سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاری دهنده ترین چیز بر رشد خرد آموزش است . [امام علی علیه السلام]

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز

بز ن   باران   سیاهی    باب      کردند    . ....

می خواهم در این متن در مورد یک سری از جریانات دانشگاه با عده ای معلوم الحال سخن بگویم . معمولا اول باید یک سری اصطلاحات را فهمید و تفکیک کرد .

1 –انتقاد : انتقاد یعنی ابراز خطای افراد به صورت منطقی و بدون هرگونه اوباشگری

2 – منتقد : کسی که نقدی را به صورت عالمانه و به دور از هرگونه هیهاهو بیان می نماید .

حال برویم سر اصل مطلب . عده ای هم اکنون خود را منتقد معرفی می دانند و انتقاد می کنند . اما من با آنها سخن دارم و آن این است آیا فحاشی و هتاکی به فردی ، نشان از انتقاد اوست؟ آیا تو که از فرط فحش هر صبح باید دهانت را با اسید معرفت و پاکی بشویی منتقد هستی ؟ آیا ناسزا گفتن و فحاشی به مسئولان نظام انتقاد است ؟ کدامین مکتب این را نوشته ... و یا دانشجویی که برای حمایت از دانشجویان به قولی منتقد امیر کبیر به مجامع عضو بین المللی حقوق بشر رفته اند ، کدام سازمان !!! همان که 5/1 میلیون فلسطینی را روزهاست در تنگنا قرار داده است ؟ همانان که افغانستان را به آتش کشیدند ؟ همانان که نفت عراق را مثل کرم نفت خوار خوردند ؟ آیا حقوق بشر ابو غریب است ،یا گوانتانامو ، ... است ؟؟ آیا حقوق بشر فرزندان بی پدر عراقی است ؟؟ و عده ای ادعا کردند حکومت ، قصد مصادره ی روز دانشجو را دارد . آیا حکومتی که اساسش بر شهادت و آزادگی است ، حکومتی که از شهادت منشا می گیرد و حکومتی که تاریخش بدست  جوانان شهیدش رقم خورده ، حق ندارد که برای آنان اقدامی کند . حال این برای تو که می گویی حکومت قصد مصادره دارد ، آیا چشمانت ندید که آن جا دانشجویانی بودند که فرهنگ شهادت را که تو جزء مسائل تروریستی کشورت می دانی ، از زندگی ننگ آور با کشورهای سودجو بهتر می دانند . و دیگر در مورد تجمع دانشجویان مسلمان که به قول عده ای معلوم الحال 400 نفر بودند . اگر به قول تو آن تجمع 400 نفر بود ، بدان که آن جمعیت در محیطی بود که کم رفت و آمد بود . واما تجمع تو که 20 نفر بود  و در جلوی سرویس ها و محل رفت و آمد بود و مانع از حرکت می شدی تا تراکم بالا رود چه ؟ حال می گویند در تجمع دانشجویان مسلمان دست عده ای در کار بود . آیا در تجمع 20 نفره تو دست کسی در آن طرف مرزها در کار نبود ؟ آیا همرزمان تو ( که می گویند سلاح به دست می گیرند ) و با رادیوهای بیگانه در آن طرف مرزها صحبت می کنند ، کسی دستی در کار ندارد ؟ و در مورد تریبون آزاد که می خواستند در آن مکان به آنها جواب بدهند . شما در جلسه ی روز دوشنبه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز میزان منطق خویش را به عرصه ی حضور گذاشتید و همین بس که با همین منطق با شما سخن گفت . وحال نیز دم  از حقوق مردم می زنید . کدام حقوق ؟؟ همان که از غرب مژده گرفتید ؟؟ همان که به مقدساتشان توهین کردید ؟؟ همان که راه دانشجویان را بر سر کلاس ها می بندید ؟؟ حق همیشه پا برجاست ، اما نه آن که تو می دانی و می خواهی با فحش بدست آوری . من هم می گویم جنبش دانشجویی زنده است ، اما نه با فحاشی و نه با شکستن ابهت مسئولان نظام و نه با توهین به مقدسات مردم و نه با دین مدرن از جنس قرن 21 .

والسلام علی من التبع الهدی




انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 7:10 عصر

جواب بیانیه ی :

 باز هم قرآن بر سر نیزه کرده اند  ...

این مطلب را بدین سبب می نویسم تا کسانی که به طور کامل در جریانات توهین به مقدسات نبوده اند ، بدانند که چه تحریف هایی از سخنان مولایمان را دشمنان قسم خورده شان بیان کرده اند .

- گفته بودید : شایسته نیست به سخنی که از دهان کسی خارج شد گمان بد ببری ، چرا که برای آن برداشت نکویی نیز می توان داشت .

پس بشنوید : برای دوستت تا وقتی گمان خوب می توانی ببری ، گمان بد مبر و برای دشمنت تا وقتی می توانی گمان بد ببری ، گمان نیک مبر .

- گفته بودید : چگونه خود را شیعه علی می دانید ، در حالی که بدون آنکه سخنی را به گوش خود شنیده باشید ، نقل قول می کنید و با تحریف این سخنان زمینه ی فتنه انگیزی و سرکوب را فراهم می آوید .

پس بشنوید : وقتی چندین نفر ( حداقل 20 نفر ) شاهد بالغ ، عاقل ، راستگو و امین و نماز خوان ؛ شاهد باشند و حاضر به قسم به قرآن باشند و فایل صوتی آن را نیز به همراه داشته باشند ، چگونه می توان آن را منکر شد ، در حالی که برای اثبات زنا ، 4 شاهد عاقل و بالغ کفایت می کند ؟؟ شما که دم از علی (ع) می زنید وخود را شیعه ی علی می دانی ، ابتدا ثابت کنید که شیعه هستید . شما که در روز شهادت فرزندان علی کف و سوت می زنید و آماده ی به رقص هستید، آیا شما شیعه اید ؟؟

- گفته بودید : آیا سخن علی را شنیده اید که در وصف مسخ ارزش ها فرمود : روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی ، و از اسلام جز نامی باقی نخواهد ماند . مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان اما از هدایت ویران است . مسجد نشینان و سازندگان بناهای شکوهمند مساجد از بدترین مردم زمین می باشند که کانون هر فتنه و جایگاه هرگونه خطاکاری اند  ، هر کس از فتنه بر کنار است او را به فتنه باز گردانند و هر کس از فتنه عقب افتاده او را به فتنه ها کشانند که خدای بزرگ می فرماید : " به خودم سوگند بر آنان فتنه ای بگمارم که انسان شکـیبا در آن سرگردان ماند  . "

پس بشنوید :  آیا آن روزگار را حتما شما مشخص کرده اید که میگویید اکنون چنین است ، زیرا زمان معاویه  و خلفای اموی این گونه بود و نیز در زمان خلفای عباسی . و نیز هم اکنون در بعضی کشورها و حتی بعضی از شهرها ، و امکان دارد در آینده . چگونه بعضی از ناشیان ، زمان و مکان را از این حدیث خارج کرده اندد ؟؟

- گفته بودید: تاریخ نشان داده تشیع صفوی همواره برای اثبات مشروعیت پوشالی خود مجبور است با قدرتمداران هم پیمان شود تا شیعیان علوی را سرکوب نماید . امروز این شیعیان صفوی به حریم امن خد ا پناه برده اند و به اعتکاف نشسته اند تا قدرت مداران را برای سرکوب آزادی خواهان گسیل کنند .

پس بشنو ید: بعضی افراد ( سوسیالیست ، لیبرال ، سکولار ، لاییک ) با حرف هایی که در اجتماعات می زنند ، باید به شیعه بودنشان شک کرد ، چه برسد به این که خود را شیعه علوی ( که دقیقا در مکان متضاد با آن است ) بدانند .

- گفته بودید : امام علی انتقاد مردم از حاکم را جزء حقوق مردم بیان می داشت ، امروز حاکمان را جزء مقدسات قرار داده اند و کوچکترین انتقادها را دلیل بر بی دینی منتقدین می دانند .

پس بشنوید : آری امام علی (ع) انتقاد از حاکمان را جزء حقوق مردم بیان کرده است ، ولی هیچ گاه تهمت ، فحاشی ، دروغ و خدعه را جزء حق مردم ندانسته است . در ثانی ، پیشوای ما علی (ع) حقوقی را نیز برای حاکم قائل شده است . آیا شما که از حقوق مردم دم می زنید ، حقوق دیگران را رعایت کرده اید ( به به .. چه رعایت حقوقی!!: بستن راه ها ، توهین ها ، فحاشی ها ، دروغ ها ، بی حرمتی ها و ... ) . حال شمائید معاویه صفتانی که با تحریف سخنان مولایمان علی (ع) می خواهید شیعیان او را به  زانو در آورید.

می دانم که خود می دانید ولی بازگو می کنم تا دیگران بدانند . در جلسه ی صهیونیست شناسی ، یکی از دانشجویان پشت تریبون گفت که شیعه از صهیونیست بدتر است و دلایل خود را بیان کرد . بعد ایشان با صلوات جمع به مکان خود بازگشت و سپس پشت همان تریبون جواب ایشان داده شد . خود می دانید که اگر در یک جو آرام و بدون فحاشی صحبت کنید قطعا مانند دوستمان جواب خود را با چیزهایی که به آن ایمان دارید خواهید گرفت ( حاشا که شما منطق خود را در جلسه ی روز 18 آذر انجمن اسلامی نشان دادید ) .




انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 7:8 عصر

   دانشجویان فعال در جنبش دانشجویی به عنوان روشن فکران جوان ، تحصیل کردگانی متعهد هستند که از کنار هیچ مسأله ی اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی به سادگی نمی گذرند . لذا شناخت دغدغه های انسانی ، ارزشی ، فرهنگی ، اجتماغی و سیاسی جنبش دانشجویی اهمیت فراوانی دارد .هر جنبش دانشجویی بر اساس مقتضیات زمان و مکان و شرایط خاص حاکم بر جامعه و دانشگاه از ایدئولوژی خاصی تبعیت می کند .این ایدئولوژی ، اهداف و آرمان های اصلی جنبش دانشجویی را تعیین و به آن تحرک فکری و عملی می بخشد .آغاز جنبش دانشجویی به پایان دوره ی رضا شاه در سال 1320 بر می گردد .زمانی که برخی از افراد به رهبری تقی ارانی که در اواخر حکومت رضا شاه دستگیر سده بود ند ، از زندان آزاد شدند و حزب توده را تشکیل دادند که به عنوان نخستین تشکل عنوان دار رسمی دانشجویی شکل گرفت . این حیات جنبش دانشجوی به سه موج تقسیم می شود .

   موج اول :   16 آذر نقطه ی عطف موج اول جنبش دانشجویی مسلمان بود . در روز سوم آذر سال 1332 در بار شاه اعلامیه ای مبنی بر مسافرت " نیکسون " ، معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران در 18 آذر صادر کرد . از روز چهاردهم آذر ، دانشجویان دانشگاه تهران برگزاری تظاهرات را شروع کردند که روز بعد دامنه ی این تظاهرات را به خارج دانشگاه کشاندند . اما نقطه ی اوج اعتراضات دانشجویان ، که به صورت خود جوش شکل گرفت را می توان در 16 آذر ماه همین سال یافت . در این روز اوضاع در تهران و به ویزه در دانشگاه و خیابان های منتهی به آن غیر عادی بود . دانشجویان هنگام نزدیک شدن به دانشگاه  پی به افزایش پشمگیر مأموران و تجهیزات آنها بردند .دانشجویان سعی می کردند کمترین بهانه را به بهانه جویان ندهند ، اما جـَو کاملاً ملتهب بود . در این کش مکش ها ، بغض یکی از دانشجویان ترکید و شروع به دادن شعار " دست نظامیان از دانشگاه کوتاه " پرداخت . هنوز صدایش خاموش نشده بود که رگبار گلوله باریدن گرفت .  در این در گیری افرادی همچون " مهدی شریعت رضوی ، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی " به شهادت رسیدند .16 آذر سال 1332 را می توان خودجوش ترین اقدام جنبش دانشجویی مسلمان علیه نظام شاهنشاهی و استکبار جهانی دانست .

از حدود سال های 51 و 52 طیف نیروهای مذهبی در جنبش دانشجویی رو به افزیش می گذارد ، به گونه ای که در سال 53 نیروهای مذهبی به یک وزنه ی مستقل و قابل توجه در جنبش دانشجویی تبدیل شده بود .در مقابل ، حکومت نیز دست به اقداماتی نضیر ایجاد سرگرمی و تفریح ، ترتیب دادن کلوپ های رقص و موسیقی و ... پرداخته بود .

   در بین دانشگاه های ایران ، دانشگاه تبریز و جنبش دانشجویی آن از اهمیت خاصی برخوردار بود . دانشجویان مذهبی دانشگاه تبریز ، بیش از سایر دانشگاه ها موفق شدند مذهبیون اسلامی خود را منسجم کنند . این دانشجویان در سال 56 و 57 در دو حرکت مهم حضور یافتند . ابتدا قیام تاریخی 29 بهمن که در اعتراض به سرکوب خونین مردم قم در 19 دی 56 صورت گرفت و دیگری واقعه ی 18 اردیبهشت که به لحاظ اهمیت کمتر از واقعه ی 16 آذر سال 1332 نبود .

   موج دوم : جنبش دانشجویی مسلمانان پس از پیروزی انقلاب .  : جنبش دانشجویی پس از انقلاب را می توان رفیق جامعه مدنی و شریک جامعه سیاسی معرفی کرد که آرمان های خود را در ارمان های انقلاب اسلامی تحقق یافته می دید . برهمین اساس بود که دانشجویان که غالباً عضو انجمن های اسلامی دانشجویان بودند ، از همان ماه های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ، نهاد های مردمی از قبیل سپاه پاسدارن ، جهاد سازندگی ، جهاد دانشگاهی و ... را تأسیس کردند .

پس از پیروزی انقلاب و با توجه به شرایط روز کشور ، علی الخصوص دانشگاه ها ، نیاز به ایجاد نوعی تشکل سراسری در بین دانشجویان احساس شد . این احساس نیز از یک طرف به خاطر لزوم مبارزه با گروه های مخالف انقلاب در درون دانشگاه ها و از طرف دیگر به علت ضعف در عملکرد دولت موقت در بر طرف کردن خواسته های دانشجویان بود .در همین نشست ها بود که دفتر تحکیم وحدت تأسیس و آقایان : حبیب ا.. بیطرف ، محسن میردامادی ، ابراهیم اصغرزاده ، محمود احمدی نژاد و سبد زاده به عنوان شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت انتخاب شدند .

   محمد رضا پهلوی که پس از فرار از ایران در کشورهای مختلفی آواره شده بود و ملت ایران خواستار بازگشت و محاکمه ی وی بودند ، با مساعدت مقامات آمریکایی که خود را به نوعی مدیون او می دیدند ، به یکباره سر از آمریکا در آورد . حضرت امام خمینی طی پیامی در 12 آبان 58 در اعتراض به پذیرش شاه از سوی آمریکا اعلام کردند : " دانشگاهیان ، دانش آموزان و طلاب علوم دینی با قدرت تمام مبارزه ی خود را علیه آمریکا گسترش دهند . " به دنبال اعلام این مواضع ، نمایندگان دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ، با تشکیل جلسه ای به برنامه ریزی برای تصرف سفارت آمریکا پرداختند که این امر در روز بعد یعنی 13 آبان 58 به وقوع پیوست .این اقدام بازتاب های بسیاری داشت . حرکت انقلابی دانشجویان مسلمان قبل از هر چیز دیگر ، هیئت حاکمه ی آمریکا را به شدت مبهوت کرد .کارتر در کتاب خاطرات خود می گوید : " 13 آبان سال 58 تاریخی است که من آن را فراموش نخواهم کرد ... ما شدیداً نگران بودیم ... در روزهای نخست تصور می کردیم گروگان ها به زودی آزاد خواهند شد ، اما پس از آن که بازرگان ، نخست وزیر دولت موقت ، در کوشش های اولیه ی خود برای آزادی گروگان ها با شکست مواجه شد ، نگرانی ها افزایش یافت . از جمله پیامد های آن می توان به : پایان رابطه ی استعماری ایران و آمریکا ، از بین رفتن گروه های مارکسیستی ، بازگشت مردم به صحنه ، شکست هیمنه و اسطوره ی جهانی آمریکا و بالاخره شکست کارتر در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری . کارتر در این مورد گفته است : " عجیب است که سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری کشور بزرگ آمریکا ، نه در شیکاگو یا نیویورک ، بلکه در تهران تعیین می شود .

   جنبش دانشجویی مسلمان و هشت سال دفاع مقدس :  طی دهه ی 60 به علت شرایط جنگ ، فضایی خاص بر دانشگاه حاکم شد . در اواسط این دهه ، در جناح موسم به چپ و راست در حکومت اسلامی ایران شکل گرفت . اما در دانشگاه ها غالب انجمن های اسلامی دانشجویان با گرایش به سمت جناح چپ سیاسی تا پایان جنگ به فهالیت های خود ادامه دادند و به عنوان تنها پرچم دار جنبش دانشجویی مسامان ظهور بیرونی داشتند . در طی دومین انتخابات مجلس و به دلیل همین گرایش سیاسی ، انجمن های اسلامی دانشجویان از لیست جناح چپ اعلام حمایت کردند و به دلیل اینکه برخی از اعضای این انجمن ها – که در اقلیت نیز بودند – از لیست جریان مقابل حمایت می کردند ، از انجمن اسلامی خارج گردیدند و به تاسیس جامعه ی اسلامی دانشجویان پرداختند .

   تشکیل بسیج دانشجویی :  با پایان یافتن جنگ ، امام خمینی با تعریف جبهه ی جنگ جدید ، جنگ فقر و غنا و لزوم سازماندهی جدید نیروهای انقلاب  برای جبهه ی مبارزاتی جدید برای تشکیل بسیج دانشجو و طابه ، به عنوان ضروری ترین تشکل پیامی را صادر کردند . پس از این پیام ، دانشجویان دانشگاه امام صادق  اقدام به تاسیس تشگلی با همین نام کردند که در پی آن سایر دانشگاه های کشور نیز به سرعت اقدام به تاسی بسیج دانشجویی کردند .

 

 

 

   افول موج دوم :  جریان دوم خرداد 1376 را باید مبنای تغییر و تحولاتی عمده در فرآیند جنبش دانشجویی کشور دانست . چراکه پس از این رویداد ، انجمن اسلامی دانشجویان وابسته به دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه ها ، با تغییر رویکردی آشکار نسبت به گذشته و همچنین به عنوان نقطه عطف جنبش دانشجویی یاد می شود ، باید از دوم خرداد76 به عنوان نقطه عطفی تحت عنوان " تحرک در عین افول " یاد کرد .تحرک به این معنا که سخن گفتن از هر دردی !! و توهین به هر چیزی به خصوص مقدسات مذهبی تحت عنوان آزادی بیان رایج گشت و افول نیز به این معنا که به تدریج همان آرمان گرایی که علت به وجود آمدن جنبش دانشجویی تلقی می گشت آرام آرام به تاریکی سیر می نمود. گفتمان توجیه گرا جای خود را به گفتمانی داد که هرگونه نقدی را با مسئولین ( جدای از درست یا اشتباه بودن آن ) ، به حاکمیت نظام تعمیم می داد و بر اساس آن نقد ، عدم کارایی نظام دینی را نتیجه می گرفت . این گفتمان تا جایی پیش رفت که جدای از افرادی که با غرض ورزی هرگونه سخنی را توهین به مقدسات دیگر دانشجویان و نظام بیان می کردند ، گروهک های غیر قانونی دیگری نیز موسوم به حافظ منافع سوسیالیزم و سرمایه داری در دانشگاه ها به وجود آمدند و ثمره ی آن این شد که بسیاری از تشکل های داعیه دار دموکراسی ، آزادی بیان و حقوق بشر ، شکستن درب دانشگاه ، ضرب و شتم دیگر دانشجویان و خبرنگاران و فحاشی و ... را افتخار خود بدانند .

به طور مثال شش ماه پس از دوم خرداد سال 76 و در روز 13 رجب ، آقای حسینعلی منتظری ( که بیان میکرد بعد امام خمینی تنها او شایسته مقام رهبری است ، و آقای خاتمی بعد از انتصاب به ریاست جمهوری به جای این که نزد رهبر بروند نزد ایشان رفتند ) با این تحلیل که بعد از انتخابات 20 میلیون نفر طرفدار سید محمد خاتمی هستند و 7 میلیون نفر طرفدار آیت ا.. خامنه ای ، یک سخنرانی جنجالی را به راه انداخت که که انتظار داشت از سوی دفتر تحکیم وحدت ( به عنوان حامیان اصلی دولت اصلاحات ) مورد حمایت قرار گیرد ، که دقیقا خلاف این تحلیل حادث شد و مورد انتقاد و اعتراض شدید دفتر تحکیم وحدت قرار گرفت. به هر ترتیب روند رسیدن به گفتمانی که در آن نظام دینی کارامدی لازم را نداشت در دفتر تحکیم وحدت بروز و ظهور بیشتری پیدا کرد .

   موج سوم : " تاسیس اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ."  از آنجایی که تفکر بر جریان دفتر تحکیم وحدت دچار پنین خطای تحلیلی شد ه بود و محصول آن تفکر ، دچار رفتاری متناقض با آرمان های دفتر تحکیم وحدت شده بود ، باعث گردید تا برخی از انجمن های اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت به همراه برخی از انجمن های اسلامی دانشجویان که از ابتدای تأسیس عضو دفتر تحکیم وحدت نبودند ( که در مجموع 18 انجمن اسلامی دانشجویان را تشکیل می دادند ) توانستند در 13 آبان سال 1378 در قالب " انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور " اعلام موجودیت کنند . این تشکل توانست در اسفند سال 1383 به عنوان اولین تشکل دانشجویی ، مانیفست فکری خود را مهندسی و در قالب " سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان منتشر نماید. در همین برهه ، دفتر تحکیم وحدت روز های افول خود را با انشقاق در دو طیف شیراز و علامه سپری می کرد .در 9 مرداد 1384، پس از شکست کاندیدای مورد حمایت جریان افراطی دفتر تحکیم وحدت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری - که روزی در اثر نفی سیاست های وی ، در دوم خرداد 76 به قدرت رسیده بودند - و در سومین فستیوال تابستانی دفتر تحکیم وحدت و پیش از آغاز مراسم ، رامین جهانبگلو چنان مردم را به سبب انتخابشان به استهزاء گرفت که یکی از حاضران برآشفت و فضای جدل در آن جلسه حاکم شد .

 




انجمن اسلامی ::: یکشنبه 87/10/15::: ساعت 7:5 عصر

 

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: هم به لحاظ مشکلات اجرایی و هم به لحاظ آرمان بزرگی که به دنبال آن هستیم، نیازمند مدیران اجرایی باقدرت، توانا و دارای شجاعت در تصمیم‌گیری هستیم.
حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با باشگاه خبری فارس «توانا» درباره کارآمدی دولت اظهار داشت: با وجود کارآمدی دولت، حجم گسترده‌ شایعات و تهمت‌ها علیه دولت، بدون برنامه نیست و این کار با طراحی و هدف صورت می‌گیرد که طراحان دنبال ناکارآمد نشان دادن دولت و بحرانی نشان دادن شرایط کشور هستند.

وی افزود: تهمت‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد، سامان یافته و برای ناکارآمد نشان دادن دولت است. رقیب با این ترفند به دنبال ایجاد تفرقه در جبهه اصولگرایان است تا بتواند در انتخابات سنگرهای از دست رفته

را باز یابد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ابهامات و تهمت‌ها علیه دولت را غیرمنطقی و غیرکارشناسی دانست و تصریح کرد: آنها تلاش دارند از زاویه مطالبه مردم و با عرفی‌سازی این مسائل به گونه‌ای افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند و با ایجاد طرح‌های طنزآمیز که کمتر ذهن را متوجه ریشه مسئله و دلایل این موضوع می‌کند، هدف خود را دنبال می‌کنند.

فدایی ابراز داشت: گاهی ده‌ها سال از عمر مشکلات در دولت‌های قبلی می‌گذشت و یک مدیر ارشد اجرایی کشور به دنبال شناسایی و حل آن نرفت و وجود مشکل در دستگاه اجرایی به صورتی بود که مسئول بالاتری که به این مشکلات رسیدگی کند، وجود نداشت و همه اینها اراده جدی در عرصه مدیریت را می‌طلبید.
وی ایران را کشوری قدرتمند و دارای فرهنگی غنی دانست و گفت: می‌توانیم یک الگو برای کشورها و همه آزادی‌خواهان جهان باشیم و این آرمان و خواسته ما می‌طلبد که اراده و عزم جدی برای تحقق این خواسته داشته باشیم.

فدایی افزود: هم به لحاظ آن مشکلات اجرایی و هم به لحاظ آرمان بزرگی که به دنبال آن هستیم، نیازمند مدیران اجرایی باقدرت، توانا و دارای شجاعت در تصمیم‌گیری هستیم؛ زیرا اگر این شجاعت و توان در مدیریت نباشد هزینه‌های زیادی را متوجه مردم و کشور می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی منظور مقام معظم رهبری از شاه سلطان حسین را بیان مختصات مدیریت دانست و یادآور شد: مدیریتی که توان و آمادگی برداشتن گام‌های بزرگ برای پیشرفت و اداره کشور را نداشته باشد و یک عده اطرافیان با مشاوره‌های غیرکارشناسی و خطی، مسئول اجرایی را از نیازهای

اصلی نظام غافل کند، راه گشای مدیریت اجرایی کشور نیست.

فدایی ظرفیت مدیریتی و اجرایی اصولگرایان را بسیار بالا و اصولگرایان را اصلاح‌طلبان واقعی دانست و تأکید کرد: اصولگرایان برای حل بحران‌ها، مشکلات و گیرهای اجرایی کشور با توان ملی و کارشناسی و مدیریتی می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: عده‌ای تلاش می‌کردند مشکلات کشور را ناشی از گیرهایی در اصول، رویکردها و مبانی نظری انقلاب جلوه دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: رویکرد دولت نهم و اصولگرایان نشان داد اینها یک فریب بود؛ چرا که می‌توان با اصول و گفتمان انقلاب اسلامی مشکلات جاری کشور را شناسایی و حل کرد و در واقع این شعار، جریان دوم خرداد و جریان افراطی را به بن‌بست کشاند

 

 

 




انجمن اسلامی ::: شنبه 87/10/14::: ساعت 5:48 عصر

کاهش 14 درصدى تولید نفت ایران از امروز

 

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران از امروز (12 دی ماه) تولید نفت خام خود را حدود 14 درصد کاهش می دهد.

سیف الله جشن ساز، افزود: براین اساس، تولید روزانه نفت خام ایران، 545 هزار بشکه در روز کاهش می یابد.

معاون وزیر نفت گفت: این اقدام ایران در چارچوب عمل به تصمیم نشست اخیر وزرای نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) مبنی بر کاهش 2 میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اعضا صورت می گیرد.

جشن ساز افزود: این میزان کاهش، بخشی از صادرات نفت خام ایران به کشورهای اروپایی، آسیایی و حوزه مدیترانه  است.

وی گفت: علاوه بر این در همین چارچوب سهمیه نفت خام برخی پالایشگاه های کشور برای پالایش نیز کم می شود.

وزرای نفت سازمان اوپک در نشست 27 آذر خود در الجزایر تصمیم گرفتند، به منظور تثبیت قیمت نفت خام و جلوگیری از ادامه روند کاهشی آن، از اول ژانویه 2009 میلادی تولید نفت خود را 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

در همین حال مؤسسه تحقیقاتی پترولوجیستیکس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که میزان تولید نفت اوپک طی ماه دسامبر با بیش از 400 هزار بشکه کاهش به 27.1 میلیون بشکه در روز رسید.

 




انجمن اسلامی ::: پنج شنبه 87/10/12::: ساعت 11:3 صبح

شکارچیان مأمورنماى دختران نوجوان در شیراز دستگیر شدند

شیراز- خبرنگار کیهان:

شکارچیان دختران نوجوان با تلاش پلیس آگاهی استان فارس در شیراز دستگیر شدند.

چندی پیش چند خانواده به صورت جداگانه به دادسرای عمومی و انقلاب شیراز مراجعه کردند و با اعلام شکایت، مدعی شدند دخترانشان توسط دو موتورسوار که خود را مأمور اداره مبارزه با مفاسد اجتماعی شیراز معرفی کردند ربوده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند.

با افزایش شکایت ها، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی فارس قرار گرفت و با تلاش مأموران پس از تعقیب و مراقبت های لازم دو برادر جوان شناسایی و دستگیر شدند.

این متهمان در جریان تحقیقات و بازجویی ها اعتراف کردند که تحت عنوان مأموران اداره مبارزه با مفاسد اجتماعی سوژه های خود را از بین دختران نوجوان شناسایی و دستگیر و آنان را به مقابل اداره مبارزه با مفاسد شیراز برده و با ترساندن آنها مبنی بر اینکه درصورت تحویل آنان به این اداره برای آنان تشکیل پرونده می شود، دختران را به خارج از شهر منتقل و آنان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می دادند.

گفتنی است با قرار صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز متهمان به زندان منتقل شده و پرونده آنان در دادگاه کیفری استان فارس در حال رسیدگی است.

 




انجمن اسلامی ::: پنج شنبه 87/10/12::: ساعت 10:46 صبح

دانشجویان:
براى شهادت آماده ایم ما را به غزه اعزام کنید

 

 

 

با اوج گرفتن جنایت های رژیم سفاک صهیونیستی در غزه دانشجویان سراسر کشور با مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و همچنین از طریق پایگاه های اینترنتی و ثبت نام آمادگی خود را برای اعزام به غزه اعلام می کنند.

گزارش های دریافتی از سراسر کشور حاکی است که تا این لحظه بیش از 20 هزار دانشجو در کمتر از 24 ساعت در گردان های استشهادی قدس نام نویسی کرده اند.
در این رابطه اسماعیل احمدی مدیر روابط عمومی سازمان دانشجویی کشور در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: افراد ثبت نام شده در قالب قوای محمدرسول الله(ص) و گردان های استشهادی قدس  هفته آینده در حالی که کفن پوش خواهند بود در تهران و سراسر کشور تجمع ضدصهیونیستی برگزار خواهند کرد.
وی تاکید کرد: این خیزش  و شور و حال دانشجویان برای قرار گرفتن در کنار مردم داغدیده فلسطینی در غزه از تجمع ضدصهیونیستی در مقابل دفاتر نمایندگی سازمان ملل و حافظ منافع مصر در ایران آغاز شده و از فردای صدور پیام رهبرمعظم انقلاب مبنی بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین ستاد دانشجویی برای اعزام به غزه پی گیری می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد برخی رسانه های همگانی داخلی به ویژه رسانه های وابسته به گروه های اصلاح طلب در انعکاس اخبار فعالیت های دانشجویی درباره رویدادهای غزه انتقاد کرد و گفت: برخی رسانه های وابسته به این گروه ها هنوز تنور انتخابات را داغ نگه داشته اند و تیترها و صفحات اصلی را به انتخابات اختصاص داده اند در حالی که برای مردم کشور ما در حال حاضر ماجرای جنایت های رژیم صهیونیستی و فاجعه انسانی در غزه از اولویت  بیشتری برخوردار است.
احمدی با اشاره به ادامه برپایی تجمع و تحصن اعتراض آمیز اعضای بسیج دانشجویی مقابل دفتر حافظ منافع مصر در ایران گفت با وجود سرمای هوا دانشجویان از شب تا صبح به تحصن خود در مقابل این دفتر ادامه می دهند اما نمایندگان رسانه ها بویژه صداوسیما دانشجویان متحصن را آن طور که شایسته است همراهی نمی کنند در حالی  که یکی از مخاطبان پیام مقام معظم رهبری رسانه هاست.
دفاتر بسیج دانشجویی فعال برای ثبت نام
در همین حال رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز از ثبت نام تعداد کثیری از دانشجویان برای انجام عملیات استشهادی و یاری رسانی به مردم مظلوم غزه خبر داد.
رضا سراج در گفت وگو با خبرنگار کیهان با اشاره به ثبت نام از دانشجویان در دفاتر بسیج دانشجویی گفت: استقبال دانشجویان از این طرح و آمادگی آنها برای حمایت عملی از مردم مظلوم غزه به حدی است که فقط به طور نمونه ظرف دو ساعت در دانشگاه امیر کبیر بیش از 270 نفر در طرح مذکور ثبت نام کردند.
وی افزود: طرح ثبت نام از دانشجویان داوطلب جهت انجام عملیات استشهادی بر ضد رژیم صهیونیستی و کمک به مردم فلسطین در سایر دانشگاه های کشور نیز در حال انجام است.
ثبت نام 7 هزار دانشجوی اصفهانی
همچنین محمد ظریفی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در اولین روز ثبت نام برای عملیات استشهادی علیه رژیم صهیونیستی و یاری مردم مظلوم فلسطین با استقبال گسترده دانشجویان روبرو شدیم که در دانشگاه های اصفهان 7 هزار نفر آمادگی خود را برای انجام عملیات استشهادی اعلام کردند.
ثبت نام 1000 دانشجو در یزد و سمنان
در همین حال از دانشگاه یزد و سمنان خبر رسیده است که بیش از 700 دانشجو در دانشگاه یزد و 300 دانشجو در سمنان در گروه های استشهادی جهت اعزام به غزه به منظور دفاع از مردم مظلوم این باریکه در برابر سفاکان صهیونیستی نام نویسی کرده اند.
بنابراین گزارش تعدادی از اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه های یاد شده نیز در گروه های استشهادی دانشجویی شهید عماد مغنیه ثبت نام کرده و خواستار اعزام به غزه شده اند.
تشکیل ستاد مردمی هسته های مقاومت در جهان
در همین حال «فروز رجایی فر» دبیر کل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام در گفت وگو با فارس از اعلام موجودیت ستاد مردمی تشکیل هسته های مقاومت حزب الله در جهان به منظور عملی کردن پیام امام خمینی(ره) خبر داد که بخشی از آن ها به عنوان گردان های شهید نواب صفوی نامگذاری خواهند شد.
رجایی فر به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «همه مجاهدان فلسطین و همه مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی دفاع غزه اند و هر کس در این دفاع مشروع و مقدس کشته شود، شهید است و امید آن خواهد داشت که در صف شهدای بدر و احد در محضر رسول الله صلی الله علیه و آله محشور شود» اشاره کرد و گفت: این رهنمود متعالی ما را بر آن داشت تا به تشکیل ستادی مردمی برای تشکیل هسته های مقاومت حزب الله در جهان فکر و مقدمات آن را جهت جذب نیروهای مادی و معنوی جهان اسلام فراهم کنیم.
وی ضمن اعلام موجودیت ستاد مردمی تشکیل هسته های مقاومت حزب الله در جهان، خاطرنشان کرد: در تماس هایی  هم که با تشکل های دانشجویی داشتیم و درخواست های مکرر مردمی، نشان داد که مردم آماده عضویت در این هسته های مقاومت هستند و این اعلام آمادگی ها ما را بر آن داشت تا فرم هایی را طراحی کنیم تا متقاضیان براساس نوع آمادگی که دارند در گروه های مختلف عضو شوند که بخشی از آنها به عنوان گردان های شهید نواب صفوی نامگذاری خواهند شد.
بنابر آخرین خبر دریافتی کیهان قوای محمدرسول الله(ص) و  یگان های استشهادی قدس، روز پنج شنبه 8 صبح با لباس فرم بسیج و با آرایش نظامی راهپیمایی از مبدأ میدان فلسطین به سمت جایگاه نماز جمعه انجام خواهند داد و در آنجا آرایش نظامی خواهند گرفت.



انجمن اسلامی ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 7:53 عصر

 

اینجا رادیو اسرائیل است!
صداى ما را از دفتر تحکیم وحدت مى شنوید! (خبر ویژه)

روزنامه کارگزاران در شماره روز گذشته خود به انتشار بخشی از بیانیه وقیحانه طیف غیر قانونی دفتر تحکیم وحدت پرداخت که در آن جنبش مبارز و انقلابی حماس «تروریست» خوانده شده است. در بیانیه این تشکل غیرقانونی بدون ارائه هیچ شاهد و مستندی ادعا شده است رزمندگان حماس خود را در بیمارستان ها و کودکستان ها (؟!) مخفی می کنند و در ادامه جنگ همانقدر مقصرند که اسرائیلی ها مقصر هستند!! این سخنان که برخاسته از عمق خودباختگی نزدیک به وابستگی برخی گروه های چند نفره داخلی محافل صهیونیستی است و از کینه توزی تاریخی آنها نسبت به محور مقاومت - الگو گرفته از ایران - حکایت می کند در حالی بیان شده که اولاً رزمندگان حماس اساساً از مردم نوار غزه قابل تفکیک نیستند و در عین حال حتی یک گزارش هم از اینکه در کودکستان ها پناه گرفته باشند وجود ندارد چرا که به خوبی می دانند و سابقه اسرائیل هم نشان می دهد که غاصبان قدس شریف هرگز به بیمارستان و کودکستان رحم نمی کنند.
روزنامه اصلاح طلب کارگزاران بیانیه این گروه خودباخته را که با اظهارات رسمی مقام های صهیونیست انطباق کامل دارد بدون هرگونه تعریض و توضیحی در شماره روز گذشته خود درج کرده است.



انجمن اسلامی ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 7:44 عصر

محکوم مى کنیم اما براى دلخوشى دشمن

گروهک غیرقانونی تحکیم طیف علامه پس از مدتها سکوت در برابر فاجعه غزه، طی بیانیه ای اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد اما برای اینکه انگ مخالفت با رژیم نامشروع اسراییل و منافع آمریکا در بیانیه آنان پررنگ نشود بلافاصله به محکوم نمودن جمهوری اسلامی نیز مبادرت نمود.(!)

این گروهک که مدتهاست جمهوری اسلامی را به بهانه حمایت از گروههای مبارز فلسطینی محکوم کرده و مدعی اتلاف منابع ملی کشور و ایجاد تشنج درعرصه  بین المللی  بوده است این بار با افتادن تشت رسوایی سکوت چند ماهه خود در برابر حادثه جانکاه محاصره غزه و برای دوری از اتهام همکاری و همراهی با دشمنان به صدور بیانیه ای مبادرت نمود که در عنوان آن به جای محکوم کردن رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی محکوم شده است.

گفتنی است عنوان این بیانیه: « فاجعه غزه و برخورد گزینشی و کاملا سیاسی جمهوری اسلامی  را محکوم می کنیم» درج شده است. جالب آنکه سیاست بازان محافل غیرقانونی دانشجویی برای خودشیرینی درقبال دشمنان نظام اصل موضوع مظلومیت مردم غزه را فراموش کرده و با سوءاستفاده از آن به محکوم نمودن سیاستهای جمهوری اسلامی و متهم نمودن جمهوری اسلامی  به نقض حقوق بشر اقدام نموده است.

این ادعاها درحالی اظهار می شود که این گروهک در سایه سکوت خفت بار چندماهه خود درقبال فاجعه غزه و البته همراهی با سیاست  های استکباری، نه تنها هیچ سخنی به میان نمی آورد بلکه حتی در مطلب روز شنبه هفته جاری در سایت منسوب به خود با عنوان «پنج  سال پس از فاجعه بم؛ جان ایرانیان همچنان بی ارزش» فلسطینی  ها را که برعلیه محاصره و اشغالگری رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند «گروه های افراطی عرب» قلمداد می کند که کمکهای بشردوستانه  و حمایت های معنوی جمهوری اسلامی از آنها «اتلاف منابع ملی» است.

به نظر می رسد همگامی و همراهی این گروهک با سیاستهای رسانه ای صهیونیسم بین الملل به تنها تعجب آور نیست بلکه می بایست درحمایت بدون قید و شرط و خالصانه این گروه وابسته از مردم مظلوم فلسطین علامت سؤال گذاشت.




انجمن اسلامی ::: سه شنبه 87/10/10::: ساعت 4:1 عصر

نصرالله اعلام انتفاضه سوم کرد

وی در ادامه به تبلیغات گمراه‌کننده دربرخی رسانه‌های عربی اشاره کرد و گفت که برخی این شایعه را ترویج می‌دهند که حزب‌الله سفارت مصر در لبنان را بمباران می کند، این طبیعی است که در مقابل این سفارت تظاهرات کنیم،؛ اما از این کار ممانعت می‌کنیم.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از فارس، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود در جمع صدها هزار تظاهرات‌کننده لبنانی گفت: من ملت فلسطین و امت اسلامی را به وحدت صفوف و انتفاضه سوم فرا می‌خوانم.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: آنچه امروز در غزه هدف قرار گرفته است، باقی‌مانده مقاومت و اراده ملت فلسطین است، به همین علت من نیز صدای خود را به صدای کسانی که به "انتفاضه سوم" در فلسطین فرا می‌خوانند می‌افزایم و این انتفاضه را در سطح تمام امت‌ عربی مطرح می‌کنم، چون ما در مقابل درگیری سرنوشت‌سازی در فلسطین قرار گرفته‌ایم و من تمام گروه‌های فلسطینی را به وحدت و تلاش برای توقف تجاوزات فرامی‌خوانم.

وی ادامه داد: بار دیگر از تمام ملت‌های اسلامی و عربی می‌خواهیم که تحرکات خود را ادامه دهند، چون اراده دشمن قوی است و به مقابله نیاز دارد.

نصرالله در ادامه با اشاره به برپایی تظاهرات مردم در تمام دنیا گفت که این چیزی که الآن مشاهده می‌کنیم پیشتر در جنگ لبنان دیده نمی‌شد، باید این موضع‌گیری‌ها لحظه به لحظه بیشتر شود.

وی در ادامه به تبلیغات گمراه‌کننده دربرخی رسانه‌های عربی اشاره کرد و گفت که برخی این شایعه را ترویج می‌دهند که حزب‌الله سفارت مصر در لبنان را بمباران می کند، این طبیعی است که در مقابل این سفارت تظاهرات کنیم،؛ اما از این کار ممانعت می‌کنیم.

نصرالله تأکید کرد ما به تغییر موضع مصر از راه‌های صلح‌آمیز اقدام می‌کنیم و به هیچ کس تجاوز نمی‌کنیم.




انجمن اسلامی ::: دوشنبه 87/10/9::: ساعت 8:32 عصر

<      1   2   3   4      >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 18


بازدید دیروز: 26


کل بازدید :71146
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : انجمن اسلامی[87]
نویسندگان وبلاگ :
واحد خواهران[1]
واحد برادران[0]

 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
10 پرسش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی . 325 واحد مشاور املاک بدون مجوز تعطیل شد . احمدی نژاد محبوب ترین مرد سال 2008 . اختصاص دو هزار و 600میلیارد تومان به طرح مسکن مهر . ارسال3000تن‌ مهمات ‌آمریکا به اسرائیل . انتقاد نمایندگان مجلس از توهین اصلاح طلبان به مردم یزد . ایران مقابله به مثل کرد . با یوزارسیف مشکل دارید یا احمدی نژاد؟! . باز هم قرآن بر سر نیزه کرده اند ... . براى شهادت آماده ایم ما را به غزه اعزام کنید . برنامه ریزى دولت براى حضور فعالانه انبوه سازان در ساخت مسکن . بز ن باران سیاهی باب کردند . .... . بزرگترین دلیل اثبات ولایت چیست؟ . بودجه 88 با نفت 37.5 دلاری بسته شد . بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی در مورد وقایع اخیر . بیانیه دبیران انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در محکومیت ت . بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی کشاورزی . پرتوی ازسیره و سیمای حضرت امام رضا (علیه السلام) . پرداخت سود سهام عدالت از 12 بهمن . تصمیم جدید دولت برای مسکن مهر . جدیدترین فعالیت ضدشیعی وهابیون . جلسه ویژه احمدی‌نژاد با زاهدی و فرهاد رهبر، ساعت 3 بامداد . جم یا فروغی ، مستقل یا غیر مستقل . جنبش دانشجویی . حجم شایعات علیه دولت، بدون برنامه نیست . حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و نقد گفتمان های رقیب . خاتمی از حضور در جمع‌های گلچین نشده گریزان است . خاتمی به سفرهای استانی میرود . خاتمى خوب فهمیده بود که از حمایت برخوردار نیست . خانه تکانی در حقوق کارمندان . ختم قرآن در روز جمعه 13 دی ماه به نیت آزادسازی غزه . خشم پیاده نظام رژیم صهیونیستى از استغفار کارگزاران . دروغ که کنتور نمى اندازد اما توهین به شعور مردم چی؟! . دفتر تحکیم وحدت . دم خروس یا قسم حضرت عباس ؟! . دنیای سیاستمداران . دولت 7800 میلیارد تومان یارانه کالاهاى اساسى پرداخت کرد . دولت موقت . سهام عدالت . شریعتی زیر زره بین . شکارچیان مأمورنماى دختران نوجوان در شیراز دستگیر شدند . طرح تحول اقتصادى 15 سال پشتوانه تحقیقاتى دارد . غزه ، کربلای امروز . فتوای جدید روحانیون سلفی برای ایدزی‌ها . فشار ملکه قطر علیه شیعیان! . قیمت مسکن و اجاره بها باز هم کاهش می‌یابد . متن کامل سخنان رییس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی برای ارایه لا . متن کامل سخنرانی لاریجانی در مونیخ . محکوم مى کنیم اما براى دلخوشى دشمن . مردم پاسخ تخریب گران دولت انقلابی را در انتخابات آتی می دهند . مصوبات سفر استانی دولت 79 درصد پیشرفت دارند . مُهر پایان مجلس بر آغاز راه تحول اقتصادی . میر حسین: مشغول فکر کردن هستم . نسل‌کشی در غزه با اورانیوم ضعیف شده . نصرالله اعلام انتفاضه سوم کرد . نگاهی به کوچکترین شهید غزه . نماز قنوت عندالنازله در غزه به امامت هنیه . هنرش نیز بگوی... . وصیت نامه ی سردار شهید مهندس محسن وزوایی . ولایت فقیه را بیشتر بشناسید . یار غربت امام خمینی(ره) کیست؟ . یزدی ها هم دوستت داشتند ... . یک میلیون دلاری برای اعدام حسنی مبارک . کاهش 14 درصدى تولید نفت ایران از امروز .
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<