سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مال مایه شهوتهاست . [نهج البلاغه]

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز

نماز قنوت عندالنازله در غزه به امامت هنیه

تلویزیون الاقصی متعلق به جنبش حماس نماز جماعتی به امامت اسماعیل هنیه پخش کرد که وی در این نماز قنوتی طولانی مشتمل بر دعاهایی برای رفع گرفتاری از مسلمانان بویژه مسلمانان افغانستان، عراق و فلسطین و خصوصا غزه می خواند.

هیچیک از فقهای اهل سنت قنوت را در نماز واجب نمی دانند اما در خصوص جایز یا مستحب بودن آن فتاوای مختلفی از آنان نقل شده است. «ابو حنیفه» قنوت را در هیچ یک از نمازها ـ جز نماز وتر ـ جایز نمى داند ولی فرقه «مالکى» و «شافعى»، آن را در نماز صبح مستحب مى دانند. قنوت از نظر «شافعى» مستحب مؤکد است.

یک نوع قنوت در روایات منقول از اهل سنت وجود دارد که به قنوت عندالنازله معروف است، فتواى مشهور از امام شافعى، این است که: در صورت نزول بلا یا بروز هر مشکلى براى مسلمانان، قنوت در غیر نماز صبح جایز است و موقع نزول بلا، فقط در نماز صبح جایز است.

دسته اى دیگر از فقها اهل سنت گفته اند: قنوت هنگام نزول بلا، در همه نمازها جایز است و اختصاص به نماز معینى ندارد.

این فتوا از این نظر به قنوت «عندالنازله» معروف شده است که طبق نقل مورخان، پیامبر اسلام (ص) گروهى از مسلمانان را براى دعوت قبیله «بنى سلیم» به اسلام، نزد آنان فرستاد، ولى آنان مبلغان اسلام را ناجوانمردانه کشتند در پی این واقعه، پیامبر اکرم(ص) صبح، ظهر، عصر، مغرب، و عشا قنوت مى گرفتند و مهاجمان را لعن و نفرین مى کردند.

آنچه از شبکه تلویزیونی الاقصی پخش شد(این شبکه بدون هیچ توضیحی آن را پخش کرد) گویا همین نوع قنوت است که در نمازی که به امامت اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین برگزار شده، قرائت شده است.




انجمن اسلامی ::: شنبه 87/10/21::: ساعت 8:13 عصر

 در پی ادامه روند بسته نگاه داشتن گذرگاه رفح توسط دولت مصر مراسم تعیین جایزه برای اعدام انقلابی حسنی مبارک خائن، شنبه‌شب از سوی جنبش عدالتخواه دانشجویی و همکاری تعدادی از سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی برگزار شد.

در این مراسم، مبلغ یک میلیون دلار به افرادی که در هر گوشه دنیا موفق به اعدام انقلابی حسنی مبارک این تروریست‌های بین المللی شوند، تعلق خواهد گرفت.

در این مراسم فروز رجایی فر از دانشجویان پیرو خط امام و دبیر ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام به ایراد سخنرانی پرداخت.

پیش از این دانشجویان برای قصاص تعدادی از سران رژیم صهیونیستی جایزه مشخص کرده و چندین تشکل و سازمان مردمی نیز برای مشارکت در افزایش جایزه قصاص جنایتکاران صهیونیست اعلام آمادگی کرده بودند.




انجمن اسلامی ::: شنبه 87/10/21::: ساعت 8:8 عصر

نسل‌کشی در غزه با اورانیوم ضعیف شده

 

پزشکان نروژی به خبرنگار شبکه پرس تی وی گفتند که در بدن برخی مجروحان حمله زمینی آثاری از اورانیوم ضعیف شده یافته اند.

این در حالی است که نیروی زمینی رژیم صهیونیستی پس از هشت روز بمباران مردم بی دفاع و در محاصره غزه،از شب گذشته اقدام به حمله زمینی به این منطقه کرده است.

انتظار میرود در پی عمل تهاجم زمینی دژخیمان صهیونیست،شمار شهدا و مجروحان فلسطینی افزایش زیادی داشته باشد.




انجمن اسلامی ::: شنبه 87/10/21::: ساعت 8:5 عصر

غزه ، کربلای امروز

جام جم آنلاین: شیعیان جهان این روزها در شرایطی به سوگ شهادت مظلومانه حسین بن علی(ع) و 72 تن از یاران باوفایش نشسته اند، که صحنه کربلا بار دیگر تکرار شده است. صهیونیستها امروز در قامت یزیدیان زمان همه لشکر خویش را به نبرد با مردمی مظلوم در نوار غزه گسیل کرده اند که آرمانی جز استقلال، حق طلبی و اسلام خواهی ندارند. صحنه غزه همان صحنه کربلا است. از یکسو، مردمی بی سلاح و کم تعداد که به حفظ ارزشهای خویش می اندیشند و صحنه دیگر، غاصبان با لشکری پر ساز و برگ که به پشتیبانی قدرتهای حاکم غره اند و با وارونه جلوه دادن حقیقت، می خواهند خونریزی و جنگ طلبی خود را بر حق جلوه دهند. تصاویری را از کربلای امروز می بینید. گزارش: محمدرضا نادری عکس: اینترنت
یک سرباز اسراییلی در لحظه استراحت میان تهاجم به نوار غزه ، تورات می خواند و به نماز می ایستد.
او لحظه ای بعد، با تانک به سوی ساکنان غزه شلیک می کند تا اینگونه "مهدی السامولی" فلسطینی به عزای فرزندان خردسال خویش بنشیند. آیا پیام حضرت موسی (ع)، پیامبر خدا این بود؟!
سربازان اسراییلی که 9 روز است از هوا و زمین و دریا مردم مسلمان نوار غزه را هدف تهاجم قرار داده اند، خود را برای حمله ای دیگر به غزه آماده می کنند و اندوه و تاسف بیشتر آنجا است که مدعیان حقوق بشر در غرب، در برابر چنین رفتارهایی سکوت کرده اند؟! آیا حقوق بشر یعنی این!
اینجا بیمارستان شفا در غزه است و پدری پریشان، فرزندان مجروحش را به آنجا می برد هر چند می داند اینجا نیز از حمله یزیدیان زمان در امان نیست. اگر آن روز، لشکر یزید، آب را به روی امام حسین (ع) و یارانش بست، صهیونیستها امروز هم آب و هم غذا و دارو را به روی مسلمانان غزه بسته اند و حتی بیمارستانها نیز از خشونت آنان در امان نیست. بنا بر تازه ترین گزارشها، تاکنون بیش از سه هزار فلسطینی مجروح و بیش از 500 تن شهید شده اند.
اگر در صحرای کربلا، یزیدیان به پیرانی چون حبیب ابن مظاهر و کودکانی همانند علی اصغر (ع) رحم نکردند، صهیونیستها نیز امروز چنان می کنند. برای آنان، مهم نیست چه کسی مقابل آنها است. همه را از دم تیغ می گذرانند.
اگرچه خیمه گاه و جنگ افزار دو جبهه پس از قرنها چهره عوض کرده است، اما واقعیت ماجرا همچنان یکی است. صهیونیستها به سان لشکر یزید، شهر غزه را زیر باران آتش گلوله های خود گرفته اند. آنچه از هوا می بارد، نور و ستاره نیست؛‌ آتش و بمب و ویرانی است.
و امروز ، شماری از این هدایای غرب در آغاز سال نوی میلادی و قمری – همانند واقعه کربلا که در ماه محرم، زمان آغاز سال قمری رخ داد - به بیمارستان «شفا» در شهر غزه اصابت کرد تا نشان دهد «شفا» برای مسلمانان از نظر صهیونیستها چه معنایی دارد! این کودکان پیش از آنکه به بیمارستان منتقل شوند ، در خانه آرمیده بودند که پیش از طلوع ، تهاجم تانکهای اسراییلی خانه شان را ویران ساخت.
دو پزشک، پیکر بی جان کودکان را انتقال می دهند.
و سربازان اسراییلی، پس از این اقدام، باز هم تورات می خوانند! آیا خدای آنان همان خدای موسی (ع) است؟!
اندوه غزه، امروز اندوه همه مسلمانان آزادی خواه و انسانهای شرافتمند جهان است. فریادهای دردآلود این مادر فیلیپینی گواه صادقی بر این ادعا است.
«اسراییل ، تروریست» ، «اسراییل ، قصاب کودکان»
«خونریزی را متوقف کنید» ، این فریاد همه حق طلبان جهان از جمله در تایلند است.
اما ، بی توجه به چنین درخواست هایی و در پناه حمایت سردمداران امریکا و جهان غرب، سربازان اسراییلی می روند تا با صدها تانک و گلوله ، روز خونین دیگری را در غزه رقم بزنند.
و چنین است که حتی آسمان هم برای غزه مظلوم رنگ خون و ماتم گرفته است.
اما، صهیونیستها و حامیان آنان بدانند با مرگ هر سردار همچون «نزار ریان» ، هزاران سردار دیگر ظهور خواهند کرد و با شهادت هر فلسطینی، هزاران تن دیگر بپا خواهند خاست تا از ارزشها و آرمانهای خویش دفاع کنند و به دژخیمان نشان دهند مقاومت اسلامی زنده است زیرا عاشورا زنده است.



انجمن اسلامی ::: شنبه 87/10/21::: ساعت 7:58 عصر

عضو کارگروه طرح تحول اقتصادی:
طرح تحول اقتصادى 15 سال پشتوانه تحقیقاتى دارد

 

عضو کارگروه طرح تحول اقتصادی ضمن تشریح ابعاد مختلف لایحه هدفمند کردن یارانه ها گفت: طرح تحول اقتصادی از 15 سال سابقه تحقیقاتی برخوردار است و اجرایی شدن آن بازتاب مثبتی در اقتصاد کشور در عرصه های داخلی و بین المللی خواهد داشت.

مزرعتی در گفت وگو با خبرگزاری فارس در خصوص تأثیر هدفمند کردن یارانه بر سطح اقتصادی خانواده ها، اظهار داشت: طبیعتا اصلاح سیاست های اشتباه گذشته بر روی متغیرها و عامل های اقتصادی موثر است و نخستین اثر آن بر روی رفتار مصرف کننده در بخش خانوارها و تولیدکننده ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: دومین اثر اجرای این سیاست بر روی حمل و نقل خواهد بود که 50 درصد مصرف نفت کشور را به خود اختصاص داده است.

عضو کارگروه طرح تحول خاطرنشان کرد: هدفمند کردن یارانه ها رفتار همه عوامل اقتصادی را اصلاح و خانوارها را با شرایط جدید همسو می کند.

وی افزود: هدفمند کردن یارانه ها علاوه بر این، میزان مصرف را با نقدینگی موجود سنجیده و موازنه لازم را برقرار خواهد کرد که در نهایت باعث افزایش راندمان اقتصادی می شود.

مزرعتی اثرات جانبی هدفمند کردن یارانه ها را، تعدیل اقتصادی خانوارها در نتیجه آزادسازی قیمت حاملهای انرژی و افزایش هزینه های دیگری که بواسطه مصرف انرژی بالا خواهند رفت، عنوان کرد.

وی متذکر شد: این نوع سیاست اقتصادی را می توان به عنوان یک جراحی اقتصادی قابل درک و اجرا برشمرد و البته از آن نباید به عنوان یک ابزار سیاسی بهره برد، ضمن اینکه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها نیاز به همدلی و مساعدت کارشناسان اقتصادی، مسئولان دولتی و مجلس خواهد داشت.

عضو کارگروه طرح تحول اقتصادی در خصوص کنترل تورم حاصل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، گفت؛ دولت در جهت کنترل تورم حاصله، ابزارهای زیادی از جمله کنترل نقدینگی، سیاست کاهش نرخ سود بانکی، تنظیم میزان تسهیلات پرداختی و همچنین کنترل بازار را در اختیار دارد که براحتی می تواند تورم را کنترل کرده و زمینه کاهش آن را در سالهای بعدی فراهم آورد.

وی در خصوص آثار مثبت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها به کنترل عرضه انرژی در کشور و امنیت آن و همچنین سود کلانی که در بلندمدت متوجه اقتصاد کشور می کند اشاره کرد و افزود: اجرای طرح را باید در حداقل زمان ممکن محقق کرد چرا که بیش از 15 سال کار تحقیقی بر روی طرح صورت گرفته است که اجرایی شدن آن بازتاب مثبتی در اقتصاد کشور در عرصه های داخلی و بین المللی خواهد داشت.

مزرعتی در خصوص استمرار طرح، با توجه به مدت باقیمانده از عمر دولت فعلی، گفت؛ دولت بعدی سیره و روش اداره کشور را خود تعیین و به معرض اجرا می گذارد اما باید فهم ملی، نظر مسئولان و اقتصاددانان را در این امور لحاظ کنند، بدون اینکه دیدگاه و نوع نگرش دولتی بر چنین موضوعاتی حاکم باشد.

وی تصریح کرد: طرح مذکور و طرح های مشابه بر اقتصاد ایران تأثیر بلندمدت و شگرفی می گذارد؛ البته اگر مجلس طرح را تصویب و به قانون تبدیل شود تمام دولت ها موظف به اجرای آن خواهند بود.

عضو کارگروه طرح تحول اقتصادی در خصوص رقم یارانه های نقدی، خاطرنشان کرد: میزان و مقدار یارانه های نقدی به ازاء هر نفر در حدود 19 تا 40 هزار تومان خواهد بود، البته به سه دهکی که بالغ بر هفت میلیون نفر هستند و فرم خانوارها را دریافت و تکمیل نکرده اند، یارانه ای تخصیص داده نخواهد شد.

 




انجمن اسلامی ::: شنبه 87/10/21::: ساعت 4:41 عصر

خاتمى خوب فهمیده بود که از حمایت برخوردار نیست

 

«موفقیت آقای خاتمی روز به روز در حال تضعیف است». جعفر گلابی همکار روزنامه زنجیره ای اعتماد (و همکار روزنامه توقیف شده سلام) با درج این تحلیل، به موضع اخیر کرباسچی در سرزنش خاتمی واکنش نشان داد و نوشت: موفقیت آقای خاتمی روز به روز در حال تضعیف است و اگر بصورت احساسی به موضوع ننگرند ریسک کاندیداتوری وی هر زمان در حال بالا رفتن است.

به گزارش «فردا» وی می افزاید: جدایی کروبی از خاتمی که با کاندیداتوری وی رسمیت یافت، شروط سخت عبدالله نوری برای حمایت از خاتمی، افزایش احتمال کاندیداتوری میرحسین موسوی و اینک اعلام عدم حمایت کرباسچی از رئیس جمهور سابق، جبهه متحدی را که در انتخابات خرداد 76 همه پشت سر وی قرار داشتند، چند شقه کرده است.

گلابی در ادامه می افزاید: شاید عده ای تصور کنند که تعلل خاتمی در اعلام ورود به انتخابات به تضعیف موقعیت وی در جبهه اصلاحات انجامیده است ولی تفسیر درست تر می تواند این باشد که با تأخیر انجام شده مخالفت های بالقوه با او بالفعل شده و بنابراین تردید خاتمی از ابتدا صحیح و واقعگرایانه بوده است.

وی می نویسد: اگر خاتمی از ابتدا رسماً وارد میدان می شد و این مخالفتها در عمل روی می داد آسیب اصلاحات فزونی می گرفت و راه بازگشت هم پرهزینه می شد.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظر می رسد اگر فشار اطرافیان آقای خاتمی نباشد وی عدم کاندیداتوری خود را بزودی اعلام خواهد کرد.




انجمن اسلامی ::: شنبه 87/10/21::: ساعت 4:16 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح اللتی حلت به فنائک
ایام محرم حسینی را صمیمانه تسلیت عرض می کنم و خدای بزرگ را سپاسگذارم که فرصت دیدار با نمایندگان عزیز ملت را فراهم نمود. قبل از طرح مطالبی پیرامون لایحه هدفمند کردن یارانه و مباحث اقتصادی به نظرم ضروری است اشاره¬ای به وضعیت غزه داشته باشیم .
امروز غزه یک زخم بزرگ بر تن بشریت است. حمله صهیونیست های بی فرهنگ در ماه محرم به غزه و کشتن زن ها و بچه ها و جوانان و مردان و زنان ومحاصره طولانی مدت و جلوگیری از رسیدن غذا و دارو و درمان یک مظلومیت عاشورایی را رقم زده است. مردم غزه، در مظلومیت امام حسین (ع) و یاران و خانواده او شریکند در این ماه جامعه بشری از دو جهت مصیبت زده است. مصیبت اکبر و اعظم مصیبت کربلا و حادثه عاشورا و شهادت خاندان پیامبر گرامی اسلام و فرزندان و یاران اوست و مصیبت دوم مظلومیت مردم غزه است. من این مصیبت ها را به شما عزیزان، به ملت بزرگ ایران و به رهبری عزیز و عالی قدر تسلیت عرض می کنم.
به نظر من حادثه غزه مقدمه ای بر تحولات بزرگ در منطقه است. صهیونیست ها و اربابان آنها پس از تحمل شکست های متوالی و پی در پی به تصور خام خودشان غزه را و مقاومت مردمی غزه را حلقه ضعیف جبهه مقاومت در منطقه ما تصور کردند و خیال می کنند با شکستن این حلقه می توانند شکست های متوالی را جبران کنند.
به نظرم این اشتباه دیگر و اشتباه بزرگتری از ناحیه صهیونیست ها است. آنها قدرت عاقله و اندیشه خود را از دست داده اند. دیوانه وار به زنان و کودکان حمله می کنند و تصور می کنند با کشتار بی پناهان ، پیروزی و عزت و اقتدار را برای خودشان به ارمغان می آورند. در حالی که کشتن زنان و کودکان، موجب ننگ بیشتر قاتلان خواهد شد. وعمر رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی را کوتاه تر و کوتاه تر خواهد کرد. همانطوری که قیام ها و مقاومت های محرمی به فضل الهی تا امروز با نصرت خدا مواجه شده اند . همان طور که عاشوراییان پیروز شدند و در انقلاب اسلامی محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر شد. ان شاء الله و به فضل الهی در این حادثه غزه هم ملت فلسطین و مردم عزیز غزه پیروز خواهند شد. پیروزی مقاومت فلسطین در غزه پیروزی، انسانیت در برابر توحش است. پیروزی الله اکبر در برابر شیاطین و امیال شیطانی است. البته مردم غزه امروز هم پیروزند، چرا که در میدان جهاد و شهادتند
و همه در این میدان پیروزند. میدان جهاد و شهادت اساساً میدان پیروزی است.
دشمن صهیونیستی و اربابانش به پایان راه رسیده اند و در همه جبه های سیاسی ، فرهنگی ، نظری و اقتصادی به بن بست کامل رسدیده اند، آنها در غزه هم شکست خورده اند و رسوا شده اند. چیزی برایشان باقی نمانده است.
آخرین پرده های فریب و تزویر از چهره استبکار و مدعیان حقوق بشر فرو افتاد. دروغ ها و اربده کشی هایی که در دفاع از حقوق بشر و آزادی خواهی ، دموکراسی و به اصلاح لیبرالیسم سر می دادند امروز باطن خودش را نشان داده است. باطن این شعارها و اندیشه ها همین صحنه های تجاوز و کشتار و تخریب و ریختن خون بی گناهان و زنان و کودکان است. دشمنان بشریت بدانند اوضاع به سرعت عوض خواهد شد. حادثه غزه مقدمه اضمحلال قطعی رژیم صهیونیستی خواهد بود و خون مظلومان در رگ های انسانهای پاک و موحد و عدالتخواه و ملت های اسلامی و آزاده خواهدجوشید و بساط ظلم برچیده خواهد شد. ننگ ابدی بر پیشانی متجاوزان و حامیان عالم خواهد ماند. مدافعان و حامیان رژیم بدانند هم بدانند کسانی که گیسوی خود را به طور علنی یا مخفی با گیسوی صهیونیست ها گره زده اند همه با هم به جهنم خواهند رفت و به حول و قوه الهی بساط آنها را از زمین جمع خواهند کرد .
من صمیمانه از ملت ایران و از نمایندگان محترم و معزز مجلس و رییس محترم مجلس که با ابتکار عمل حرکت مردمی را در جهت حمایت از مردم غزه سازماندهی کرده اند صمیمانه تشکر می کنم و جمله ای را خطاب به قدرت های بزرگ می گویم از زبان شما و از زبان همه ملت ایران و ملت های منطقه که بدانید دوران شما به پایان رسیده است و به فضل الهی به زودی سران صهیونیسم و حامیان آن در دادگاه های عدالت محاکمه خواهند شد و از کاخ زورگویی به مذلت خواهند رسید.
اما بخش دوم عرایضم درباره مسائل اقتصادی و طرح هدفمند کردن یارانه است.
شما می دانید که به لطف انقلاب اسلامی طی سی سال حرکت عمومی و پیشرفت ملت ایران افتخار آمیز بوده است چهره امروز ایران با سی سال قبل قابل مقایسه نیست. در هر بخشی پیشرفت های شگفت انگیز اتفاق افتاده است .
در بخش علم و فناوری ، در بخش صنعت و کشاورزی، در بخش آموزش و بهداشت ، در بخش عمران و زیر بنایی، در بخش کم کردن فاصله ها و رفع فقر ها و محرومیت ها کارهایی که انجام شده است، این کارها افتخار آمیز است. اما همه شما عزیران می دانید که استعداد ایران، جایگاه ایران، توانمندی های ایران، بسیار بسیار بالاتر و والاتر از نقطه ای است که ما امروز در آن قرار داریم و همه شما می دانید که از عوامل اصلی پایداری انقلاب و بالندگی آرمان های انقلابی پیشرفت در عرصه های اقتصادی است و در عرصه اقتصاد ، محو فقر واجرای عدالت و تلاش برای پیشرفت با حداکثر سرعت محور کار است. در سند چشم انداز باید به قدرت و اقتصاد اول منطقه تبدیل بشویم. باید به عنوان ملت پیشرو و الهام بخش نقش آفرینی بکنیم. تحقق این هدف بزرگ نیازمند بازنگری در روند های گذشته، شناخت موانع و راهکارهای افزایش سرعت حرکت است.
خوشبختانه و به لطف کارهای کارشناسی و عنایت رهبری عزیز امروز ما به لحاظ تئوری اقتصاد و راهبردهای اصلی برای نیل به چشم انداز و تحقق یک کشور پیشرفته بر براساس عدالت و علم و معنویت مشکلی نداریم چرا که سیاست های اصلی 44 در حقیقت تئوری اقتصاد اسلامی و برپایی یک اقتصاد توسعه یافته و بالنده است. اقتصادی که با همه ظرفیت خود فعال است، مردمی است و بر پایه عدالت شکل گرفته است.
برای تحقق اهداف اقتصادی بیش از سه سال قبل یک شورای راهبردی اقتصادی در دولت شکل گرفت ؛ هدف اصلی این شورا شناختن موانع تحرک بالای اقتصادی و همین طور راهکارهای مناسب برای تحقق اهداف بود.
بعد از یک سال و نیم خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی رسیدیم. مشکلات ساختاری اقتصاد شناسایی و اصلاح شد و یک گزارش مدونی از آسیب شناسی اقتصاد ایران به دست آمد و این مقدمه تهیه طرح تحول اقتصادی به عنوان اصلاح ساختارها و عوامل اصلی موثر در اقتصاد است. طرح تحول در یک پیوند محکم و پایدار با سند چشم انداز و سیاست های اصل 44 عمل خواهد کرد. مجموعه عوامل اصلی دست اندر کار آسیب رسانی یا مانع در مسیر رشد مناسب اقتصادی در 7 نظام طبقه بندی شدند. نظام مالیات ، نظام یارانه ها، نظام گمرکی، نظام بانکداری ، نظام ارزش گذاری پول ملی و نظام توزیع کالا و خدمات و همین طور بهره وری.
شما می دانید در اقتصاد انتخاب اجتناب ناپذیر است. در هر برنامه اقتصادی ناگزیر از انتخاب های متوالی هستیم و کارگروه و شورای راهبردی هم از بین عوامل گوناگون اصلی ترین را برگزید. این نظامات در واقع پیچ و خم ها و دستگاه هایی است که روابط اقتصادی را تنظیم می کند و پشتیبانی از بخش های گوناگون اقتصاد را به عهده دارد. اینها یا محرک و مشوقند و یا مانع مهمی را از سر راه فعالیت های سالم اقتصادی برمی دارند. اهمیت این نظام ها بر شما عزیزان پوشیده نیست.
اگر نظام مالیاتی درست عمل نکند توزیع سرمایه گذاری ها ، جهت گیری های فعالیت های اقتصادی به سامان نخواهد شد و درست در مقابل مالیات یارانه ها قرار دارد. اگر یارانه ها درست عمل نکند سرمایه گذاری ها و جهت گیری ها درست انجام نخواهد شد و همین طور بانکداری، ارزش پول ملی در مبادلات خارجی و نظام توزیع کالا و بهره وری اصلاحات لازم در هر هفت بخش در دستور کار کمیته های تخصصی قرار گرفت و بیش از یک سال و سه ماه است که تقریباً با همه ظرفیت های کارشناسی کشور تلاش برای پیدا کردن راه حل ها و اصلاحات بنیادین ادامه داشته است و در تمام این بخش ها لوایح لازم برای تغییر در قوانین و وضع قانون جدید در شرف آماده شده برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی است.
لایحه ای که امروز در دستور کار شما عزیران قرار داد، همدفمند کردن یارانه ها است. گرچه شما عزیران همه به اشکالات اساسی وارد بر نظام توزیع یارانه ها واقفید اما به نظرم یک مروری سریع بر این اشکالات اساسی خالی از لطف نخواهد بود.
اشکال اول این است کالاها و خدمات مشمول یارانه درست انتخاب نشده اند . می دانید که نسبت یارانه در تولید ناخالص داخلی 29 درصد است و 26 واحد درصد آن مربوط به انرژی است. این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا از انرژی و مصرف انرژی مالیات می گیرند. در ایران طی سال های 80 تا 85 به طور متوسط حدود 92 درصد هزینه جاری کشور اختصاص به انرژی داشته و در سال 85 این 127 درصد است. تبعات ناشی از مصرف بی رویه انرژی در محیط زیست بر کسی پوشیده نیست. این شیوه توزیع یارانه مصرف انرژی را در حوزه های غیرمولد تشویق می کند .
ایراد دوم این است که یارانه ها به اهداف خودشان نمی رسند اصل توزیع یارانه برای کمک به دهک های پایین درآمدی است اما در سال 85 آمار 85 را خدمتتان می دهم سال 86 به خاطر سهمیه بندی بنزین یک مقداری تغییر کرده است . سهم دهک دهم شهری از بنزین و گازوئیل چیزی حدود 5/32 درصد کل مصرف است و سهم دهک اول از بنزین 5/1 درصد و از گازوئیل 9/0 درصد. یعنی چیزی حدود سی برابر مصرف بنزین و گازوئیل دهک دهم نسبت به دهک اول و در مجموع سه دهک بالای درآمدی چهار برابر سه دهک پایین درآمدی انرژی مصرف می کنند این شیوه توزیع یارانه به معنای این است هر کس بیشتر مصرف می کند ، از یارانه بیشتر استفاده می کند .
مشکل دیگر مشکل قاچاق مواد است. علی رغم سهمیه بندی ، علی رغم کنترل های بسیار شدید اما همچنان ما با قاچاق مواد سوختی مواجه ایم. اشکال دیگر اختلال در تولید و سرمایه گذاری است . شما می دانید وضعیت یارانه در انرژی به بخش اقتصاد ما علامت دهی غلط می کند . کالاهای پرمصرف به قیمت ارزان تولید و توزیع می شود و سرمایه گذاری با فن آوری های بالا و مصرف پایین از توجیه اقتصادی خارج می شوند. نوع سرمایه گذاری و نوع مصرف و نوع فناوری بسیار و بسیار متناسب است با نوع توزیع یارانه و اشکال بعدی مصرف بالا و بهره وری پایین است. شما می دانید که شدت انرژی در ایران در بالاترین سطح جهانی قرار دارد و بهره وری ما از هر بشکه نفت خام در پایین ترین سطح ممکن در مقایسه با دیگران یعنی حدود یک سوم متوسط جهانی .
اشکال دیگر این است که این شیوه توزیع یارانه مانع مهمی در تحقق اهداف سیاست های اصل 44 و چشم انداز است.
عزیزان و دوستان من اگر ما اهداف چشم انداز و سیاست های اصل 44 را هم در اختیار نداشیم ناگزیر به اصلاح روش توزیع یارانه ها بودیم ، چرا که ادامه این روند غیر ممکن است اگر که منحنی مصرف و تولید نفت را ترسیم و مقایسه کنیم خواهیم دید که رشد مصرف داخلی به جایی خواهد رسید که در افق چشم انداز تولید نفت و مصرف سر به سر خواهد شد.
اما اهداف اصلی از ارائه لایحه ، هدف اول اجرای عدالت و رفع تبعیض است و بعد استفاده بهتر از منابع کشور و بهینه سازی مصرف و بعد شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و واقعی کردن آن فعالیت ها و هدف بعدی رقابت پذیر کردن تولید و خدمات . دادن فرصت به تدبیر و مدیریت صحیح و زمینه سازی برای اعمال روند های درست اقتصادی، کاهش وابستگی به درآمد نفت در بودجه عمومی ، توسعه سرمایه گذاری در کشور و افزایش فعالیت های عمرانی.
خوشبختانه این اولین طرحی است که اولاً بیشترین کار کارشناسی روی آن انجام شده است. البته ادعا نیست که بی عیب و نقض است اما در مقایسه با طرح های اقتصادی گذشته تقریباً اجماع کارشناسی کشور را پشت سر خودش دارد و اولین طرحی است که بر کلیات و اساس آن رهبری عزیز هم صحه گذاشتند. البته هدفمند کردن یارانه در تمام دولت های قبل در برنامه و مورد پیگیری بوده است در تمام برنامه های 5 ساله سوم و چهارم تاکید شده است و راهکارهایی هم تعبیه شده است اما عزیزان شما می دانید که عدم اجرا به دو دلیل اتفاق افتاده است: چیزی که همه می خواسیتم، تاکید کردیم در قانونگذاری و در اجرا، اما اجرا نشده است . به نظرم دو علت اصلی مانع از اجرای آن بوده است. علت اول عدم پرداختن جدی به ابعاد اجرایی طرح بوده است. یعنی زوایای طرح ، تاثیر طرح در رشد اقتصادی در صنعت ،در کشاورزی در خدمات ، در صادرات ، در اشتغال در درآمد هزینه دهک های خانواری ،آن طوری که باید وشاید مورد بررسی دقیق قرار نگرفته بود که خوشبتختانه در این دوره طولانی بیش از 30 هزار نفر ساعت کار کارشناسی روی این انجام شده است و علت دوم نگرانی از تبعات اجتماعی بوده است. به دلیل نگرانی از تبعات اجتماعی همواره اجرای طرح تحول در توزیع یارانه ها از دستور کار دولت ها خارج شده است. خوشبختانه امروز ما تقریباً برای تمام سوالات اساسی پیرامون این طرح پاسخ روشنی را در اختیار داریم. اما محورهای لایحه که در اختیار شما عزیزان است چند محور است که من آنها را به سرعت عبور می کنم دو خواهش دارم و عرضم را تمام می کنم.
محور اول اصلاح قیمت ها است. هدفمند کردن یارانه بدون اصلاح قیمت ناممکن است بنابراین باید قیمت ها را اصلاح کرد و حتی الامکان قیمت را واقعی کرد و در بازه های زمانی معین که امکان برنامه ریزی برای فعالان اقتصادی را تامین بکند آنها را تثبیت کرد. محور دوم لایحه جبران کاهش خرید و توانمند سازی خانوارهای حداقل هفت دهک است که برای این پیشنهاد دولت 60 درصد منابع استحصالی از اصلاح قیمت ها است
محور دیگر لایحه حمایت از بنگاه های اقتصادی ، تولید و صادرات است که در این بخش پیش بینی کرده دولت که 15 درصد از منابع به این بخش اختصاص پیدا کند بعلاوه از مجلس اجازه خواسته که در این بخش بتواند تا اصلاح سازو کارهای تولیدی و مدیریت ها تا مدتی از قیمت های ترجیحی و تبعیضی برای آنها استفاده بکند . محور دیگر جبران هزینه های دولت و توسعه عمران در کشور است که 25 درصد برای این امر اختصاص پیدا کرده
است .
محور دیگر لایحه تشکیل صندوق هدفمند سازی یارانه است . برای اینکه توزیع یارانه منابع استعثالی کاملا شفاف باشد پیش بینی شده است که اینها در یک صندوقی متمرکز بشود و به اهداف تعیین شده اختصاص پیدا بکند.
محورهای دیگری هم دارد ضمانت اجرایی ، معافیت های مالیاتی و همین طور ساز وکارهای شناسایی اقشار هدف و بنگاه های هدف که امروز این لایحه در اختیار شما است.
اما نکات پایانی: خوب همه شما می دانید که یکی از نگرانی های اصلی پیرامون هدفمند کردن یارانه ها آن جهشی است که درقیمت ها و در ابتدای کار اتفاق می افتد گر چه این چهش در طول 12 تا 18 ماه مستهلک خواهد شد اما همواره نگرانی وجود داشته است شاید این لطف خدی متعال بوده است که امروز ما در قوس نزولی سطح قیمت های عمومی قرار داریم یعنی کاهش عمومی قیمت ها در جهان و در ایران یک فرصت بسیار مناسبی است برای اجرای این طرح و از سوی دیگر کاهش قیمت نفت هم ما را به اجرای هر چه سریعتر این طرح تشویق می کند.
به نظرم وقت آن است که تصمیم بگیریم ، جبران تبعات این طرح با هماهنگی و با همدلی به بهترین نحو ممکن امکان پذیر است. یعنی اگر فضای عمومی کشور ، دولت و مجلس هر دو با هم دست به دست هم بدهند و هماهنگ طرح را جلو ببرند ما کمترین تبعات منفی و بیشترین آثار مثبت را خواهیم داشت البته دولت سیاست های مکمل را هم پیش بینی کرده است. ذخیره سازی مناسب کالا ، نظارت دقیق بر بازارهای اساسی و تاثیر گذار و حمایت هوشمند از فعالیت های تولیدی و صادراتی . باید کار را با کمک هم جلو ببریم اگر با کمک هم جلو ببریم به سرعت انجام خواهد شد.
اما خواهش پایانی و تشکر. شرایط امروز اقتصادی کشور و جهان اقتضا می کند که ما هرچه زودتر تصمیم بگیریم. امروز مجلس پای کار، مجلس به روز و مجلس تصمیم گیر و در کنار او دولت آماده به کار، دولت تحول گرا و دولت تصمیم گیر و پایه کار بهترین فرصت را برای اجرای طرح های تحولی فراهم کرده است. ما در مجلس هفتم و هشتم تاامروز کارهای بزرگی با هم انجام دادیم برای اولین بار بخش های مهم اقتصادی و سازندگی کشور را به سامان کردیم ، طرح حمل و نقل، طرح مسکن ، طرح بنزین و طرح های از این دست افتخار این دوره است . من انتظار دارم و امیدوارم که نمایندگان عزیز و محترم با دقت البته دقت هر چه تمامتر و البته با سرعت بالا این طرح را رسیدگی کنید و کمک بکنید به پیشبرد امور کشور و اصلاح شرایط اقتصادی.
من می خواهم صمیمانه تشکر بکنم از نمایندگان محترم ، از کمیسیون ویژه مجلس که وقت خوبی را اختصاص دادند ، بحث های بسیار خوبی انجام شد و به نتایج خوبی هم رسیدیم. اصلاحات فراوانی در کار انجام شد و ان شاء الله شما همت خواهید کرد اگر در لایحه نقصی و یا نقطه ضعفی وجود داشته باشد با همت خودتان آن را برطرف خواهید کرد. امیدوارم سرعت عمل شما پشتیبان و یار بردارانتان در بخش اجرا باشد.
از همه شما تشکر می کنم .
واسلام علیکم و رحمته الله و برکاته



انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 7:49 عصر

در جواب توهین هایی که برخی از منافقین در دانشگاه شیراز به ولایت فقیه کرده بودند

دوستان من شما حق دارید که به مقام ولایت فقیه توهین کنید چون رهبر را مانع فعالیت های سوسیالیستی خود می دانید . حق دارید به شهدا بی حرمتی کنید ، چون در زمان انقلاب به دنیا نیامده بودید و خانواده هاتان نیز چون موش به سوراخی پناه برده بودند و بعد از جنگ سر بلند کردند و ... حاشا و کلا...  . شما حق دارید به شیعه تهمت ناروا ببندید ، چون راهی برای اثبات دروغ های خود ندارید . شما حق دارید خود را شیعه ی علوی بدانید ، چون می دانید حرف شیعه بر حق است و در بین مردم ایران مورد احترام است. شما حق دارید حکومت دینی را قبول نداشته باشید ، چون دینی ندارید و از آن بی خبرید . شما حق دارید خود را مومن بدانید ، اما مومن بی عمل به چه ماند؟ به زنبور بی عسل . شما حق دارید مومنین معتکف در مسجد دانشگاه را خوارج بدانید، چون تمامی برنامه های کمونیستی شما را برای همگان روشن ساخته است . و  شما بر حق هستید زیرا ...

آقای ح . ن نوشته بودید که حکومت دینی چیزی نیست جز رشته ای از احکام دینی که از فقه منبعث می شود . جواب شما را فقط با آیات صریح قرآن می گویم . پس بشنو:" برایشان براساس آنچه خدا نازل کرده ، حکم بران و در برابر آنچه از حق بر تو نازل گشته، از خواسته های آنان پیروی مکن." (سوره ی مائده آیه ی 116)

گفته بودید که دین در ایمان و عمل استوار است . شمایی که میگویید ایمان دارید ، پس عمل شما کدام است ؟ آیا عمل در مکتب منتظری ها ... توهین و دروغ و فساد و بی بندوباری و ... است ؟؟؟

اگر سایه ی حکومت اسلامی و دینی نبود ، اکنون ایران نیز وجود نداشت . آقای ح . ن ؛ چشم هایت را باز کن و ببین . کسانی که با زبان می گویند ایمان داریم ، حکایت همان قوم یهود است  که می گویند : یهود برترین قوم جهان است و هرگز به جهنم نمی روند و اگر هم بروند ، چند روزی بیشتر نخواهد بود. گفته بودی که انسان باید تمامی سخنان را بشنود و بهترین را برگزیند . پس چرا خود شما بهترین را انتخاب نمیکنید ؟ آیا بهترین سخن و بهترین ایمان در نظر شما، توهین به اسلام  همانند آیات مسخره ای که می آورید : ( قسم به خرد ، همانا در انسان سود است ) ، توهین به شهدا و تحریف سخنان امامان معصوم است ؟ به کدامین دین ایمان دارید ؟ چگونه خود را مسلمان و شیعه می دانید در حالی که هیچ اعتقادی به اصول بنیادین اسلام ندارید ؟ آیا یک بار هم در  قرآن تفکر کرده اید؟ شاید قرآن شما از طرف ... آمده است ! ( وَیحـَکَ ). نوشته بودید که حکومت فقهی فکر کرد اگر با قدرت و جبر در برابر باطل بایستد ، حق رونق می گیرد ( خوب است که خود نیز باطل بودن تفکرات خود را قبول دارید ) . در حالی که در کشورهای غربی جلوی باطل گرفته نشد ، تا اینکه اکنون دچار سردرگمی و فساد اند ، منکراتشان حد و اندازه ندارد ، بی بندوباریشان غیر قابل کنترل شده است ، ایمان ها بر روی طاقچه ها رفتند ، خرافاتشان حرف اول را می زند ، غارت ، استعمار ، طمع و بی فرهنگی شان بیداد می کند .

شما به کدامین آزادی اعتقاد دارید ؟؟؟ منجی آزادی شما کیست ؟؟؟ باب ، بهاءالله ، شارن ، بوش ،  و ... !!!!!!!

گفته بودید که فدرت مطلق از هر باطلی باطل تر است . پس به کسانی که از آنها برنامه هایتان ر امی گیرید بگویید :" این جا ایران است ، مهد علم و فرهنگ . چگونه می خواهی با قدرت استکباری خود ، ایران را از ایرانیان بگیرید. آگاه باش که رهبر فرزانه ایران هوشیار است ، مسلمان زنده است ، دانشجو بیدار است . پس دُم خود را بر دار و برو ."

گفته بودی ؛ انچه در ایران است حکومت فقهی است نه حکومت ایمانی ! پس بدان که این دو جدایی ناپذیر اند و شما اید که ایمان ندارید و این را نمی بینید .

از حسیعلی منتظری گفتی . پس بشنو . گفته بودی که ولایت فقیه محصور به معصوم است . چگونه بیان می کنی که آقای منتظری شایسته ی ولایت است ؟ در حالی که خود معصومین (ع) ر امی شناسی . ( تو خود سر در گم هستی . پس بیاندیش!! ) امامت در قرآن ثابت شده است و جایگاه ولایت فقیه نیز به اثبات رسیده است. اما ولی فقیه ، نائب امام عصر است و شایسته کسی است که عالم ترین وعادل ترین ومدیرترین مردم باشد.    ونیز ولی فقیه معصوم نیست همان گونه که من و شما نیز معصوم نیستیم . هما گونه که خاتمی ها ، منتظری ها ، رفسنجانی ها ، احمدی نژادی ها معصوم نیستید . اما ولی فقیه وجه تمایزی با سایرین دارد که او را شایسته ی این مقام میکند.

رهبری پیش از شما بیان داشت که نقد کنید . اماکجاست گوش شنوا ؟ نقد چیست ؟ منتقد کجاست ؟ شما حتی نمی دانید نقد چیست و چه تفاوتی با تخریب و توهین دارد ! ای روشنفکرنماها با شما هستم ، بر مطالعات دینی خود بیافزایید. قرآن را بخوانید و در آن تأمل کنید . البته آیات نازل شده از طرف خداوند را ، نه آیات مضحک خود را!!!

بدان که حکومت دینی به معنای نظام دین مدار است وقوانین اسلامی در آن توسط ولی فقیه اجرا می شود .

 




انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 7:20 عصر

دانشگاه کانونی است با افکار و عقاید مختلف که به پرسش گری نشأت گرفته از تردید و ابهام پرداخته و مجادله های سختی در حقانیت اعتقادات خود صورت می دهد . نکته ای که در اسلام سفارشات بسیار زیادی شده  تا آنجا که نقطه ی اوج آن را ائمه ی معصومین شکـانیت در وحدانیت خداوند در بحث توحید فرموده اند  که با نفس آنارشیسم ، القا کردن و بی منطقی را تبدیل به منطق کردن  فرسخ ها فاصله دارد .

در پی حرکت غیر خود جوش و نمایشی برگرفته از سنت فکری عوامل داخلی بیگانه پرست ، تعدادی از دانشجو نماها در جهت هتک حرمت گستاخانه به شهدا و توهین به مقدسات در یک نمایش خیمه شب بازی  در صحن دانشگاه دور خود جمع شده  تا با هوچیگری ، اغتشاش و پاشیدن تخم فتنه و شبهه افکنی در اذهان دانشجویان لکه ی ننگی بر تارک سابقه ی  دانشجویی خود داشته باشند . پروژه ای که با نام فرار از فضای مناظره به گزینش عوامل کاخ سفید جرقه خورد با نیت آزمون درجه ی حساسیت آحاد دانشجویان نسبت به ولایت فقیه و فرهنگ شهید و شهادت بود تا در صورت مناسب بودن  شرایط ، گام های پلید بعدی خود را بردارند بعد از چند روز از وقایع اخیر کماکان جامعه  دانشجویی حیرت زده ی عقاید پر از هیاهوی و خالی از خلا این افراد هست . مجهول است کدامین مکتب چراغ سبز عبور از خط قرمز های جامعه و مقدسات اسلامی که با جهالت خویش هیچ گاه نخواسته به گوشه ای از آن نظر اندازید را داده که چنین سخنان سخیف و محرف را در خود نهادینه کرده اید . کدامین مکتب به شما آموخته هدف وسیله را توجیح کرده و برای نیل به زندگی غربی و پیوستن به هم جرگه های خود ، حاضر به ایجاد هر نوع بی آبرویی هستید . این بار هم به میمنت احساس تکلیف دانشجو های مسلمان تیرهایتان به خطا رفت چرا که تجزیه و تحلیل رفتار های دور از انسانیت شما و پرده داری از مسائل پشت پرده این حرکت به چه قصد و نیتی و به پشتوانه ی کدامین  قدرت ها به راحتی آب خوردن است . کار شما از امر به معروف و نهی از منکر گذشته و باید با شیوه ی خویش شما را از عواقب و پیامدهای این دسته از افراط و تند رویها به هوش آورده و سخن راندن در باب خضعبلات شان کنار گذاشته شود و دیگر به تجمعاتی از این قبیل که به  پشت گرمی عوامل استکبار پوستشان به کلفتی پوست کرگدن رسیده در نطفه خفه شود . جامعه و دانشگاه در عرصه های تاریخی  مختلف تاثیرات مثبت و منفی متقابلی را بر هم  داشته و استقلال هر کدام از آنها ناشی از عدم شناخت جامعه شناسی هردوی آنهاست . جسارت توهین و افترای ناجوانمردانه با سپر کردن بحث خود ساخته ی استقلال دانشگاه چون جزیره ای در میان جامعه حکایت از ناتوانیتان در همراه کردن وجدان های فکری افراد بیدار دل دارد . اما در واکنش به این جریان ، دانشجویان دانشکده ی کشاورزی همچنان در خواب غفلت به سر برده و عافیت طلبی را به هر امری حتی مقدسات و ارکان دین ترجیح می دهند  امری که امام صادق آنرا شکستن کمر خود دانسته ، همانا رفتار جاهل مقدس مآب و دانشمند فاسد بی بند بار است . به پا خیزید و در حد توان خود پیوند عمیق بین تدین و رفتار اسلامی خود را در عمل به محضر امام عصر نشان دهید . در این چند روز بعد از واقعه به شما چه شده که تسلیم فشار اقشار جامعه ی دانشگاهی شده و استعفای خود را از سخنانتان در جهت کوتاه آمدن جنبش دانشجویی مسلمان اعلام می دارید . گرچه متوجه هوا پرستی شدن و رسیدن به سراشیبی سقوط اولین گام در قبول استغفار است اما حلالیت و آمرزش خود را از درگاه الهی مسئلت داشته که برای منافع شخصیتان از آخرت خود گذشته و متوسل به هر نوع پشت پا زدن به ارزش های اسلامی شده اید .

 




انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 7:13 عصر

جم یا فروغی ، مستقل یا غیر مستقل

شاید جلسه ی روز دوشنبه ی  انجمن اسلامی را بتوان با این نام یاد کرد . جلسه ای که باز با ورود افرادی که خود را صاحب منطق و روشنفکر می دانند باز هم به اغتشاش کشیده شد و باز هم منطق بی منطقی عده ای بروز کرد .

روز دوشنبه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز جلسه ای مبنی بر انجمن اسلامی ، انحرافات ، دفتر تحکیم وحدت و نحوه ی تشکیل اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل برگزار کرد . این جلسه در تالار فجر و با حضور علی خضریان دبیر سابق اتحادیه ی انجمن اسلامی مستقل و داریوش جم خواننده ی آهنگ یار دبستانی برگزار شد . در طی این جلسه ، می توان آنرا به دو قسمت تقسیم کرد : 1- صحبت های آقای خضریان پیرامون انجمن اسلامی 2- سخنان آقای داریوش جم در مورد شعر یار دبستانی . در ابتدای جلسه آرامش خاصی حاکم بود تا اینکه عده ای شروع به سر و صدا کردند و با منطق !!! خویش درخواست پرسش و پاسخ  به صورت شفاهی را خواستند که آقای خضریان یکی از آنان را که با صدای بلند فریاد می زد به بالای سن و پشت میکروفن فرا خواند . فرد مذکور  با آمدن پشت تریبون و خواندن شعری شروع به سخن کرد . پس از پایان صحبت ایشان ، آقای خضریان با تمام و کمال جواب ایشان را دادند اما این افراد باز هم شروع به سر و صدا کردند . و اما قسمت دوم که آقای جم شروع به صحبت کرد ، آنها با زدن فریاد فریدون فروغی مانع از پایان  سخنان آقای جم شدند که آقای جم به بغض خود پایان داد و تمام ماجرا را درباره ی آهنگ یار دبستانی به این شرح جواب داد " اوایل انقلاب بود . ما و چند تن از آقایان در رادیو بودیم . در یکی از روزها قرار شد آهنگ یار دبستانی خوانده شود . در اوایل انقلاب برای دادن مجوز از اداره ی فرهنگ و ارشاد باید مدتی طول می کشید . ما از آقای فروغی خواهش کردیم که این ترانه را به صورت آزمایشی بخوانند تا در صورت اجازه ی اداره ی فرهنگ و ارشاد پخش شود و در ضمن این به صورت آزمایشی بود و قرار نبود که حتما با صدای آقای فروغی پخش شود . آقای فروغی بعد از اجرا بدون متوجه شدن کارگردان یه نسخه از آن را از صدابردار تحویل  می گیرد . این کاست تا بعد از مرگ ایشان پخش نشده بود . تا اینکه ایشان مردند. در این زمان خانواده ایشان در هنگام تشییع ایشان آن کاست را پخش کردند . در این زمان من  از یکی از دوستان این مطلب را شنیدم . بعد از مدتی من  با کمک کارگردان و شاعر و ... این آهنگ را خواندم ." این آهنگ که توسط آقای جم خوانده شده به صورت واضح است در حالی که آهنگ آقای فروغی وضوح خاصی ندارد.

گروه اختلالگر  که از همان ابتدا  با رفیقان خود از به هم زدن جلسه صحبت می کردند در هنگام  صحبت های آقای خضریان مدام به اختشاش می پرداختند و در جایی یکی از آنان قصد خود را در ساختن انجمن غیر اسلامی بیان نمود . در حین شروع آهنگ ، خود شروع به خواندن آهنگ یار دبستانی کردند که فیلم آن را می توانید بر روی یوتیوپ به اسم (شیراز جم یا فروغی ) ببینید . این جلسه تا ساعت 10 شب ادامه داشت که دانشجویان همهمه گر در آخر این جلسه دیگر طاقت جواب های قاطع آقای خضریان را نداشته و جلسه را ترک کردند . جای جالب اینجاست این دانشجویان توانایی نداشتند به سوال های آقای خضریان جواب بدهند و در یک لحظه ، فردی که به دفاع از این گروه پرداخته بود کنار کشید و آقای ج.ر از وسط سن به بالا پرید و شروع به صحبت کرد . این جلسه هم با منطق عده ای بی منطق و اوباشگر به اغتشاش کشیده شد . اما باز هم دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه شیراز این اغتشاش را خوابانید و در خواست کردند که دانشجویان مذکور با منطقی واقعی رفتار کنند .




انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 7:11 عصر

<      1   2   3   4      >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 9


کل بازدید :71079
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : انجمن اسلامی[87]
نویسندگان وبلاگ :
واحد خواهران[1]
واحد برادران[0]

 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
10 پرسش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی . 325 واحد مشاور املاک بدون مجوز تعطیل شد . احمدی نژاد محبوب ترین مرد سال 2008 . اختصاص دو هزار و 600میلیارد تومان به طرح مسکن مهر . ارسال3000تن‌ مهمات ‌آمریکا به اسرائیل . انتقاد نمایندگان مجلس از توهین اصلاح طلبان به مردم یزد . ایران مقابله به مثل کرد . با یوزارسیف مشکل دارید یا احمدی نژاد؟! . باز هم قرآن بر سر نیزه کرده اند ... . براى شهادت آماده ایم ما را به غزه اعزام کنید . برنامه ریزى دولت براى حضور فعالانه انبوه سازان در ساخت مسکن . بز ن باران سیاهی باب کردند . .... . بزرگترین دلیل اثبات ولایت چیست؟ . بودجه 88 با نفت 37.5 دلاری بسته شد . بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی در مورد وقایع اخیر . بیانیه دبیران انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در محکومیت ت . بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی کشاورزی . پرتوی ازسیره و سیمای حضرت امام رضا (علیه السلام) . پرداخت سود سهام عدالت از 12 بهمن . تصمیم جدید دولت برای مسکن مهر . جدیدترین فعالیت ضدشیعی وهابیون . جلسه ویژه احمدی‌نژاد با زاهدی و فرهاد رهبر، ساعت 3 بامداد . جم یا فروغی ، مستقل یا غیر مستقل . جنبش دانشجویی . حجم شایعات علیه دولت، بدون برنامه نیست . حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و نقد گفتمان های رقیب . خاتمی از حضور در جمع‌های گلچین نشده گریزان است . خاتمی به سفرهای استانی میرود . خاتمى خوب فهمیده بود که از حمایت برخوردار نیست . خانه تکانی در حقوق کارمندان . ختم قرآن در روز جمعه 13 دی ماه به نیت آزادسازی غزه . خشم پیاده نظام رژیم صهیونیستى از استغفار کارگزاران . دروغ که کنتور نمى اندازد اما توهین به شعور مردم چی؟! . دفتر تحکیم وحدت . دم خروس یا قسم حضرت عباس ؟! . دنیای سیاستمداران . دولت 7800 میلیارد تومان یارانه کالاهاى اساسى پرداخت کرد . دولت موقت . سهام عدالت . شریعتی زیر زره بین . شکارچیان مأمورنماى دختران نوجوان در شیراز دستگیر شدند . طرح تحول اقتصادى 15 سال پشتوانه تحقیقاتى دارد . غزه ، کربلای امروز . فتوای جدید روحانیون سلفی برای ایدزی‌ها . فشار ملکه قطر علیه شیعیان! . قیمت مسکن و اجاره بها باز هم کاهش می‌یابد . متن کامل سخنان رییس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی برای ارایه لا . متن کامل سخنرانی لاریجانی در مونیخ . محکوم مى کنیم اما براى دلخوشى دشمن . مردم پاسخ تخریب گران دولت انقلابی را در انتخابات آتی می دهند . مصوبات سفر استانی دولت 79 درصد پیشرفت دارند . مُهر پایان مجلس بر آغاز راه تحول اقتصادی . میر حسین: مشغول فکر کردن هستم . نسل‌کشی در غزه با اورانیوم ضعیف شده . نصرالله اعلام انتفاضه سوم کرد . نگاهی به کوچکترین شهید غزه . نماز قنوت عندالنازله در غزه به امامت هنیه . هنرش نیز بگوی... . وصیت نامه ی سردار شهید مهندس محسن وزوایی . ولایت فقیه را بیشتر بشناسید . یار غربت امام خمینی(ره) کیست؟ . یزدی ها هم دوستت داشتند ... . یک میلیون دلاری برای اعدام حسنی مبارک . کاهش 14 درصدى تولید نفت ایران از امروز .
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<