه 88 کل کشور، گفت: لایحه بودجه سال 88 کل کشور مراحل نهایی خود را در معاونت برنامه ریزی و راهبری ریاست جمهوری سپری می کند و براساس وعده رئیس جمهور، یک شنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.

رحیم ممبینی لایحه بودجه 88 کل کشور را از معدود لوایح بودجه ای دانست که در شرایط و بستر خاصی (بحث طرح تحول اقتصادی، سال پایانی برنامه چهارم توسعه و سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه) تهیه و تدوین شده است.

ممبینی بحران مالی غرب را مورد اشاره قرار داد و گفت: آثار و پیامدهای این بحران بر بودجه 88 کل کشور را رصد کردیم و سپس این موضوع را به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار دادیم.

نفت 37.5 دلاری در بودجه 88

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از بررسی مطالعات گسترده بر سر تعیین قیمت پایه نفت در بودجه 88 کل کشور خبر داد که براساس این مطالعات، قیمت در دامنه 40 تا 45 دلار برای هر بشکه دامنه اطمینان بخشی است.

وی در عین حال گفت: تاکنون باوجود کاهش قیمت نفت که مقطعی54 درصدی است، به این دامنه اطمینان داریم؛ برای اطمینان بیشتر و حرکت به سمت کاهش وابستگی بودجه به نفت، قیمت پایه نفت در بودجه را حدود 37.5 دلار پیش بینی کردیم.

حکم ویژه بودجه 88

ممبینی تعداد احکام تهیه شده برای بودجه 88 کل کشور را 12 حکم اعلام کرد و اظهارداشت: در یکی از این احکام پیش بینی شده است که میزان افزایش قیمت نفت تا 45 دلار ، صرف طرحهای عمرانی اولویت دار شود.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در ادامه با اعلام جداول کلان بودجه 88 کل کشور، سقف بودجه عمومی دولت را حدود 88 هزار میلیارد تومان ( منابع و مصارف بودجه ای) اعلام کرد و گفت: این رقم در بودجه 88 تقریبا نهایی شده است. البته درآمدهای اختصاصی نیز در بودجه 88 نیز دیده شده است.

وی نقش درآمدها در بودجه 88 کل کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: منابع و مصارف در بودجه 88 دقیقا در راستا و جهت گیری چشم انداز، سیاستهای کلی و برنامه های توسعه ای کشور لحاظ شده است.

درآمدهای بودجه 52 هزار میلیارد تومان

ممبینی از پیش بینی افزایش میزان درآمدها از حدود 34 هزار میلیارد تومان مصوب سال 87 به حدود 52 هزار میلیارد تومان در بودجه 88 خبر داد و این اقدام را حرکتی مهم و تعیین کننده در مثبت نمودن شاخصها و متغیرهای کلان اقتصادی ارزیابی کرد.

وی پیش بینی کرد این میزان درآمد پیش بینی شده در بودجه 88 محقق شود. به عبارت دیگر، با کار کارشناسی که صورت گرفته، امکان تحقق درآمد 52 هزار میلیارد تومانی در بودجه 88 بسیار بالا است.

8 هزار میلیارد تومان درآمد از محل اجرای طرح تحول

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کرد: از این رقم، 8 هزار میلیارد تومان از محل اجرای طرح تحول اقتصادی محقق خواهد شد.

افزایش 54 درصدی درآمدهای مالیاتی

ممبینی در عین حال تاکید کرد: اگر طرح تحول اقتصادی را هم کنار بگذاریم و فقط مالیاتها را در نظر بگیریم، رشد درآمدهای مالیاتی در بودجه 88 معادل 54 درصد نسبت به رقم مصوب سال 87 پیش بینی شده است.

دلار 950 تومانی در بودجه 88

وی همچنین از پیش بینی دلار 950 تومانی در بودجه 88 کل کشور خبر داد و گفت: قیمت دلارهم با رعایت منافع ملی و افزایش صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی، 950 تومان دیده شده است.

به گفته ممبینی، این اقدام نیز در زنجیره چشم انداز، اصل 44، طرح تحول اقتصادی و همه اینها برایندشان به سمت چشم انداز است.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با تاکید بر فراهم سازی بستر مناسب سرمایه گذاری در کشور، ایران را یکی از امن ترین کشورها در منطقه برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

وی با اشاره به تاکید دولت برای حرکت به سمت صفر شدن تراز عملیاتی بودجه اظهارداشت: تراز عملیاتی بودجه 87 معادل منفی 9200 میلیارد تومان بوده است که با اصلاحیه بودجه این رقم افزایش می یابد، ضمن اینکه تراز عملیاتی بودجه 88 نسبت به بودجه 87 کاهش خواهد یافت.

کاهش تراز عملیاتی و مصارف ارزی بودجه 88

ممبینی تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم تراز عملیاتی بودجه را نزدیک به صفر برسانیم، آن بودجه را ایده آل می دانیم.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری همچنین از اخبار خوشحال کننده درباره سقف مصارف ارزی در بودجه 88 گفت ولی از اعلام رقم آن خودداری کرد.

وی تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: تراز عملیاتی و مصارف ارزی که از شاخصهای بسیار مهمی هستند، کاهش زیادی در بودجه 88 نشان می دهد.

منفی شدن رشد بودجه شرکتهای دولتی

ممبینی در ادامه از منفی شدن رشد بودجه شرکتهای دولتی در بودجه 88 نسبت به بودجه سالجاری خبر داد و گفت: بودجه مصوب شرکتهای دولتی در سال جاری بیش از 22 درصد نسبت به سال 86 افزایش یافته بود که این رشد در سال 88 منفی خواهد بود.

حذف بودجه تعداد زیادی شرکتهای دولتی از بودجه 88

وی تصریح کرد: بودجه شرکتهای دولتی که بیش از 51 درصد سهام آنها در راستای اجرای اصل 44 واگذار شده است، از لایحه بودجه 88 خارج شده است.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری رشد بودجه های هزینه ای (جاری) در بودجه 88 به نحوه مناسبی کنترل کردیم.

ممبینی تصریح کرد: رشد بودجه جاری دولت در سال 88 نسبت به سال 87 کمتر از 10 درصد خواهد بود.

قانون مدیریت خدمات کشوری

وی از پیش بینی 4100 میلیارد تومان اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برای بازنشستگان در بودجه 88 خبر داد و گفت: اعتبار ویژه ای برای اجرای این قانون در بخش شاغلان در بودجه 88 پیش بینی شده است.

حذف بودجه واردات بنزین و گازوئیل

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کرد: بودجه واردات بنزین و گازئیل که در سالجاری حدود 3000 میلیارد تومان بوده، از بودجه 88 حذف شده است، همچنین در رابطه با یارانه شفاف سازی حاملهای انرژی نیز مطابق طرح تحول اقتصادی تصمیمات بسیار خوب گرفته شده است.

دیگر ویژگیهای بودجه 88

وی رشد 10 درصدی اعتبارات عمرانی، تقویت یارانه کالاهای اساسی، توجه به بیمه های درمانی، افزایش اعتبارات استانی، کاهش تصدی گیری و شفاف سازی، توجه به بسترسازی تولید، توجه خاص به مسکن مهر و پیش بینی اعتبارات مصوبات استانی ( به صورت اولویت بندی شده) را از دیگر شاخصهای بودجه 88 عنوان کرد.

ممبینی در عین حال خاطرنشان کرد: بودجه 88 ضمن اینکه انقباضی است، اقتضایی برخورد کردیم.




انجمن اسلامی ::: چهارشنبه 87/11/2::: ساعت 6:19 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 13


بازدید دیروز: 10


کل بازدید :70928
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : انجمن اسلامی[87]
نویسندگان وبلاگ :
واحد خواهران[1]
واحد برادران[0]

 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
10 پرسش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی . 325 واحد مشاور املاک بدون مجوز تعطیل شد . احمدی نژاد محبوب ترین مرد سال 2008 . اختصاص دو هزار و 600میلیارد تومان به طرح مسکن مهر . ارسال3000تن‌ مهمات ‌آمریکا به اسرائیل . انتقاد نمایندگان مجلس از توهین اصلاح طلبان به مردم یزد . ایران مقابله به مثل کرد . با یوزارسیف مشکل دارید یا احمدی نژاد؟! . باز هم قرآن بر سر نیزه کرده اند ... . براى شهادت آماده ایم ما را به غزه اعزام کنید . برنامه ریزى دولت براى حضور فعالانه انبوه سازان در ساخت مسکن . بز ن باران سیاهی باب کردند . .... . بزرگترین دلیل اثبات ولایت چیست؟ . بودجه 88 با نفت 37.5 دلاری بسته شد . بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی در مورد وقایع اخیر . بیانیه دبیران انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در محکومیت ت . بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی کشاورزی . پرتوی ازسیره و سیمای حضرت امام رضا (علیه السلام) . پرداخت سود سهام عدالت از 12 بهمن . تصمیم جدید دولت برای مسکن مهر . جدیدترین فعالیت ضدشیعی وهابیون . جلسه ویژه احمدی‌نژاد با زاهدی و فرهاد رهبر، ساعت 3 بامداد . جم یا فروغی ، مستقل یا غیر مستقل . جنبش دانشجویی . حجم شایعات علیه دولت، بدون برنامه نیست . حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و نقد گفتمان های رقیب . خاتمی از حضور در جمع‌های گلچین نشده گریزان است . خاتمی به سفرهای استانی میرود . خاتمى خوب فهمیده بود که از حمایت برخوردار نیست . خانه تکانی در حقوق کارمندان . ختم قرآن در روز جمعه 13 دی ماه به نیت آزادسازی غزه . خشم پیاده نظام رژیم صهیونیستى از استغفار کارگزاران . دروغ که کنتور نمى اندازد اما توهین به شعور مردم چی؟! . دفتر تحکیم وحدت . دم خروس یا قسم حضرت عباس ؟! . دنیای سیاستمداران . دولت 7800 میلیارد تومان یارانه کالاهاى اساسى پرداخت کرد . دولت موقت . سهام عدالت . شریعتی زیر زره بین . شکارچیان مأمورنماى دختران نوجوان در شیراز دستگیر شدند . طرح تحول اقتصادى 15 سال پشتوانه تحقیقاتى دارد . غزه ، کربلای امروز . فتوای جدید روحانیون سلفی برای ایدزی‌ها . فشار ملکه قطر علیه شیعیان! . قیمت مسکن و اجاره بها باز هم کاهش می‌یابد . متن کامل سخنان رییس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی برای ارایه لا . متن کامل سخنرانی لاریجانی در مونیخ . محکوم مى کنیم اما براى دلخوشى دشمن . مردم پاسخ تخریب گران دولت انقلابی را در انتخابات آتی می دهند . مصوبات سفر استانی دولت 79 درصد پیشرفت دارند . مُهر پایان مجلس بر آغاز راه تحول اقتصادی . میر حسین: مشغول فکر کردن هستم . نسل‌کشی در غزه با اورانیوم ضعیف شده . نصرالله اعلام انتفاضه سوم کرد . نگاهی به کوچکترین شهید غزه . نماز قنوت عندالنازله در غزه به امامت هنیه . هنرش نیز بگوی... . وصیت نامه ی سردار شهید مهندس محسن وزوایی . ولایت فقیه را بیشتر بشناسید . یار غربت امام خمینی(ره) کیست؟ . یزدی ها هم دوستت داشتند ... . یک میلیون دلاری برای اعدام حسنی مبارک . کاهش 14 درصدى تولید نفت ایران از امروز .
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<